Virranjakajan pyörijä pyörii tyhjää?! (Saab 99 1982)

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Kiitos kaikille tähän mennessä vastanneille. Apua on saatu foorumilla ja puhelimitse. Auto on hinattu remppahallin tuntumaan ja itse vian etsintä aloitetaan huomenna aamulla 0600. Olemme tarpeen mukaan yhteyksissä apua tarjonneisiin ihmisiin. :)

Jos homma alkaa toimimaan ja vika selviää helpolla, raportaasia asiasta tulee tämän keskustelun jatkeeksi jo viikonlopun aikana.
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
jaabo
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Marras 13, 2006 08:54

Viesti Kirjoittaja jaabo »

mitäpä tähän enää voi auton haltijana lisätä... no, iso kiitos kuuluu tietenkin asiaan kaikille neuvoja lähettäneille, ja varsinkin niille kahdelle heebolle, jotka kävi to-iltana työntämässä keskeltä risteystä pois... ja sinne "jonkun nesteen" pihaan(kuten veljeni aiemmin luonnehti) siis.. KIITOS!!!

:D


palaillaan asiaan
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Lyhyesti, auto saatu kuntoon, kehrää kuin kissa ja omistaja on todella tyytyväinen.

Vika oli virrajakajan ja kampiakselin yhdyskohdassa jossa metalliset pykälät olivat kadonneet taivaan tuuliin virranjakajan päästä. Syynä ko. vahinkoon oli virranjakajan päässä oleva jousi joka oli kuolettunut ja ei enää painanut metallipykäliä tarpeeksi kampiakseliin ja pensapumpulta tuleva sydemi oli päässy väliin aiheuttamaan damagea.

Auton omistaja saa raportoida tarkemmin ja lisätä kuvan vanhasta virranjakajasta.

Suurkiitos myös P:n Vee:lle rautalankaohjeistuksesta ja "varaelimen" järjestämisestä. :D

ps. yrittäkääpä saada tuplis käyntiin "firing order 1-4-3-2" ... :oops:
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11508
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Eli virranjakajan akselin päässä oleva kynsipala oli menettänyt kyntensä eikä saanut otetta nokka-akselin päästä.

Missähän ne kynnet nyt on?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
jaabo
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Marras 13, 2006 08:54

Viesti Kirjoittaja jaabo »

joo, toimii. kävin ajamassa jo mutkan niin sanottua "testiajoa" ja vielä täytyy vähän säätää ennakkoa isommaksi, kunhan lakkaa satamasta tuota märkää juttua... :?

vanhojen kynsien luulen olevan pieninä murusina öljypohjassa... toivottavasti. siltä se jäljelle jäänyt "akselinpää" näytti, että ei ne kynnet yhtenä palasena ole siitä irronnut, vaan kulunut hiljakseen. joten en usko hädän tulevan sen takia.

ja kuvaahan voi tosiaan lisäillä tänne kunhan saan kamerani takaisin varkaalta, joka vei sen Bratislavaan... :lol:

siinäpä tärkeimmät. kiitokset edelleen!
Vastaa Viestiin