levyt kuumenee ja rengas pyörii huonosti
No herkistelitkö myös männät, että liikkuvat hyvin sisään ja ulos?nalleolut kirjoitti:dodii liukuja putsattu ja liikkuu hyvin ilman paloja . mutta silti 2km matkalla laikkoihin ei voi koskea käsineen. prkl... 3h turhaa työtä.
ostetaan edelleen satulat ja niiden kunnostus työ eli kunnosta mulle käytetyt satulat.. tarve kova. en itse kerkiä.
900C -86
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
10x ruuvipuristimella sisään ja palat paikoilleen ja polkemalla ulos. ei apua. myös isoilla putkipihdeillä pyöri hyvin. mie meen aamulla irrottamaan toiset satulat ja hommaan korjausarjan= mistä .....
ja kunnostan toiset satulat ja vaihdan lennosta nesteet ja satulat.
ja kunnostan toiset satulat ja vaihdan lennosta nesteet ja satulat.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
unohdan nuo litkuissa liottamiset tähän väliin ei kerkeä odottelemaan....
mutta mitä maksaa saabin tiskillä?
paljesarja 8961807
tiivistesarja 8961799
entä saako nuo tilattua varaosaliikkeen kautta? tai mistä hinta tietoa olisi kiva tietää...
mutta mitä maksaa saabin tiskillä?
paljesarja 8961807
tiivistesarja 8961799
entä saako nuo tilattua varaosaliikkeen kautta? tai mistä hinta tietoa olisi kiva tietää...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Mulla meni Annista jarrut jumiin pääsylinterin jumimisen takia. Otti niin hyvin kiinni, että takaakin kävi laikat kuumana.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
oliskohan se sitten tuo pääsylinteri joka takkuaa,muistelen joskus aiemminkin haistaneeni jarruista palaneen käryä. mutta mitä erikoista on tässä =
JARRUPÄÄSYLINTERI SAAB 900 79--93
900 79--8.87 Ø22,2. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 23-5015 47.90 ???
900 8.87--93 Ø22,2. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 23-5305 128.50 ???
suolainen hinta verrattuna tuohon vanhempaan.
kuinka vaikea tuota on purkaa jos hommaa tälläisen=
PÄÄSYLINTERIN TIIVISTEKUMIT SAAB 900 79--93
900 9.86--93 Ø22,22 tiivistesarja. . . . . . . . . . . . . 23-7078 5.72 ???
900 9.86--93 Ø22,22 korjaussarja. . . . . . . . . . . . . . 23-7083 29.26 ???
JARRUPÄÄSYLINTERI SAAB 900 79--93
900 79--8.87 Ø22,2. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 23-5015 47.90 ???
900 8.87--93 Ø22,2. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 23-5305 128.50 ???
suolainen hinta verrattuna tuohon vanhempaan.
kuinka vaikea tuota on purkaa jos hommaa tälläisen=
PÄÄSYLINTERIN TIIVISTEKUMIT SAAB 900 79--93
900 9.86--93 Ø22,22 tiivistesarja. . . . . . . . . . . . . 23-7078 5.72 ???
900 9.86--93 Ø22,22 korjaussarja. . . . . . . . . . . . . . 23-7083 29.26 ???
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Mä korjasin oman tuommoisella tiivistesarjalla. Ostin sen PCS:ltä ja taisi olla Scan-tech-valmiste.
Taitanee mennä korjaussarja hommiksi jos on osia rikki. Ja eipä taida olla muuta rikkoutuvaa kuin se jousi. Tieten korjaussarjassa voi tulla mukana ne kaiken maailman prikat jotka oli prässätty (muistakseni) kiinni. Näin oli ainakin vanhemmassa joka passaa 99:iin.
Taitanee mennä korjaussarja hommiksi jos on osia rikki. Ja eipä taida olla muuta rikkoutuvaa kuin se jousi. Tieten korjaussarjassa voi tulla mukana ne kaiken maailman prikat jotka oli prässätty (muistakseni) kiinni. Näin oli ainakin vanhemmassa joka passaa 99:iin.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Purku, jos on yhtään niin kuin Annissa:nalleolut kirjoitti:mites käy kytkimen kun nappaa tuon sylinterin irti? joutuuko sen ilmaamaan? entä miten "helposti" tuo purkautuu ja kasaantuu. foorumilla oli oikein kuvien kera en jaksa hakea...
1. Ime säiliö tyhjäksi ja laita esim. pieni lukkopihti kytkimen nesteputkeen (ei ole kuitenkaan pakko)
2. Irroita jarruputket ja pääsylinterin kaksi mutteria
3. Vedä pääsylinteri irti
4. Irroita säiliön sokat ja vedä säiliö irti
5. Irroita pääsylineristä säiliön tiivistehelat
6. Laita pääsylinteri esim. ruuvipenkin leukojen väliin (ÄLÄ PURISTA!), paina pääsylinterin mäntää alas ja ota toisesta tiivistehelan kolosta näkyvä tappi pois
7. Männät pitäisi tulla nätisti koputtamalla pois sylinteristä
8. Voitele tiivistesarjan osat jarrunesteellä
9. Em. saa vaihdettua muljuttamalla, keplottelemalla jne.
10. Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
hain paikallisesta ad liikkeestä satulan korjausarjan 17e sisältää o-rengas.pölysuoja ja liukujen kumit.
saabin tiskillä kävin haistelemassa tunnelmia ja 1 vanhempi asentaja sanoi että se on se o-rengas joka aiheuttaa jumimista. se palauttaa mäntää 0.025mm ulospäin. tarkkaa on .
samalla reissulla ostin 400 ja 1000 karkeutta vesihiomapaperia. jos kerkeis illalla töissä hioskella nuo männät puhtaaksi .
en jaksanuy odottaa iltaan. aika rajut syöpymät männissä . puoleen väliin mäntää aika rosoinen ja toinen puoli ihan ok eli siitä kohtaa jossa pölysuoja niin siinä hirveet syöpymät. sain ne paremmaksi hiomalla mutta saakö ne jäädä pikkasen huonoksi? jos ei niin uusia mäntiä saa tarjota.
saabin tiskillä kävin haistelemassa tunnelmia ja 1 vanhempi asentaja sanoi että se on se o-rengas joka aiheuttaa jumimista. se palauttaa mäntää 0.025mm ulospäin. tarkkaa on .
samalla reissulla ostin 400 ja 1000 karkeutta vesihiomapaperia. jos kerkeis illalla töissä hioskella nuo männät puhtaaksi .
en jaksanuy odottaa iltaan. aika rajut syöpymät männissä . puoleen väliin mäntää aika rosoinen ja toinen puoli ihan ok eli siitä kohtaa jossa pölysuoja niin siinä hirveet syöpymät. sain ne paremmaksi hiomalla mutta saakö ne jäädä pikkasen huonoksi? jos ei niin uusia mäntiä saa tarjota.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
projektia jatkettu. satulat irroitettu autosta ja männät pullautettu omista satuloista ulos. löytyi 1 ihan priima mäntä toisesta satulasta. jarruletkut räjähtivät kannoistaan irti ku liitoksia kuumen´telin toholla. seuraavaksi jatkan mäntien hiomista ja seuraavaksi on levyjen irroitus operaatio edessä.toinen puoli näyttää ihan ok avattavaksi mutta apumie´hen puoleista torxsia on joku hakannut jollakin kasaan. prkl tohoa ja crc tä ja hermoja kehiin. jos illalla olis kumit paikoillaan....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659