Oli muuten pirun raskas muoviläpyskä laittaa paikalleen. Vai oonks mä niin riuku...?kostape kirjoitti:Viistokeulassahan ei kai ole mitään puskureitakaan, jotkut muoviläpsykät vain. Mahtaako noista olla hyötyä vai haittaa?

Ihan sama rakenne kuin vanhemmissakin, muovi päällä on vaan enempi muotoiltu. Saabin esitteiden mukaan toi on turvallisempi mitä vanha vaikka syvyyttä onkin vähän vähempi.kostape kirjoitti:Viistokeulassahan ei kai ole mitään puskureitakaan, jotkut muoviläpsykät vain. Mahtaako noista olla hyötyä vai haittaa?
Hyvinkin mahdollista että eroavat tuon verta, lähinnä meinasin että ovat molemmat tukevaa tekoa verrattuna esim. riisikuppien pelkkään muovikuoreen.anttipa kirjoitti:Eikös pystärin puskureissa ole kennorakenne sisällä? Vinokeulassa taas muotoon valettua uretaania tms. Elikkäs erilainen rakenne sisällä.
Vinokeulan puskurin kuori on tuollainen muovilärpäke ja runkona on jämerä alumiiniprofiili jossa nuo lisävalojen reiätkin siis ovat.
Eikös tuossa pelkässä vaihtokytkimessä ole se vaara että pidempään ajettaessa pelkillä lisäpitkillä niin lyhyille vaihto on todella pimeää kun auton omat valot on muurautuneet loskasta umpeen.Mertmi kirjoitti:sulakerasiaan simppelin kytkennän, jossa orggis kaukovaloille lähteviin johtoihin laittaisin vaihtokärkireleet ja kabiiniin relettä ohjaava kytkin. Näin siis tällä kytkimellä saisi valita, meneekö virta auton omiin pitkiin valoihin, vai niihin lisävaloihin.
IMO:Jos lähdetään valoja parantaan niin ekaksi pitää tsekata auton orkkisvalot että kuinka paljon niissä on jännitehäviötä ja aika usein taitaa mennä piuhoitukset uusiksi. Noi kun saa kuntoon ja umpiot hyvään iskuun niin harvemmin lisävaloja tarvitaankaan.Kytkentä olisi vielä kaiken hyväksi niin simppeli, ettei tarvitse lisätä omia sulakkeita lisävaloja varten, koska virta tulisi auton omien kaukovalojen sulakkeiden kautta.
Näin muuten on, että lähivalot pitäisi kytkeä jatkuvana päälle, jos auton omat pitkät valot otetaan pois pelistä. Tuo itseasiassa on täysin laillinen kytkentä. No, tuota kytkentää joutuu jo hieman miettimään. Mahdoton se ei tietenkään ole.tetammi kirjoitti: Eikös tuossa pelkässä vaihtokytkimessä ole se vaara että pidempään ajettaessa pelkillä lisäpitkillä niin lyhyille vaihto on todella pimeää kun auton omat valot on muurautuneet loskasta umpeen.
Eli tarttis polttaa noita lähivaloja koko ajan saa siihen sitten vaan pitkät päälle ja vaihtokytkimellä sitten valittaisiin että omat vai lisävalot.