Oli muuten pirun raskas muoviläpyskä laittaa paikalleen. Vai oonks mä niin riuku...?kostape kirjoitti:Viistokeulassahan ei kai ole mitään puskureitakaan, jotkut muoviläpsykät vain. Mahtaako noista olla hyötyä vai haittaa?
Lisävalojen asennus OG900
Ihan sama rakenne kuin vanhemmissakin, muovi päällä on vaan enempi muotoiltu. Saabin esitteiden mukaan toi on turvallisempi mitä vanha vaikka syvyyttä onkin vähän vähempi.kostape kirjoitti:Viistokeulassahan ei kai ole mitään puskureitakaan, jotkut muoviläpsykät vain. Mahtaako noista olla hyötyä vai haittaa?
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot
Muut menopelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot
Muut menopelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Onkos kellään omin silmin nähtynä, tuulilasin sisäpuolelta, miltä näyttää nämä Xenon valot. Esimerkiksi Hellan 1000 ff xenonina tai Luminator.
Kävin vedättelemässä noitten xenontonnisten hintaa ja olin saada halvauksen, siis kappalehinta oli jotain käsittämätöntä.
Kävin vedättelemässä noitten xenontonnisten hintaa ja olin saada halvauksen, siis kappalehinta oli jotain käsittämätöntä.
*Saabismi on sairautta....sanovat ne jotka eivät koskaan kykene omistamaan sitä
*
-1797-
-1797-
Eikös pystärin puskureissa ole kennorakenne sisällä? Vinokeulassa taas muotoon valettua uretaania tms. Elikkäs erilainen rakenne sisällä.
Vinokeulan puskurin kuori on tuollainen muovilärpäke ja runkona on jämerä alumiiniprofiili jossa nuo lisävalojen reiätkin siis ovat.
Vinokeulan puskurin kuori on tuollainen muovilärpäke ja runkona on jämerä alumiiniprofiili jossa nuo lisävalojen reiätkin siis ovat.
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
Hyvinkin mahdollista että eroavat tuon verta, lähinnä meinasin että ovat molemmat tukevaa tekoa verrattuna esim. riisikuppien pelkkään muovikuoreen.anttipa kirjoitti:Eikös pystärin puskureissa ole kennorakenne sisällä? Vinokeulassa taas muotoon valettua uretaania tms. Elikkäs erilainen rakenne sisällä.
Vinokeulan puskurin kuori on tuollainen muovilärpäke ja runkona on jämerä alumiiniprofiili jossa nuo lisävalojen reiätkin siis ovat.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot
Muut menopelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot
Muut menopelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24794
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
ja sitten itse asiaan ku valot on kytketty, niin mikä olisi helpoin konsti saattaa omat pitkät pois pelistä? referenssi kasvaa liikaa..... selviänkö pelkällä sulakkeen poistolla ysisatkussahan on omat sulakkeet lyhyile ja pitkille. vai rakennanko uuden virta piirin konehuoneeseen jolla saa pitkät pois kehistä.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Ite omakohtaisena kokemuksena lisäpitkistä, että ne on hyvä saada pois päältä ja auton omat valot toimintaan esim. lumipyryssä. Omassa satkussani lisäpitkät ovat senverran pienet, että niitä käytetään omien pitkin rinnalla. Juuri lumipyryssä olen havainnut, että omat pitkät valot eivät häikäise niin paljon, kuin lisävalot.
Jos siis itelle vääntäisin moista systeemiä, että lisävalot ylittää referenssin auton omien valojen kera, laittaisin konehuoneen puolelle ihan vaikka sulakerasiaan simppelin kytkennän, jossa orggis kaukovaloille lähteviin johtoihin laittaisin vaihtokärkireleet ja kabiiniin relettä ohjaava kytkin. Näin siis tällä kytkimellä saisi valita, meneekö virta auton omiin pitkiin valoihin, vai niihin lisävaloihin. Kytkentä olisi vielä kaiken hyväksi niin simppeli, ettei tarvitse lisätä omia sulakkeita lisävaloja varten, koska virta tulisi auton omien kaukovalojen sulakkeiden kautta.
Jos siis itelle vääntäisin moista systeemiä, että lisävalot ylittää referenssin auton omien valojen kera, laittaisin konehuoneen puolelle ihan vaikka sulakerasiaan simppelin kytkennän, jossa orggis kaukovaloille lähteviin johtoihin laittaisin vaihtokärkireleet ja kabiiniin relettä ohjaava kytkin. Näin siis tällä kytkimellä saisi valita, meneekö virta auton omiin pitkiin valoihin, vai niihin lisävaloihin. Kytkentä olisi vielä kaiken hyväksi niin simppeli, ettei tarvitse lisätä omia sulakkeita lisävaloja varten, koska virta tulisi auton omien kaukovalojen sulakkeiden kautta.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24794
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
eli hommaan sellaisen releen jossa on 5 jalkaa... laitan siihen toiseen omat valot ja toiseen lisäpitkät mut katkasijan väliin jotta saan valita kumpi sykki paremmin.... tai sit antaa vaan olla jos tulee sanomista maaseudulla niin otetaan päiväksi pois keulalta.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Eikös tuossa pelkässä vaihtokytkimessä ole se vaara että pidempään ajettaessa pelkillä lisäpitkillä niin lyhyille vaihto on todella pimeää kun auton omat valot on muurautuneet loskasta umpeen.Mertmi kirjoitti:sulakerasiaan simppelin kytkennän, jossa orggis kaukovaloille lähteviin johtoihin laittaisin vaihtokärkireleet ja kabiiniin relettä ohjaava kytkin. Näin siis tällä kytkimellä saisi valita, meneekö virta auton omiin pitkiin valoihin, vai niihin lisävaloihin.
Eli tarttis polttaa noita lähivaloja koko ajan saa siihen sitten vaan pitkät päälle ja vaihtokytkimellä sitten valittaisiin että omat vai lisävalot.
IMO:Jos lähdetään valoja parantaan niin ekaksi pitää tsekata auton orkkisvalot että kuinka paljon niissä on jännitehäviötä ja aika usein taitaa mennä piuhoitukset uusiksi. Noi kun saa kuntoon ja umpiot hyvään iskuun niin harvemmin lisävaloja tarvitaankaan.Kytkentä olisi vielä kaiken hyväksi niin simppeli, ettei tarvitse lisätä omia sulakkeita lisävaloja varten, koska virta tulisi auton omien kaukovalojen sulakkeiden kautta.
Tietty valoa ei ole koskaan liikaa...
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot
Muut menopelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot
Muut menopelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Näin muuten on, että lähivalot pitäisi kytkeä jatkuvana päälle, jos auton omat pitkät valot otetaan pois pelistä. Tuo itseasiassa on täysin laillinen kytkentä. No, tuota kytkentää joutuu jo hieman miettimään. Mahdoton se ei tietenkään ole.tetammi kirjoitti: Eikös tuossa pelkässä vaihtokytkimessä ole se vaara että pidempään ajettaessa pelkillä lisäpitkillä niin lyhyille vaihto on todella pimeää kun auton omat valot on muurautuneet loskasta umpeen.
Eli tarttis polttaa noita lähivaloja koko ajan saa siihen sitten vaan pitkät päälle ja vaihtokytkimellä sitten valittaisiin että omat vai lisävalot.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01