Nivelessä on tosiaan kartiotapit molemmissa päissä eikä pantakiinnitystä, edelliset neuvot eivät siis sovellu käytettäviksi?RJK kirjoitti:Noissa vanhemmissa nivelissä on kartiotappi molemmissa päissä.Autohan on 99 vm 1971
Tallin seinällä roikkuu vielä nivelen ja vaihdekepin välinen siirtotanko vuosimallista -73 tai -75. Siinä on kartitapin reikä nivelen päässä.
Säädettävä pantakiinnitys tuli myöhemmin, olisiko vasta viisilovisen laatikon myötä.
RJK
Koneen nostosta
Re: Koneen nostosta
Yhden 900T -80 purussa vedin rälläkällä poikki, mahtoi yläkautta rälläköimään, mutta 99:ssä ei taida onnistua.RJK kirjoitti:Noissa vanhemmissa nivelissä on kartiotappi molemmissa päissä.Autohan on 99 vm 1971
Tallin seinällä roikkuu vielä nivelen ja vaihdekepin välinen siirtotanko vuosimallista -73 tai -75. Siinä on kartiotapin reikä nivelen päässä.
Säädettävä pantakiinnitys tuli myöhemmin, olisiko vasta viisilovisen laatikon myötä.
RJK
99T-museopeli
Muistaakseni yhden oon purkanu siten että otin vaihdekeppihässäkän auki jolloin tuo tanko jäi vapaaksi ja kone mahtu myös tulemaan tuollaisena pois vaikka häntä olikin pitkä. Kai noin vanhassa lähtee myös lukkopelti irti kun kauhean jyrkässä kulmassa toi ei tosiaan tuollaisena nouse.
Kyseinen auto oli kyllä muutenki tarkoitus purkaa että en ihan tarkkaan muista mitä kaikkea oli jo purettuna.
Kyseinen auto oli kyllä muutenki tarkoitus purkaa että en ihan tarkkaan muista mitä kaikkea oli jo purettuna.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot
Muut menopelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot
Muut menopelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Missä kohti tuo paljon puhuttu kartiotappi nyt oikeen on? Onko se siellä kumimötikän alla vai missä?
Itse aina tähän asti olen moottorin noston yhteydessä irroittanut tuon pannan, mutta voisi seuraavan kerran koittaa tuosta kartiotapin liitoksesta irroittaa, niin pysyisi vaihdevivun säädöt kohdallaan.
Itse aina tähän asti olen moottorin noston yhteydessä irroittanut tuon pannan, mutta voisi seuraavan kerran koittaa tuosta kartiotapin liitoksesta irroittaa, niin pysyisi vaihdevivun säädöt kohdallaan.
#6983 Olli-Petteri Pentti
- Saab 96 -77
- Saab 96 -77
Kartiotappi on siinä kuminivelen vaihteistoon kiinnityksessä.
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Ok. Täytyypä tutkailla tarkemmin, kun ehtii.rr kirjoitti:Kartiotappi on siinä kuminivelen vaihteistoon kiinnityksessä.
#6983 Olli-Petteri Pentti
- Saab 96 -77
- Saab 96 -77