Muuta kuin bensan kulutus kasvaa...Breadfan kirjoitti:Keskuslukkokin toimii nyt, kun kolvasin sen boxin uudestaan.
CE vikakoodit katoin kans.
12231 Ei huolta tästä
12241 Tuskin tästäkään
12111
12112
Nää kaksi meinaa sitten lambdan oppimishäiriötä. Alipainevuoto, lambda, imm. Saattaa käydä laihalla? Eikun testaamaan.
Valo oli hetken aikaa poissa, mutta kun kone lämpes hiukan niin syttyi taas.
Tuskin kumminkaan ajoon hirveästi vaikuttaa
Paluu Saab-kantaan... ja Check Engine ihmettelyä
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Vaikee sanoa kun aina silloin tällöin vilkahtaaBreadfan kirjoitti:Tänääntuli ajettua vähän enemmän. Muutoin valo pysyi poissa, mutta loppumatkasta motarilta poistuttaessa moottorijarrutuksella melkein pysähdyksiin ja siitä liikkeelle, niin CE syttyi. Kiihdytys nelosella 80 km/h ja valo sammui. Eli pitempään kun ajaa maantienopeutta ja sitten hidastaa, niin syttyy valo. Loput matkasta oli poissa. Mikähän ois?
Testasitko että toimiiko lambdan esilämmitys?
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Lambda tunnistin:Breadfan kirjoitti:n. 3.40 ohmia oli resistanssi. Eli hiukan liian alhainen. Mutta voiko tuo aiheuttaa nuo mystiset valon palamiset??
Resistanssi tunnistimen 2 napaisen liittimen väliltä alle 10 Ω. Jännite ecun navan 23 ja maadoituksen välillä 0,05-1 V aaltoillen.
Tarkastus: Irrota sulake 1. Irrota lambda anturin lämmitys. Kytke V-mittari liitäntänapojen väliin ja käynnistä moottori.
Mittarin tulisi näyttää akun jännitettä. Jos ei niin tarkista harm/punainen johdin ja polttoainepumpun releen navan 87B välillä yhteys. Moottorin ollessa kylmä tarkasta resistanssi kaksinapaisesta liittimestä.
Kytke V-mittari ecun 23 ja maadoituksen välille, käynnistä moottori ja vertaa arvoihin.