levyt kuumenee ja rengas pyörii huonosti

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24013
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

lisää pohdintaa onko kukaan kysynyt saabin tiskiltä mitä maksaa:
jarrukotelo 9102989 eli tämä osa on se missä mäntä ja ilmausruuvin ovat.
Tiivistesarja 8961799
Paljesarja 8961807
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Viesti Kirjoittaja ASTech »

nalleolut kirjoitti:dodii liukuja putsattu ja liikkuu hyvin ilman paloja . mutta silti 2km matkalla laikkoihin ei voi koskea käsineen. prkl... 3h turhaa työtä.

ostetaan edelleen satulat ja niiden kunnostus työ eli kunnosta mulle käytetyt satulat.. tarve kova. en itse kerkiä.
No herkistelitkö myös männät, että liikkuvat hyvin sisään ja ulos?
900C -86
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24013
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

10x ruuvipuristimella sisään ja palat paikoilleen ja polkemalla ulos. ei apua. myös isoilla putkipihdeillä pyöri hyvin. mie meen aamulla irrottamaan toiset satulat ja hommaan korjausarjan= mistä .....
ja kunnostan toiset satulat ja vaihdan lennosta nesteet ja satulat.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24013
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

satulat hommattu.. muutama kysymys: jahka saan männän ulos ja ilmanipan poies niin uskallanko laittaa ämpäriin=ostin lauantaina rompetorilta 1kg sitruunahappoa. niin satulat likoamaan sinne vuorokaudeksi esim?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24013
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

unohdan nuo litkuissa liottamiset tähän väliin ei kerkeä odottelemaan....
mutta mitä maksaa saabin tiskillä?
paljesarja 8961807
tiivistesarja 8961799

entä saako nuo tilattua varaosaliikkeen kautta? tai mistä hinta tietoa olisi kiva tietää...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Mulla meni Annista jarrut jumiin pääsylinterin jumimisen takia. Otti niin hyvin kiinni, että takaakin kävi laikat kuumana.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24013
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

hmm jarrua eilen polkiessani polkimesta kuului kova naks naks ääni kun palauttelin sylinteriä kiinni paloihin. hmm tutkitaan tutkitaan..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24013
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

oliskohan se sitten tuo pääsylinteri joka takkuaa,muistelen joskus aiemminkin haistaneeni jarruista palaneen käryä. mutta mitä erikoista on tässä =
JARRUPÄÄSYLINTERI SAAB 900 79--93
900 79--8.87 Ø22,2. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 23-5015 47.90 ???
900 8.87--93 Ø22,2. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 23-5305 128.50 ???

suolainen hinta verrattuna tuohon vanhempaan.
kuinka vaikea tuota on purkaa jos hommaa tälläisen=
PÄÄSYLINTERIN TIIVISTEKUMIT SAAB 900 79--93
900 9.86--93 Ø22,22 tiivistesarja. . . . . . . . . . . . . 23-7078 5.72 ???
900 9.86--93 Ø22,22 korjaussarja. . . . . . . . . . . . . . 23-7083 29.26 ???
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Mä korjasin oman tuommoisella tiivistesarjalla. Ostin sen PCS:ltä ja taisi olla Scan-tech-valmiste.

Taitanee mennä korjaussarja hommiksi jos on osia rikki. Ja eipä taida olla muuta rikkoutuvaa kuin se jousi. Tieten korjaussarjassa voi tulla mukana ne kaiken maailman prikat jotka oli prässätty (muistakseni) kiinni. Näin oli ainakin vanhemmassa joka passaa 99:iin.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24013
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

mites käy kytkimen kun nappaa tuon sylinterin irti? joutuuko sen ilmaamaan? entä miten "helposti" tuo purkautuu ja kasaantuu. foorumilla oli oikein kuvien kera en jaksa hakea...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Viesti Kirjoittaja ASTech »

nalleolut kirjoitti:mites käy kytkimen kun nappaa tuon sylinterin irti? joutuuko sen ilmaamaan? entä miten "helposti" tuo purkautuu ja kasaantuu. foorumilla oli oikein kuvien kera en jaksa hakea...
Ei tarvii ilmata kytkintä.
900C -86
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24013
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

oolright. otan aamulla puhelin rumpan saab/ad/pcs ... hinta vertailu kannattaa aina.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

nalleolut kirjoitti:mites käy kytkimen kun nappaa tuon sylinterin irti? joutuuko sen ilmaamaan? entä miten "helposti" tuo purkautuu ja kasaantuu. foorumilla oli oikein kuvien kera en jaksa hakea...
Purku, jos on yhtään niin kuin Annissa:

1. Ime säiliö tyhjäksi ja laita esim. pieni lukkopihti kytkimen nesteputkeen (ei ole kuitenkaan pakko)
2. Irroita jarruputket ja pääsylinterin kaksi mutteria
3. Vedä pääsylinteri irti
4. Irroita säiliön sokat ja vedä säiliö irti
5. Irroita pääsylineristä säiliön tiivistehelat
6. Laita pääsylinteri esim. ruuvipenkin leukojen väliin (ÄLÄ PURISTA!), paina pääsylinterin mäntää alas ja ota toisesta tiivistehelan kolosta näkyvä tappi pois
7. Männät pitäisi tulla nätisti koputtamalla pois sylinteristä
8. Voitele tiivistesarjan osat jarrunesteellä
9. Em. saa vaihdettua muljuttamalla, keplottelemalla jne.
10. Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24013
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

hain paikallisesta ad liikkeestä satulan korjausarjan 17e sisältää o-rengas.pölysuoja ja liukujen kumit.
saabin tiskillä kävin haistelemassa tunnelmia ja 1 vanhempi asentaja sanoi että se on se o-rengas joka aiheuttaa jumimista. se palauttaa mäntää 0.025mm ulospäin. tarkkaa on .
samalla reissulla ostin 400 ja 1000 karkeutta vesihiomapaperia. jos kerkeis illalla töissä hioskella nuo männät puhtaaksi .

en jaksanuy odottaa iltaan. aika rajut syöpymät männissä . puoleen väliin mäntää aika rosoinen ja toinen puoli ihan ok eli siitä kohtaa jossa pölysuoja niin siinä hirveet syöpymät. sain ne paremmaksi hiomalla mutta saakö ne jäädä pikkasen huonoksi? jos ei niin uusia mäntiä saa tarjota.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24013
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

projektia jatkettu. satulat irroitettu autosta ja männät pullautettu omista satuloista ulos. löytyi 1 ihan priima mäntä toisesta satulasta. jarruletkut räjähtivät kannoistaan irti ku liitoksia kuumen´telin toholla. seuraavaksi jatkan mäntien hiomista ja seuraavaksi on levyjen irroitus operaatio edessä.toinen puoli näyttää ihan ok avattavaksi mutta apumie´hen puoleista torxsia on joku hakannut jollakin kasaan. prkl tohoa ja crc tä ja hermoja kehiin. jos illalla olis kumit paikoillaan....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Vastaa Viestiin