Kytkinremontti

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

tetammi kirjoitti:Oikeilla työkaluilla homma sujuu vaikka työsylinteri olisikin kuollu
Tuo taitaa olla sama kuin tämä:
Kuva
Viimeksi muokannut jus, Ti Helmi 12, 2008 11:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24617
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

tuollainen on pakko saada!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7683
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

jus kirjoitti:
tetammi kirjoitti:Oikeilla työkaluilla homma sujuu vaikka työsylinteri olisikin kuollu
Tuo taitaa olla sama kuin tämä:
Kuva
Sama laite.
Jos meinaa ruveta väkertään niin tuon haarukan mitanhan saa hyvin painelaakerista ja tuon klipsun paikan sitten sovittelemalla asetelmaan.
Vartta sitten omien voimien mukaan.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Niin itse asiassa tuo sylinteri oli ns. kuollut ja laitoin rengasraudan sylinterin ja enskan väliin , sitten vääntämällä painoin asetelman käpäliä alas, samalla asetin koivuhalon pitämään tuota rengasrautaa, ja laitoin vaijerin käpälien väliin.
Minulla ei ollut kaveria joten siksi jouduin operoimaan näin, kävi mielessä et jos nyt lipsahtaa jää sormet asetelman käpälien väliin, mut onneksi ei lipsunut ja homma onnistui.
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

jus kirjoitti:
tetammi kirjoitti:Oikeilla työkaluilla homma sujuu vaikka työsylinteri olisikin kuollu
Tuo taitaa olla sama kuin tämä:
http://www.hut.fi/u/jus/saab/99/kytkintyokalu.gif
Pitääpä valmistaa tuollainen,on vähäsen asiallisempi ku oma turailu.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Viesti Kirjoittaja tema »

Erääseen autoon vaihdettiin tässä hiljan metodilla (isolla)rälläkällä sylinteri poikki, ja "uutta" kunnostettua tilalle. Satkun työsylintereitä on tää maa pullollaan siitä sitten vaan remppaa valmiiksi. Toki jos työkalu on niin mikä ettei, mutta itse en ainakaan jaksaisi nähdä vaivaa moisen eteen.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

tema kirjoitti:Erääseen autoon vaihdettiin tässä hiljan metodilla (isolla)rälläkällä sylinteri poikki, ja "uutta" kunnostettua tilalle. Satkun työsylintereitä on tää maa pullollaan siitä sitten vaan remppaa valmiiksi. Toki jos työkalu on niin mikä ettei, mutta itse en ainakaan jaksaisi nähdä vaivaa moisen eteen.
Totta se on toikin..

Ihan tekemisen ilosta teen uuden,aika usein joutuu noita laittamaan.Ja yleensähän se on niin,että kun sylinteri vetää viimeisensä,niin on joko sunnuntai,tai kello on yli puolenyön.Kumeja mulla on aina varastossa. :wink:
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
PyryR
"Turbo"
Viestit: 216
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 23:35
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Kytkinremontti

Viesti Kirjoittaja PyryR »

Itsellä olisi tarkoitus tehdä ysiysiin toi kytkinremppa. Olisiko kellään myydä/lainata tota pressure plate spacer toolia eli sitä työkalua millä kytkin saadaan pidettyä auki purun ajan. Tarkoituksen olisi vaihtaa myös kampiakselin kytkimen päädyn stefa ja siihen tarkoitettu työkalu kiinnostais myös paljosti.. Joko lainata tai ostaa.. Mistähän noita mahtaa saada? No tota aukipidin -työkalua nyt saa mutta tota stefatyökalua voi olla huonommin. Lähteekös toi vauhtipyörän silmälaakeri esim ihan samankokoisella putkella irti? Se ois tarkoitus myös vaihtaa.. Kiits!
-84 99 GL, -71 96, -96 ng 900 s, Opel Ampera -12. Edellieset: Fiat Brava s -96, Opel Kadett 2d Sedan -71, -85 og 900i 2d sedan, -89 og 900 16i Combi #6347
Vastaa Viestiin