Paluu Saab-kantaan... ja Check Engine ihmettelyä

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Breadfan kirjoitti:Keskuslukkokin toimii nyt, kun kolvasin sen boxin uudestaan.

CE vikakoodit katoin kans.

12231 Ei huolta tästä
12241 Tuskin tästäkään

12111
12112

Nää kaksi meinaa sitten lambdan oppimishäiriötä. Alipainevuoto, lambda, imm. Saattaa käydä laihalla? Eikun testaamaan.

Valo oli hetken aikaa poissa, mutta kun kone lämpes hiukan niin syttyi taas.
Tuskin kumminkaan ajoon hirveästi vaikuttaa :roll:
Muuta kuin bensan kulutus kasvaa...
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Breadfan kirjoitti:Tänääntuli ajettua vähän enemmän. Muutoin valo pysyi poissa, mutta loppumatkasta motarilta poistuttaessa moottorijarrutuksella melkein pysähdyksiin ja siitä liikkeelle, niin CE syttyi. Kiihdytys nelosella 80 km/h ja valo sammui. Eli pitempään kun ajaa maantienopeutta ja sitten hidastaa, niin syttyy valo. Loput matkasta oli poissa. Mikähän ois?
Vaikee sanoa kun aina silloin tällöin vilkahtaa
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7683
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Testasitko että toimiiko lambdan esilämmitys?
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Breadfan kirjoitti:
tetammi kirjoitti:Testasitko että toimiiko lambdan esilämmitys?
Jaa mistäs piuhasta se mitataan? Mikäs hyöty sillä esilämmityksellä on?
Resistanssi niistä valkoisista johdoista muistaakseni arvot on 4-6 ohmia.

Se hyöty että lambda säätää nopeammin oikean seossuhteen..
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Breadfan kirjoitti:n. 3.40 ohmia oli resistanssi. Eli hiukan liian alhainen. Mutta voiko tuo aiheuttaa nuo mystiset valon palamiset??
Lambda tunnistin:

Resistanssi tunnistimen 2 napaisen liittimen väliltä alle 10 Ω. Jännite ecun navan 23 ja maadoituksen välillä 0,05-1 V aaltoillen.
Tarkastus: Irrota sulake 1. Irrota lambda anturin lämmitys. Kytke V-mittari liitäntänapojen väliin ja käynnistä moottori.
Mittarin tulisi näyttää akun jännitettä. Jos ei niin tarkista harm/punainen johdin ja polttoainepumpun releen navan 87B välillä yhteys. Moottorin ollessa kylmä tarkasta resistanssi kaksinapaisesta liittimestä.
Kytke V-mittari ecun 23 ja maadoituksen välille, käynnistä moottori ja vertaa arvoihin.
Anthuan
"Hirsch"
Viestit: 874
Liittynyt: Pe Joulu 15, 2006 23:08
Paikkakunta: Toisaalla

Viesti Kirjoittaja Anthuan »

Saattaa olla immu paskana, miulla teki ihan samalla tavalla vaikka oli lanka ehjä.
Lainaa/osta jostain ehjä immu ja kokeile sillä.
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
Vastaa Viestiin