Millainen BENSAPUMPUN RELE 900i 8ventt. -89:een (kiirus!)?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: Millainen BENSAPUMPUN RELE 900i 8ventt. -89:een (kiirus!)?

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Se siihen tuskin vaikuttaa niinkuin itsekin aikaisemmin totesit.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Millainen BENSAPUMPUN RELE 900i 8ventt. -89:een (kiirus!)?

Viesti Kirjoittaja jus »

tomaatti kirjoitti:Se siihen tuskin vaikuttaa niinkuin itsekin aikaisemmin totesit.
Joko kokeilit turbon relettä vapariin ja totesit ettei rajoittaja toiminut mutta muuten kävi hyvin, vai miksi jälleen kysyt?

Ulottuvillani olevien kytkentäkaavioiden mukaan turbon ja vaparin rele on kytkentäperiaatteeltaan muuten täysin samanlainen, ainoastaan noissa joissain turbon releissä starttiheräte tulee releelle.

Lisäksihän noissa on ne vuosimallierot (jotkut releet on suunniteltu saamaan sytytyspulssit puolalta, jotkut sytytyspulssivahvistimelta, jotkut suoraan pääteasteelta). Tässä varmaankin se ongelma releen soveltuvuudessa eri mallien kesken on enemmän kuin kantajärjestyksessä tai starttiherätteen tuomisessa omalla erillisellä johdolla.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: Millainen BENSAPUMPUN RELE 900i 8ventt. -89:een (kiirus!)?

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

jus kirjoitti:
tomaatti kirjoitti:Se siihen tuskin vaikuttaa niinkuin itsekin aikaisemmin totesit.
Joko kokeilit turbon relettä vapariin ja totesit ettei rajoittaja toiminut mutta muuten kävi hyvin, vai miksi jälleen kysyt?

Ulottuvillani olevien kytkentäkaavioiden mukaan turbon ja vaparin rele on kytkentäperiaatteeltaan muuten täysin samanlainen, ainoastaan noissa joissain turbon releissä starttiheräte tulee releelle.

Lisäksihän noissa on ne vuosimallierot (jotkut releet on suunniteltu saamaan sytytyspulssit puolalta, jotkut sytytyspulssivahvistimelta, jotkut suoraan pääteasteelta). Tässä varmaankin se ongelma releen soveltuvuudessa eri mallien kesken on enemmän kuin kantajärjestyksessä tai starttiherätteen tuomisessa omalla erillisellä johdolla.
Mulla ei ole tällä hetkellä yhtään 8v vaparia edes ajossa.
Ihan mielenkiinnosta kysyin viisaammilta.
Vastaa Viestiin