tetammi kirjoitti:Oikeilla työkaluilla homma sujuu vaikka työsylinteri olisikin kuollu
Tuo taitaa olla sama kuin tämä:
Sama laite.
Jos meinaa ruveta väkertään niin tuon haarukan mitanhan saa hyvin painelaakerista ja tuon klipsun paikan sitten sovittelemalla asetelmaan.
Vartta sitten omien voimien mukaan.
Niin itse asiassa tuo sylinteri oli ns. kuollut ja laitoin rengasraudan sylinterin ja enskan väliin , sitten vääntämällä painoin asetelman käpäliä alas, samalla asetin koivuhalon pitämään tuota rengasrautaa, ja laitoin vaijerin käpälien väliin.
Minulla ei ollut kaveria joten siksi jouduin operoimaan näin, kävi mielessä et jos nyt lipsahtaa jää sormet asetelman käpälien väliin, mut onneksi ei lipsunut ja homma onnistui.
Erääseen autoon vaihdettiin tässä hiljan metodilla (isolla)rälläkällä sylinteri poikki, ja "uutta" kunnostettua tilalle. Satkun työsylintereitä on tää maa pullollaan siitä sitten vaan remppaa valmiiksi. Toki jos työkalu on niin mikä ettei, mutta itse en ainakaan jaksaisi nähdä vaivaa moisen eteen.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
tema kirjoitti:Erääseen autoon vaihdettiin tässä hiljan metodilla (isolla)rälläkällä sylinteri poikki, ja "uutta" kunnostettua tilalle. Satkun työsylintereitä on tää maa pullollaan siitä sitten vaan remppaa valmiiksi. Toki jos työkalu on niin mikä ettei, mutta itse en ainakaan jaksaisi nähdä vaivaa moisen eteen.
Totta se on toikin..
Ihan tekemisen ilosta teen uuden,aika usein joutuu noita laittamaan.Ja yleensähän se on niin,että kun sylinteri vetää viimeisensä,niin on joko sunnuntai,tai kello on yli puolenyön.Kumeja mulla on aina varastossa.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Itsellä olisi tarkoitus tehdä ysiysiin toi kytkinremppa. Olisiko kellään myydä/lainata tota pressure plate spacer toolia eli sitä työkalua millä kytkin saadaan pidettyä auki purun ajan. Tarkoituksen olisi vaihtaa myös kampiakselin kytkimen päädyn stefa ja siihen tarkoitettu työkalu kiinnostais myös paljosti.. Joko lainata tai ostaa.. Mistähän noita mahtaa saada? No tota aukipidin -työkalua nyt saa mutta tota stefatyökalua voi olla huonommin. Lähteekös toi vauhtipyörän silmälaakeri esim ihan samankokoisella putkella irti? Se ois tarkoitus myös vaihtaa.. Kiits!
-84 99 GL, -71 96, -96 ng 900 s, Opel Ampera -12. Edellieset: Fiat Brava s -96, Opel Kadett 2d Sedan -71, -85 og 900i 2d sedan, -89 og 900 16i Combi #6347