dimebak kirjoitti:
BTW: Jos käytät venttiiliä auki ja et ole kasauksen jälkeen varma onko oikein kasassa niin starttauksen jälkeen jos öljynsuodatin pullistuu palloksi tai räjähtää niin se on väärin kasassa



Näin sitä viisastuupetromies kirjoitti:Öljykellon kierre on kartio, joten sitä ei saa kiristää kiinni hampaat irvessä. Liiallinen kiristäminen halkaisee jalan. Kun kello ei kiristy enää käsin niin vajaa kierros avaimella ja se on siinä.
Itselläni samaa vikaa vikaa vikaa, tosin öljunpaineiden kerääminen kestää ~6s. Tämä siis ylin yön seisseellä koneella, lämpimänä toimii hienosti.jus kirjoitti:Nyt minullakin on 99:n öljynpaineisiin liittyvä kysymys: kylmänä käynnistäessä on nyt alkanut kestää sekunnin- pari ennen kuin valo sammuu, pidempäään kuin tällä anturilla aikaisemmin.
Meikäläinenkin on joutunut pari kertaa avaamaan paineventtiilin, mutta ei sieltä ole mitään ylimääräistä löytynyt, ehkä vähän paksun (pikeentyneen) oloista öljyä. Ensimmäisellä kerralla oli pumppukin pois paikaltaan, joten sen venttiilin pääsi näkemäänkin paikallaan. Pari tuhatta sain siinä välissä ajella. Mun tapauksessa paineet ei noussut (=valo sammunut) edes kierroksillakaan.dimebak kirjoitti:Annissa oli alkutalvesta 2002 sellainen vika, että alle 2000rpm ei ollut öljynpaineta. Paineet tuli vasta normaaliajossa ja tyhjäkäyntiä ei paljoa kehdanut käyttää.
Kävin varaosa-autosta näppäämässä anturin jonka vaihdolla ei ollut vaikutusta. Vasta öljypumpun avaaminen tuotti tulosta, kun paineventtiilistä löytyi alumiinilastu![]()
Venttiili oli siis juminut auki. Kävi mielessä, että olisko sulla siellä venttiilissä jotain joka saa sen pysymään auki tai estää sen avautumisen tai jollain oudolla tapaa estää ventiilin oikeaoppisen toimimisen.
Kiitos! Paperia/pahvia on ihan sitä varten hommattu, mutta kun en entisen poisottamisen yhteydessä tiivistettä havainnut, niin halusin varmistaa...jus kirjoitti:Kyllä siinä jalan ja lohkon välissä tiiviste kuuluu olla. Paperia tai tuubitiivistettä tai molempia.
olisiko joku tuollainen syynä mun seiskakutosen öljynpaineongelmiin jotka ovat vähän vastaavanlaisia. miten iso työ on öljypumpun avaaminen b-moottorissa? vaatiiko koneen irroittamisen?dimebak kirjoitti:Annissa oli alkutalvesta 2002 sellainen vika, että alle 2000rpm ei ollut öljynpaineta. Paineet tuli vasta normaaliajossa ja tyhjäkäyntiä ei paljoa kehdanut käyttää.
Kävin varaosa-autosta näppäämässä anturin jonka vaihdolla ei ollut vaikutusta. Vasta öljypumpun avaaminen tuotti tulosta, kun paineventtiilistä löytyi alumiinilastu![]()
Venttiili oli siis juminut auki.
Ei ole iso homma. Hommaan on kaksi vaihtoehtoa. Itse käytin numeroa 1.lucaf kirjoitti:olisiko joku tuollainen syynä mun seiskakutosen öljynpaineongelmiin jotka ovat vähän vastaavanlaisia. miten iso työ on öljypumpun avaaminen b-moottorissa? vaatiiko koneen irroittamisen?dimebak kirjoitti:Annissa oli alkutalvesta 2002 sellainen vika, että alle 2000rpm ei ollut öljynpaineta. Paineet tuli vasta normaaliajossa ja tyhjäkäyntiä ei paljoa kehdanut käyttää.
Kävin varaosa-autosta näppäämässä anturin jonka vaihdolla ei ollut vaikutusta. Vasta öljypumpun avaaminen tuotti tulosta, kun paineventtiilistä löytyi alumiinilastu![]()
Venttiili oli siis juminut auki.