-86 8v alakerta

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

ng900aero kirjoitti:
Jos sulla on B-lohko niin kokeileppa joskus joutaessasi lätkästä siihen päälle H-koneen kannentiiviste, siitä kait pitäisi selvitä aika paljon?

Jotenkin veikkaisin että öljykanavat ja sylinterien välit ovat samat B-koneessa ja 9-5:sten B2x5:sissakin (olisi hyvin tyypillistä Saabille) :)
Testaillaan.. jemmassa löytyy ainakin 2.1L kansipahvi, joten pitänee ottaa se mukaan kun käyn kotipaikalla.. se b-lohko on siellä jemmassa.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9412
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Myrkky kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:
Jos sulla on B-lohko niin kokeileppa joskus joutaessasi lätkästä siihen päälle H-koneen kannentiiviste, siitä kait pitäisi selvitä aika paljon?

Jotenkin veikkaisin että öljykanavat ja sylinterien välit ovat samat B-koneessa ja 9-5:sten B2x5:sissakin (olisi hyvin tyypillistä Saabille) :)
Testaillaan.. jemmassa löytyy ainakin 2.1L kansipahvi, joten pitänee ottaa se mukaan kun käyn kotipaikalla.. se b-lohko on siellä jemmassa.
Loistohomma, tattikset etukäteen :)
Ei viitsisi napata kantta pois ihan vain sovittaakseen 16v kantta tai tiivistettä.
Tietää sitten ainakin voiko koko homman unohtaa ja alkaa etsimään 16-tappista H-konetta.
Pekka Valtanen
"Hirsch"
Viestit: 788
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Pekka Valtanen »

Vasta pari viikkoa sitten sovittelin b-koneen kannentiivistettä 8-venttiiliseen h-koneen kanteen. Muistaakseni öljy- ja vesikanavat vielä tekijämies voisi sovittaakin, mutta jakopään aukko on täysin erilainen.

Muuten, jos 8-venttiiliseen kanteen haluaa sähköruiskut, niin suosittelen D-jetin imusarjan metsästystä. Siihen ne sopivat ilman ranetusta.

Ja ei. Näissä muutoksissa ja niiden suunnittelussa ei ole mitään järkeä. Jos olisi, niin näitä tehtäisiin työajalla eikä muille kerrottaisi miten tehdään - korkeintaan paljollako tehdään :)
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9412
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Pekka Valtanen kirjoitti:Vasta pari viikkoa sitten sovittelin b-koneen kannentiivistettä 8-venttiiliseen h-koneen kanteen. Muistaakseni öljy- ja vesikanavat vielä tekijämies voisi sovittaakin, mutta jakopään aukko on täysin erilainen.
Johtuukohan tuo ero vain jakopään kopasta vai onko lohkossakin eroa?
Jos laittaisi B-lohkoon kiinni 16V jakopään kopankin. Pakkohan B-koneesta jollain ilveellä on saada 16-venttiilinen.
Pekka Valtanen
"Hirsch"
Viestit: 788
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Pekka Valtanen »

ng900aero kirjoitti: Johtuukohan tuo ero vain jakopään kopasta vai onko lohkossakin eroa?
Jos laittaisi B-lohkoon kiinni 16V jakopään kopankin. Pakkohan B-koneesta jollain ilveellä on saada 16-venttiilinen.
Sattuipas mukavasti, kun parhaillaan minulla h-kone roikkuu ilmassa ja kaapin perukoilla oli irrallinen b-koneen jakopään koppa. Silmääräisesti kiinnityspultit sopivat suoraan. Eroja tekevät ainakin h-koneessa jakopään luona olevat öljy- ja vesipumppu.
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
ode
"Ruisku"
Viestit: 117
Liittynyt: Ke Elo 25, 2004 07:22
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja ode »

Jep, mulla on avossa tommonen 16V/K-jet yhdistelmä, toimii muuten ihan kivasti, mutta kun ajaa koneen lämpimäksi ja antaa vähän aikaa jäähtyä, niin uudelleen käynnistettäessä hukkuu tyhjäkäynti hetkeksi. Voi tosin johtua jonkun osan viallisuudestakin, itse epäilen kuitenkin tuota ohjauspainesäätimen sijoittelua, sitä kun ei saa samaan paikkaan.
Vika on kuitenkin niin vähäinen, etten ole jaksanut tutkia.
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

Taitaa ola sen ohjauspaineen säätimen sijainti väärä.Koneen lämpö pitää vaikuttaa ko. säätimeen myöskin että pelaa.
Ei siinä että en laittaisi sähö-ruiskuja mutta K-jetti ois autossa valmiina ja eipä ois kaikilla samanlaista. Se imusarjojen työstö / hitsaus ym. ei ole ongelma. Työaikana , työaikana.... Voisi vain kokeilla.

Onkohan tehoihin mitään vaikutusta ja riittääkö soppa.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9412
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

ode kirjoitti:Jep, mulla on avossa tommonen 16V/K-jet yhdistelmä, toimii muuten ihan kivasti, mutta kun ajaa koneen lämpimäksi ja antaa vähän aikaa jäähtyä, niin uudelleen käynnistettäessä hukkuu tyhjäkäynti hetkeksi. Voi tosin johtua jonkun osan viallisuudestakin, itse epäilen kuitenkin tuota ohjauspainesäätimen sijoittelua, sitä kun ei saa samaan paikkaan.
Vika on kuitenkin niin vähäinen, etten ole jaksanut tutkia.
Onko sinulla siis 16V kannessa ihan normaali 8-venttiilisen H-koneen K-jetronicin imusarja, eli sopivatko kanavat suoraan kohdalleen vai oletko rakentanut sähköruutan imusarjaan K-jetin?

Mitenkä kulkupuoli, onko paljon eroa 16V sähköruiskulliseen?
ode
"Ruisku"
Viestit: 117
Liittynyt: Ke Elo 25, 2004 07:22
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja ode »

No tuo kyllä on 16V imusarja, johon on sovitettu K-jetin suuttimet, menopuolesta nyt on vähän vaikea sanoa, kun tuo on vakio ja sit on +200 heppainen sähköruutallinen niin onhan niissä hieman eroa.
Jos tuon tehon puolesta ajattelee niin ehdottomasti sähköruutta sitten, siihenhän sitten pääsee pelleilemään lastulla, bensanpaineilla ja suuttimilla helposti.
Onkohan kellään muuten varmaa tietoa noiden Lucas suuttimien vihreä ja kelta raitaisten erosta, ainakin nyt nuo vihreät näyttäisi pitempään pitävän paineet 1bar.
-Mikko
junnu
"Aero"
Viestit: 479
Liittynyt: Ti Touko 03, 2005 08:34
Paikkakunta: pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja junnu »

Kertokaas käykö -86 t8 kampura 202 lohkoon ja onko kiertokanget yhtä pitkät?
puh.050-3748237
#3078
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

veivit yhtä pitkät... pitäisi käydä, tosin kannattaa ensin varmuuden vuoksi tarkistaa että siivapyärän pääty on saman lainen kampurassa.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Vastaa Viestiin