juu noi 81 turbot on mielenkiintoinen huhu. huhu myös kertoo että olisivat vielä 5-vaihteisella lootalla. SAAB on siitä kiehtova merkki että kaikenlaisia epävirallisia yksilöitä on päästetty maailmallemultivalve kirjoitti: 99 TURBOA EI OLE VUODEN 1980:stä UUDEMPAA(jotku väittää Englannissa olevan 1981,tiedä häntä)Muutun aina tulipunaiseksi näistä väärennösturboista.Oikea kun on HELMI automaailmassa ja kopiot on aina kopioita!!!
Saab99.Net
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
						tää oli hyvä veto. 90 saa lisää kansainvälistä näkyvyyttä, siinä on sellainen tulevaisuuden keräilykohde että huh huh. 30:n vuoden päästä maailmalla muistetaan legendaariset 99 ja 900 ja joku vanha guru jossain muistuttaa että väliin mahtuu myös malli 90, mutta se on jo niin äärettömän harvinainen ettei sellaista saa enää suurella rahallakaan.jariha kirjoitti:No niin kaikki nopan omistajat, nyt myös teillä on mahdollisuus lisätä autonne Saab99.Net -palveluunjariha kirjoitti:Olen samaa mieltä ja nyt kun nopan omistajat ovat puhuneet, niin teenpä sen mahdolliseksi. Minua se ei lainkaan haittaa. Oma mielipiteeni on, että 90 on uusin 99, mitä olemassa on
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
						- 
				Vesa Pohjalainen
 - "Saabisti"
 - Viestit: 3986
 - Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
 - Paikkakunta: Jämsä
 - Viesti:
 
lucaf kirjoitti: moniko edes tietää eksoottisen 99 SSE mallin olemassaolosta, 1972 jenkeissä myydystä ems-korvikkeesta jossa oli vinyylikatto ja ilmastointi
Tässä on pieni juttukin sellaisesta
http://www.jamsa.fi/~vepohjal/saabiko/kumma99.htm
# 419  Vesa Pohjalainen
						monia ilahduttavia uusia 99 löytöjä on foorumillakin raportoitu, läheskään kaikista ei kuvaa saab99 netissä...
siis http://www.saab99.net
			
			
									
									siis http://www.saab99.net
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
						- jariha
 - "Team Ylläpito"

 - Viestit: 4047
 - Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
 - Paikkakunta: Kajaani
 - Viesti:
 
Valitset autosi näkymään oikealla (sisältö-ikkunassa) ja klikkaat sitten auton nimeä, joka toimii linkkinä muokkaus-sivulle. Salasana, jonka annoit, kun lisäsit auton, pitäisi olla muistissasi. Tai sitten pyydät minulta uuden. Näin sen pitäisi mennä...lefa42 kirjoitti:Mutta mitenkäs noita tietoja tuolla voi muokata jälkeenpäin, nyt kun olen ysit sinne lisännyt? En ainakaan itse onnistunut.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
						instagram.com/autoileva_veijari
mun mielestä on ihan ok että laittaa auton malliksi 99turbo vm.84..multivalve kirjoitti:Tuolla saitilla on taas -84 99 TURBO'?!#"#..kele!
Mielestäni näitä kotitekoisia EI PIDÄ mainostaa 99 TURBONA!
Voi myös mainita sen että auto on ite väsätty,jotta asiasta vähemmän tietävät eivät saisi väärää infoa.
99 TURBOA EI OLE VUODEN 1980:stä UUDEMPAA(jotku väittää Englannissa olevan 1981,tiedä häntä)Muutun aina tulipunaiseksi näistä väärennösturboista.Oikea kun on HELMI automaailmassa ja kopiot on aina kopioita!!!
jos pellin alta löytyy turbo niin se on turbo.
on mullakin vm.77 kone -80 petron rungossa jälkeenpäin asennetuilla tuplakaasareilla ja oon tottunut sanomaan sitä 77gls:ksi, vaikka ei aito olekaan.
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
						99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
- jariha
 - "Team Ylläpito"

