
Hävettää välillä, kun auto kiiltelee ja herättää muutenkin huomiota, muttei kuumana starttaa kuin sahaamalla.
Ei muuta kuin päristelet menemään ja hoidat huollot aika ajoinsaab900c kirjoitti:Okei, okei. Pistän letkut takasin heti huomenna.HM kirjoitti:Aaaarggggg!!!
Äläkää ottako sitä "vapor trappia" pois käytöstä
Oltiin puhelimella yhteydessä yhteen saab-korjaajaan, joka oli sitä mieltä että se muoviholkki hajoaa lähes 100% varmuudella kun vaihtaa uuden pumpun, jos ei ole jo siihen mennessä hajonnut.
Jotenkin tuntui pumppua asennettaessa että uuden pumpun jousi on tehokkaampi kuin aiemman, että ehkäpä sekin vaikutti.
Tästä reissusta jäi sellainen fiilis, että nyt vaihtaisin mielellään kaiken mahdollisen helposti vaihdettavan konehuoneesseen, jotta pystyisi välttämään vastaavanlaisen äkkikuoleman.
Onko esim. puola tms. sellaisia osia jotka kannattaisi vaihtaa varmuuden vuoksi?
Mites tuossa tuo systeemi on toteutettu, pumppu työntää sen minkä ehtii ja jokin kohokammion venttiili estää ylikastelun?lefa42 kirjoitti:'74:ssa tupliksessa ei ole polttoaineen paluuletkua, mutta jos sellaisen vetäisi tuonne tankkiin ja laittaisi tuollaisen "mustan möykyn" kaasarin ja linjojen väliin, niin eikai se pahentuakaan voi..
Hmm.. voisikohan kuulua jarruista...saab900c kirjoitti:- Liikkeelle lähdettäessä kuuluu kumin (?) vingahdus joskus oikealta edestä (ei vaikuta vaikka yrittäisi lähteä oikein rauhallisesti liikkeelle)
Hmjaa'a... voisiko pallonivelissä olla jotain... ehkä...- Jos kaasuttaa samalla kun kääntää oikealle niin kuuluu joskus metallin narahdus edestä vasemmalta (ei ole kuulunut silloin kun kytkin on ollut pohjassa)
Tähän puutun sen verran että vesi ei todellakaan saisi hölskyä ovissa, toivon mukaan eivät ole jo alkaneet mätimään sisäpuolelta. Ovissa on alaosassa neljä tuuletusreikää, edessä ja takana, lisäksi oven keskivaiheilla on kaksi alas osoittavaa tuuletusreikää joista pitäisi oven sisään päässy vesi valua ulos. Nämä menevät herkästi tukkoon esimerkiksi siten että oviin puhalletaan kotelosuojaa ja sekaan kerääntyy hiekkaa...- Ovissa hölskyy välillä vesi
Kokeilin ajaa samaa matkaa täsmälleen samalla tavoin viime viikonloppuna.saab900c kirjoitti:Jäin eilen kaasari og900:ni (-89 270tkm) kanssa tien päälle Tampere-Pori välillä.
Auto alkoi 100km/h 5. vaihteella nykiä ja nykiminen jatkui pienemmillä vaihteilla ja nopeuksilla kunnes auto sammui kokonaan.
Sain auton Mouhijärven läheisyydessä olevan Nesteen pihaan. Kone tuntui käyvän normaalia heikommin tyhjäkäynnillä.