Tihee perä tekee ton... Onhan se vähän erilaista ajaa tolla 99:llä, kun on enempi rundia koneessa verrattuna tuohon 900i:ssä olevaan harvaperäiseen 7:n enskalla varustettuun lootaan. Siinä on samat välityssuhteet, kuin tuossa Jus:n 99:ssä.jus kirjoitti:Satkun välityksistä löytyy taulukkoa tuolta:
http://www.900aero.com/main/tech_main_tranny.htm
Offtopic:Kylläpä kiertää. Tuosta kuvasta laskemalla 3000 rpm menisi minulla jo 130 km/h. Saab 99 -82 5 Speed, vaihteisto G45705. http://www.hut.fi/u/jus/saab/99/300tkm.jpgMertmi kirjoitti:3000rpm:llä mennään noin 105km/h.
Laatikkoko?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 59
- Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 05:02
No nyt putosin jo kärryiltä noitten välityssuhteitten kanssa.
Mutta varaosa-auto on nyt pihassa. Auto on 900 2.0l kaasari 8v -89 ja 5 lovinen. Kyllä oli reilu myyjä. Autossa on verhoilut ja sisusta todella hyvässä kunnossa. Saan tosi paljon osaa vaihdettua tuosta...puskuria umpioita ja tietenkin se laatikko! ym. ym. Anto mukaan myös ruiskun tekniikkaa ja tankin jossa on ruiskun pumppukin. Ja kolme viimetalvena ostettua laatu talvirengasta (jotka olisin joutunut hankkimaan).
Mutta sitten pari kysymystä tästä. Autossa on myös ihan uusi syyläri mutta käykö se tohon 16 tappiseen turboon??? Motonetissä luki 2.0l syylärin kohdalla ei turbo! Miksi ei kävisi??? Autossani ei myöskään ole vielä lohkolämmitintä...johto sarjat nyt varmaan ainakin käy mutta entäs vastus???
Mutta varaosa-auto on nyt pihassa. Auto on 900 2.0l kaasari 8v -89 ja 5 lovinen. Kyllä oli reilu myyjä. Autossa on verhoilut ja sisusta todella hyvässä kunnossa. Saan tosi paljon osaa vaihdettua tuosta...puskuria umpioita ja tietenkin se laatikko! ym. ym. Anto mukaan myös ruiskun tekniikkaa ja tankin jossa on ruiskun pumppukin. Ja kolme viimetalvena ostettua laatu talvirengasta (jotka olisin joutunut hankkimaan).
Mutta sitten pari kysymystä tästä. Autossa on myös ihan uusi syyläri mutta käykö se tohon 16 tappiseen turboon??? Motonetissä luki 2.0l syylärin kohdalla ei turbo! Miksi ei kävisi??? Autossani ei myöskään ole vielä lohkolämmitintä...johto sarjat nyt varmaan ainakin käy mutta entäs vastus???
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Oma jykevä veikkaukseni on, että kyllä se sopii. Turboissa vaan on alunperin ollut kaksirivinen syyläri, iivarin/kaasarin syylärissä on vain yksi rivi, siksi Motonetin "varoitus". Parempi jäähdytysteho tuossa uudessa yksirivisessä lienee, kuin ikälopussa kaksirivisessä, eikä tuosta mitään lämpöongelmia siis pitäisi tulla, ellet meinaa lähteä ajelulle Kuoleman Laaksoon tms. suola-aavikoillehigh velocity kirjoitti: Autossa on myös ihan uusi syyläri mutta käykö se tohon 16 tappiseen turboon??? Motonetissä luki 2.0l syylärin kohdalla ei turbo! Miksi ei kävisi???

-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 59
- Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 05:02
En ole kerennyt varaosa-autoo vielä nykimään...aika homma näin äkkiä alkaa tämmösen pertti joka kodin perusinsinöörin tuota konetta irrottamaan.
No nyt kone roikkuu jo kuitenkin nosturissa ja enää yksi tehostajalle menevä putki kiinni...eikä irtoo
pitää asiakseen lähtee käymään huoltsikalta ostaa 16mm kiintoavain...
Turbosta löytyi kyllä yllätys kun sen irti revin. Ensiksikin auto on käynyt aika laihoilla seoksilla ja taisi syy löytyä. Imupuolelta turbolle tuleva letku oli ihan irti ja hajonnut alhaalta. Turbossa siivet ottanu aika hyvin osumaa ja taitaa uusiksi mennä koko vehje. No naapurista löytyy onneksi vesijäähdytetty malli tilalle.
Kyllä mäkin luulen että tuo syyläri käy. Ei tuo 200€ kyllä paha hinta ollut tuosta varaosa-autosta. Kunhan laatikko nyt kestäs. Kyllä minä sillä ajoin että toimii se ainakin...
No nyt kone roikkuu jo kuitenkin nosturissa ja enää yksi tehostajalle menevä putki kiinni...eikä irtoo