 - Viestit: 4047
 - Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
 - Paikkakunta: Kajaani
 - Viesti:
 
*mainos*
Jo 80 tuplista ympäri maailmaa on kokoontunut galleriaan
			
			
									
									Jo 80 tuplista ympäri maailmaa on kokoontunut galleriaan
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
						instagram.com/autoileva_veijari
MikkoA kirjoitti:Fundamental kirjoitti:Eikös tuonne vuosi nopatkin mukaan laskea? Onhan ne puoliks tuplaysei
Näin näen itsekin asian. Vaikka puhutaan kuitenkin eri automallista niin ihan yhtä oudon näköinen se ysiysi on sekä kombi että sedan - perällä. Ja kuitenkin kombi on virallisestikin tuplaysi...
Saab 90 - lyhytnokkasatku vai isoperätuplis?
"To be or not to be -
that is the question"
Kannustavin terveisin
- jt -
Jari "jt" Talvela  #410
http://www.saab95.net/ * 95 STW '75 * 95E '70 "Hra 47" (rojetti) * 96 '71 "Battered Beige" * 96 '73 Historic-tasanopeuskilpuri * 96 '65 2t "Skorpan" (rojetti) * 9000 CS '97 *
						http://www.saab95.net/ * 95 STW '75 * 95E '70 "Hra 47" (rojetti) * 96 '71 "Battered Beige" * 96 '73 Historic-tasanopeuskilpuri * 96 '65 2t "Skorpan" (rojetti) * 9000 CS '97 *
kyl 90 on selkeästi "isoperätuplis" mun mielestä. olen edelleen sitä mieltä että 90 mallimerkinnän olis voinut ottaa käyttöön jo vuonna 1974, combi coupe malleille...ja nykyinen 90 olis ollut looginen kehitysvaihe mallimerkinnässäjt kirjoitti:Saab 90 - lyhytnokkasatku vai isoperätuplis?MikkoA kirjoitti:Fundamental kirjoitti:Eikös tuonne vuosi nopatkin mukaan laskea? Onhan ne puoliks tuplaysei
Näin näen itsekin asian. Vaikka puhutaan kuitenkin eri automallista niin ihan yhtä oudon näköinen se ysiysi on sekä kombi että sedan - perällä. Ja kuitenkin kombi on virallisestikin tuplaysi...
"To be or not to be -
that is the question"
Kannustavin terveisin
- jt -
mutta tämä keskustelua herättänyt 90 malli edelleen loistaa poissaolollaan saab99.net sivustolla...
ajatelkaas jos pääsis tyypittämään jokaista ko. sivuston tuplaysiä
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
						Vieläkö tuo helmi majailee rapakon takana, vai onko jo saatu ostettua tänne kalliin menoveden paratiisiinVesa Pohjalainen kirjoitti:lucaf kirjoitti: moniko edes tietää eksoottisen 99 SSE mallin olemassaolosta, 1972 jenkeissä myydystä ems-korvikkeesta jossa oli vinyylikatto ja ilmastointi
Tässä on pieni juttukin sellaisesta
http://www.jamsa.fi/~vepohjal/saabiko/kumma99.htm
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
						Eräässä vanhassa TM- lehdessä on "vuosisadan autot"- sarja, jossa on myös esitelty 99 Turbo. Lehden toimittajien testiautona toimi artikkelin mukaan vm. 1981 99 Turbo (sarjanumeron perusteella). Kaiken tiedon mukaan valmistushan on päättynyt v. 1980. Vaihteita koeajoautossa oli neljä ja korimalli oli sedan. Kaikki ulkoiset turbosaabismit näkyvät kuvien perusteella autossa olevan konepellin turbo- merkkejä lukuunottamatta.99 TURBOA EI OLE VUODEN 1980:stä UUDEMPAA(jotku väittää Englannissa olevan 1981,tiedä häntä)
Näyttää siltä, että jokunen näitäkin on siis olemassa.
Ei riemulla rajaa kun Saabilla ajaa