multivalve kirjoitti:
99 TURBOA EI OLE VUODEN 1980:stä UUDEMPAA(jotku väittää Englannissa olevan 1981,tiedä häntä)Muutun aina tulipunaiseksi näistä väärennösturboista.Oikea kun on HELMI automaailmassa ja kopiot on aina kopioita!!!
juu noi 81 turbot on mielenkiintoinen huhu. huhu myös kertoo että olisivat vielä 5-vaihteisella lootalla. SAAB on siitä kiehtova merkki että kaikenlaisia epävirallisia yksilöitä on päästetty maailmalle , moniko edes tietää eksoottisen 99 SSE mallin olemassaolosta, 1972 jenkeissä myydystä ems-korvikkeesta jossa oli vinyylikatto ja ilmastointi
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
jariha kirjoitti:Olen samaa mieltä ja nyt kun nopan omistajat ovat puhuneet, niin teenpä sen mahdolliseksi. Minua se ei lainkaan haittaa. Oma mielipiteeni on, että 90 on uusin 99, mitä olemassa on
No niin kaikki nopan omistajat, nyt myös teillä on mahdollisuus lisätä autonne Saab99.Net -palveluun
tää oli hyvä veto. 90 saa lisää kansainvälistä näkyvyyttä, siinä on sellainen tulevaisuuden keräilykohde että huh huh. 30:n vuoden päästä maailmalla muistetaan legendaariset 99 ja 900 ja joku vanha guru jossain muistuttaa että väliin mahtuu myös malli 90, mutta se on jo niin äärettömän harvinainen ettei sellaista saa enää suurella rahallakaan.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
lucaf kirjoitti: moniko edes tietää eksoottisen 99 SSE mallin olemassaolosta, 1972 jenkeissä myydystä ems-korvikkeesta jossa oli vinyylikatto ja ilmastointi
lefa42 kirjoitti:Mutta mitenkäs noita tietoja tuolla voi muokata jälkeenpäin, nyt kun olen ysit sinne lisännyt? En ainakaan itse onnistunut.
Valitset autosi näkymään oikealla (sisältö-ikkunassa) ja klikkaat sitten auton nimeä, joka toimii linkkinä muokkaus-sivulle. Salasana, jonka annoit, kun lisäsit auton, pitäisi olla muistissasi. Tai sitten pyydät minulta uuden. Näin sen pitäisi mennä...
multivalve kirjoitti:Tuolla saitilla on taas -84 99 TURBO'?!#"#..kele!
Mielestäni näitä kotitekoisia EI PIDÄ mainostaa 99 TURBONA!
Voi myös mainita sen että auto on ite väsätty,jotta asiasta vähemmän tietävät eivät saisi väärää infoa.
99 TURBOA EI OLE VUODEN 1980:stä UUDEMPAA(jotku väittää Englannissa olevan 1981,tiedä häntä)Muutun aina tulipunaiseksi näistä väärennösturboista.Oikea kun on HELMI automaailmassa ja kopiot on aina kopioita!!!
mun mielestä on ihan ok että laittaa auton malliksi 99turbo vm.84..
jos pellin alta löytyy turbo niin se on turbo.
on mullakin vm.77 kone -80 petron rungossa jälkeenpäin asennetuilla tuplakaasareilla ja oon tottunut sanomaan sitä 77gls:ksi, vaikka ei aito olekaan. (vaikka vuosimalli pitäisi vissin merkitä korin mukaan? )
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Fundamental kirjoitti:Eikös tuonne vuosi nopatkin mukaan laskea? Onhan ne puoliks tuplaysei
Näin näen itsekin asian. Vaikka puhutaan kuitenkin eri automallista niin ihan yhtä oudon näköinen se ysiysi on sekä kombi että sedan - perällä. Ja kuitenkin kombi on virallisestikin tuplaysi...
Saab 90 - lyhytnokkasatku vai isoperätuplis?
"To be or not to be -
that is the question"
Fundamental kirjoitti:Eikös tuonne vuosi nopatkin mukaan laskea? Onhan ne puoliks tuplaysei
Näin näen itsekin asian. Vaikka puhutaan kuitenkin eri automallista niin ihan yhtä oudon näköinen se ysiysi on sekä kombi että sedan - perällä. Ja kuitenkin kombi on virallisestikin tuplaysi...
Saab 90 - lyhytnokkasatku vai isoperätuplis?
"To be or not to be -
that is the question"
Kannustavin terveisin
- jt -
kyl 90 on selkeästi "isoperätuplis" mun mielestä. olen edelleen sitä mieltä että 90 mallimerkinnän olis voinut ottaa käyttöön jo vuonna 1974, combi coupe malleille...ja nykyinen 90 olis ollut looginen kehitysvaihe mallimerkinnässä
mutta tämä keskustelua herättänyt 90 malli edelleen loistaa poissaolollaan saab99.net sivustolla...
ajatelkaas jos pääsis tyypittämään jokaista ko. sivuston tuplaysiä
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
lucaf kirjoitti: moniko edes tietää eksoottisen 99 SSE mallin olemassaolosta, 1972 jenkeissä myydystä ems-korvikkeesta jossa oli vinyylikatto ja ilmastointi
99 TURBOA EI OLE VUODEN 1980:stä UUDEMPAA(jotku väittää Englannissa olevan 1981,tiedä häntä)
Eräässä vanhassa TM- lehdessä on "vuosisadan autot"- sarja, jossa on myös esitelty 99 Turbo. Lehden toimittajien testiautona toimi artikkelin mukaan vm. 1981 99 Turbo (sarjanumeron perusteella). Kaiken tiedon mukaan valmistushan on päättynyt v. 1980. Vaihteita koeajoautossa oli neljä ja korimalli oli sedan. Kaikki ulkoiset turbosaabismit näkyvät kuvien perusteella autossa olevan konepellin turbo- merkkejä lukuunottamatta.
Näyttää siltä, että jokunen näitäkin on siis olemassa.