Turbosta löytyi kyllä yllätys kun sen irti revin. Ensiksikin auto on käynyt aika laihoilla seoksilla ja taisi syy löytyä. Imupuolelta turbolle tuleva letku oli ihan irti ja hajonnut alhaalta. Turbossa siivet ottanu aika hyvin osumaa ja taitaa uusiksi mennä koko vehje. No naapurista löytyy onneksi vesijäähdytetty malli tilalle.
Kyllä mäkin luulen että tuo syyläri käy. Ei tuo 200€ kyllä paha hinta ollut tuosta varaosa-autosta. Kunhan laatikko nyt kestäs. Kyllä minä sillä ajoin että toimii se ainakin...
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 59
- Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 05:02
Tässä pari kuvaa turbon siivistä. Kuvat hieman kehnoja mutta rikki ne on 
Vaikuttaakohan tuo kuinka paljon ahtimen toimintaan?
http://www.esnips.com/doc/4734acd2-a936 ... e6f/t1.jpg
http://www.esnips.com/doc/2b1d020b-5b46 ... 20f/t2.jpg
http://www.esnips.com/doc/ab5078b0-ab11 ... 0/irti.jpg
Näinkin voi käydä kun harkitsee asiat loppuun asti! kuka arvaa mitä kuvassa on tapahtunut
http://www.esnips.com/doc/32166480-241e ... xident.jpg
Niin ja voi olla niin ja näin ens kesänä tuon nurmikon kanssa että kasvaako tuossa kohti missä auto on pukeilla. On valunut vaikka minkälaista litkua maahan...vaikka pönttöö olen alle aina yrittäny laittaa

Vaikuttaakohan tuo kuinka paljon ahtimen toimintaan?
http://www.esnips.com/doc/4734acd2-a936 ... e6f/t1.jpg
http://www.esnips.com/doc/2b1d020b-5b46 ... 20f/t2.jpg
http://www.esnips.com/doc/ab5078b0-ab11 ... 0/irti.jpg
Näinkin voi käydä kun harkitsee asiat loppuun asti! kuka arvaa mitä kuvassa on tapahtunut

http://www.esnips.com/doc/32166480-241e ... xident.jpg
Niin ja voi olla niin ja näin ens kesänä tuon nurmikon kanssa että kasvaako tuossa kohti missä auto on pukeilla. On valunut vaikka minkälaista litkua maahan...vaikka pönttöö olen alle aina yrittäny laittaa

Viimeksi muokannut high velocity, Pe Heinä 28, 2006 19:36. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
En ajais tuon näköisellä ahtimella metriäkään. Siivet on ottanu osumaa oikeen huolella, osia saattaa lohkeilla irti todella helposti. Hyvä tuuri käynyt, että ei aiemmin lohjenneet osat ole VIELÄ ainakaan tehneet suurempaa tuhoa koneelle...Olisivatko jääneet jonnekin cooleriin kolisemaan.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 59
- Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 05:02
Samaa minäkin mietin että minnekkähän noi palaset on matkanneetV.J.S kirjoitti:En ajais tuon näköisellä ahtimella metriäkään. Siivet on ottanu osumaa oikeen huolella, osia saattaa lohkeilla irti todella helposti. Hyvä tuuri käynyt, että ei aiemmin lohjenneet osat ole VIELÄ ainakaan tehneet suurempaa tuhoa koneelle...Olisivatko jääneet jonnekin cooleriin kolisemaan.


-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 59
- Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 05:02
Tämä ei nyt varsinaisesti liity tähän aiheeseen, mutta lueskelin noita foorumeita ja siellä oli että dumppia ei vois asentaa jos on ilmamassamittari??? Ittellä on tuossa 900 16v turbossa -88 ainaskii dumppi
asennettuna. Sotkeeko tämä sitte seoksia?
Huoltomies sanoi kyllä että auto kulkee pyhällähengellä eli pirun laihalla. Mutta epäilen että vika löytyi tänään tuosta turbolle menevästä imuputkesta joka oli ihan löysällä ja rikki!
Dumppia pitäisi vissiin kyllä hiukka säätää koska se tuntuu sulkeutuvan aika hitaasti...ikään kuin jumisi
asennettuna. Sotkeeko tämä sitte seoksia?
Huoltomies sanoi kyllä että auto kulkee pyhällähengellä eli pirun laihalla. Mutta epäilen että vika löytyi tänään tuosta turbolle menevästä imuputkesta joka oli ihan löysällä ja rikki!
Dumppia pitäisi vissiin kyllä hiukka säätää koska se tuntuu sulkeutuvan aika hitaasti...ikään kuin jumisi

-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 59
- Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 05:02
Oravako tuosta ahtimesta on läpi mennyt? Älä helvetissä vaan edes koekäytä autoa tuollaisella ahtimella, tekee höpöä männän päällä ahtimen siiven palaset ja kehnolla tuurilla tuossa on akseli jo niin vääntynyt että se käytännössä "räjähtää" kun ekan kerran kierroksia antaa.. sit voidaan vain arvailla tuhoja, jotka on pahimmillaan laakerivaurio koneeseen öljynpaineiden kadottua/metallisilpun joutuessa öljynkiertoon.high velocity kirjoitti:Tässä pari kuvaa turbon siivistä. Kuvat hieman kehnoja mutta rikki ne on
Vaikuttaakohan tuo kuinka paljon ahtimen toimintaan?
http://www.esnips.com/doc/4734acd2-a936 ... e6f/t1.jpg
http://www.esnips.com/doc/2b1d020b-5b46 ... 20f/t2.jpg
http://www.esnips.com/doc/ab5078b0-ab11 ... 0/irti.jpg
Näinkin voi käydä kun harkitsee asiat loppuun asti! kuka arvaa mitä kuvassa on tapahtunut![]()
http://www.esnips.com/doc/32166480-241e ... xident.jpg
Niin ja voi olla niin ja näin ens kesänä tuon nurmikon kanssa että kasvaako tuossa kohti missä auto on pukeilla. On valunut vaikka minkälaista litkua maahan...vaikka pönttöö olen alle aina yrittäny laittaa
Niin.. kaatuko kenties moottorinostin kuorma päällä?
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)