Saab 900 tbo 16V :(
Copy PasteEski kirjoitti:Lue minun kotisivulta jossa on juttua AerostaVali kirjoitti:Mut tää mun ei oo ilmeisesti aero? Vai mistä aeron tunnistaaa?
Eski
Mikä on Aero?
Aero on siis Saab 900-malliston huippuversio, jota sai vain 3-ovisena ja 5-vaihteisena. Aerossa on 16-venttiilinen, 2-litrainen turbomoottori joka tuottaa 129kW (175hv)/5300 rpm, 273Nm/2500 rpm. Kyseessä on siis kolmannen sukupolven Saab Turbo, jossa on optimoitu palotila, neliventtiilikoneisto, ahtoilmanjäähdytin ja APC-järjestelmä. Aeron vakiovarusteisiin kuuluivat myös kallistuksenvaimentimet, leveät muovihelmat korin sivuilla ja kolmipuolaiset alumiinivanteet. Ensimmäinen Aero eli "pystykeula" (84-86) oli saatavana vain mustana tai hopean värisenä. Lisäksi on olemassa 29 kappaletta helmiäisvalkoisia esisarjan Aeroja, jotka valmistettiin vuosina 1984-1985. Sivuhelmat Saab kehitti yhteistyössä englantilaisen I.A.D:n kanssa. Helmat vähentävät auton ilmanvastuskerrointa 5% ja niiden ansiosta huippunopeus on 220 km/h. Kiihtyvyys 0-100 km/h 8,7 sek, 0-160 km/h 24,0 sek, 70-140 km/h 12,0 sek. Kulutus ECE-normien mukaan: 90/120/kaupunki: 7,4/9,8/12,6 l/100km.
Joo no mul on kolmiovinen 16v turbo. Mut onks se T16 vai Aero? Vai onko ne samat mopot?
Groovy whistler
Nykyisin: BMW 540i E34 manual
Nykyisin: BMW 540i E34 manual
Mukava että tääl on näin aktiivista porukkaa 
Selailin Aero kuvia netistä ja niis on näköjää nahkajakkarat? Mul ei oo. Nuo helmat näyttää muistaakseni siltä mitä ne on omassanikin. Tosin jos joku vois laittaa ei aeron helmoista kuvan ni vois verrata helpommin.
Selailin Aero kuvia netistä ja niis on näköjää nahkajakkarat? Mul ei oo. Nuo helmat näyttää muistaakseni siltä mitä ne on omassanikin. Tosin jos joku vois laittaa ei aeron helmoista kuvan ni vois verrata helpommin.
Groovy whistler
Nykyisin: BMW 540i E34 manual
Nykyisin: BMW 540i E34 manual
Ei se niin yksinkertaista oleVali kirjoitti:Muistelisin et siin lukee joku 2.0 16V LM 250 tai jotain.. mut ei siin AEROA lue kyl... Tosiaan plyyshi penkit on. Ja ilmastointia EI ole. Ei taida olla aeroa nähnykkään mun mopo.
Eski
Helmojakin on erilaisia, tästä hieman apuja niiden erottamiseen:
http://www.saabismionsairaus.net/tietopankki/helmat/
Eski
http://www.saabismionsairaus.net/tietopankki/helmat/
Eski
No nyt sekin selvis. Ei oo Aero. On kammet akkunoissa, kattoluukkua ei ole ja cruise löytyy vain omasta nilkastaMimmi kirjoitti:Jep. Aerojakin on tehty ilman nahkoja ja ilmastointia. Aeroissa on kuitenkin AINA 3 ovea, sähköikunat ja sähköinen kattoluukku, cruise sekä HELMAT. Takaspoikkaakin on ollut kahta mallia.
Groovy whistler
Nykyisin: BMW 540i E34 manual
Nykyisin: BMW 540i E34 manual
Kyllä täyspaineita on saanut minimaalisilla varusteilla (keskuslukko, sävylasit ja ohjaustehostin sentään).
Itselläni kahdesta viimeisestä alkuperäisestä t16:sta on puuttunut kattoluukku ja sähkölasit + muut herkut.
Itselläni kahdesta viimeisestä alkuperäisestä t16:sta on puuttunut kattoluukku ja sähkölasit + muut herkut.
Viimeksi muokannut Turbo900, La Huhti 01, 2006 20:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko näinEski kirjoitti:Onkohan tuo joku tekniikanvaihto, kun eikös kaikissa T16:ssakin ollut aina vakiona kattoluukku ja sähkölasit..?Vali kirjoitti:No nyt sekin selvis. Ei oo Aero. On kammet akkunoissa, kattoluukkua ei ole ja cruise löytyy vain omasta nilkasta
Eski
Mut silloinhan siit pitäis lukee rekisteriottees! Eikä mun muistaakseni kyllä lue.
Groovy whistler
Nykyisin: BMW 540i E34 manual
Nykyisin: BMW 540i E34 manual


