Testaillaan.. jemmassa löytyy ainakin 2.1L kansipahvi, joten pitänee ottaa se mukaan kun käyn kotipaikalla.. se b-lohko on siellä jemmassa.ng900aero kirjoitti:
Jos sulla on B-lohko niin kokeileppa joskus joutaessasi lätkästä siihen päälle H-koneen kannentiiviste, siitä kait pitäisi selvitä aika paljon?
Jotenkin veikkaisin että öljykanavat ja sylinterien välit ovat samat B-koneessa ja 9-5:sten B2x5:sissakin (olisi hyvin tyypillistä Saabille)
-86 8v alakerta
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Loistohomma, tattikset etukäteenMyrkky kirjoitti:Testaillaan.. jemmassa löytyy ainakin 2.1L kansipahvi, joten pitänee ottaa se mukaan kun käyn kotipaikalla.. se b-lohko on siellä jemmassa.ng900aero kirjoitti:
Jos sulla on B-lohko niin kokeileppa joskus joutaessasi lätkästä siihen päälle H-koneen kannentiiviste, siitä kait pitäisi selvitä aika paljon?
Jotenkin veikkaisin että öljykanavat ja sylinterien välit ovat samat B-koneessa ja 9-5:sten B2x5:sissakin (olisi hyvin tyypillistä Saabille)

Ei viitsisi napata kantta pois ihan vain sovittaakseen 16v kantta tai tiivistettä.
Tietää sitten ainakin voiko koko homman unohtaa ja alkaa etsimään 16-tappista H-konetta.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 788
- Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
- Paikkakunta: Kempele
Vasta pari viikkoa sitten sovittelin b-koneen kannentiivistettä 8-venttiiliseen h-koneen kanteen. Muistaakseni öljy- ja vesikanavat vielä tekijämies voisi sovittaakin, mutta jakopään aukko on täysin erilainen.
Muuten, jos 8-venttiiliseen kanteen haluaa sähköruiskut, niin suosittelen D-jetin imusarjan metsästystä. Siihen ne sopivat ilman ranetusta.
Ja ei. Näissä muutoksissa ja niiden suunnittelussa ei ole mitään järkeä. Jos olisi, niin näitä tehtäisiin työajalla eikä muille kerrottaisi miten tehdään - korkeintaan paljollako tehdään
Muuten, jos 8-venttiiliseen kanteen haluaa sähköruiskut, niin suosittelen D-jetin imusarjan metsästystä. Siihen ne sopivat ilman ranetusta.
Ja ei. Näissä muutoksissa ja niiden suunnittelussa ei ole mitään järkeä. Jos olisi, niin näitä tehtäisiin työajalla eikä muille kerrottaisi miten tehdään - korkeintaan paljollako tehdään

#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
Johtuukohan tuo ero vain jakopään kopasta vai onko lohkossakin eroa?Pekka Valtanen kirjoitti:Vasta pari viikkoa sitten sovittelin b-koneen kannentiivistettä 8-venttiiliseen h-koneen kanteen. Muistaakseni öljy- ja vesikanavat vielä tekijämies voisi sovittaakin, mutta jakopään aukko on täysin erilainen.
Jos laittaisi B-lohkoon kiinni 16V jakopään kopankin. Pakkohan B-koneesta jollain ilveellä on saada 16-venttiilinen.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 788
- Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
- Paikkakunta: Kempele
Sattuipas mukavasti, kun parhaillaan minulla h-kone roikkuu ilmassa ja kaapin perukoilla oli irrallinen b-koneen jakopään koppa. Silmääräisesti kiinnityspultit sopivat suoraan. Eroja tekevät ainakin h-koneessa jakopään luona olevat öljy- ja vesipumppu.ng900aero kirjoitti: Johtuukohan tuo ero vain jakopään kopasta vai onko lohkossakin eroa?
Jos laittaisi B-lohkoon kiinni 16V jakopään kopankin. Pakkohan B-koneesta jollain ilveellä on saada 16-venttiilinen.
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
Jep, mulla on avossa tommonen 16V/K-jet yhdistelmä, toimii muuten ihan kivasti, mutta kun ajaa koneen lämpimäksi ja antaa vähän aikaa jäähtyä, niin uudelleen käynnistettäessä hukkuu tyhjäkäynti hetkeksi. Voi tosin johtua jonkun osan viallisuudestakin, itse epäilen kuitenkin tuota ohjauspainesäätimen sijoittelua, sitä kun ei saa samaan paikkaan.
Vika on kuitenkin niin vähäinen, etten ole jaksanut tutkia.
Vika on kuitenkin niin vähäinen, etten ole jaksanut tutkia.
Taitaa ola sen ohjauspaineen säätimen sijainti väärä.Koneen lämpö pitää vaikuttaa ko. säätimeen myöskin että pelaa.
Ei siinä että en laittaisi sähö-ruiskuja mutta K-jetti ois autossa valmiina ja eipä ois kaikilla samanlaista. Se imusarjojen työstö / hitsaus ym. ei ole ongelma. Työaikana , työaikana.... Voisi vain kokeilla.
Onkohan tehoihin mitään vaikutusta ja riittääkö soppa.
Ei siinä että en laittaisi sähö-ruiskuja mutta K-jetti ois autossa valmiina ja eipä ois kaikilla samanlaista. Se imusarjojen työstö / hitsaus ym. ei ole ongelma. Työaikana , työaikana.... Voisi vain kokeilla.
Onkohan tehoihin mitään vaikutusta ja riittääkö soppa.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Onko sinulla siis 16V kannessa ihan normaali 8-venttiilisen H-koneen K-jetronicin imusarja, eli sopivatko kanavat suoraan kohdalleen vai oletko rakentanut sähköruutan imusarjaan K-jetin?ode kirjoitti:Jep, mulla on avossa tommonen 16V/K-jet yhdistelmä, toimii muuten ihan kivasti, mutta kun ajaa koneen lämpimäksi ja antaa vähän aikaa jäähtyä, niin uudelleen käynnistettäessä hukkuu tyhjäkäynti hetkeksi. Voi tosin johtua jonkun osan viallisuudestakin, itse epäilen kuitenkin tuota ohjauspainesäätimen sijoittelua, sitä kun ei saa samaan paikkaan.
Vika on kuitenkin niin vähäinen, etten ole jaksanut tutkia.
Mitenkä kulkupuoli, onko paljon eroa 16V sähköruiskulliseen?
No tuo kyllä on 16V imusarja, johon on sovitettu K-jetin suuttimet, menopuolesta nyt on vähän vaikea sanoa, kun tuo on vakio ja sit on +200 heppainen sähköruutallinen niin onhan niissä hieman eroa.
Jos tuon tehon puolesta ajattelee niin ehdottomasti sähköruutta sitten, siihenhän sitten pääsee pelleilemään lastulla, bensanpaineilla ja suuttimilla helposti.
Onkohan kellään muuten varmaa tietoa noiden Lucas suuttimien vihreä ja kelta raitaisten erosta, ainakin nyt nuo vihreät näyttäisi pitempään pitävän paineet 1bar.
-Mikko
Jos tuon tehon puolesta ajattelee niin ehdottomasti sähköruutta sitten, siihenhän sitten pääsee pelleilemään lastulla, bensanpaineilla ja suuttimilla helposti.
Onkohan kellään muuten varmaa tietoa noiden Lucas suuttimien vihreä ja kelta raitaisten erosta, ainakin nyt nuo vihreät näyttäisi pitempään pitävän paineet 1bar.
-Mikko