Noissa vanhemmissa nivelissä on kartiotappi molemmissa päissä.
Tallin seinällä roikkuu vielä nivelen ja vaihdekepin välinen siirtotanko vuosimallista -73 tai -75. Siinä on kartitapin reikä nivelen päässä.
Säädettävä pantakiinnitys tuli myöhemmin, olisiko vasta viisilovisen laatikon myötä.
RJK
Nivelessä on tosiaan kartiotapit molemmissa päissä eikä pantakiinnitystä, edelliset neuvot eivät siis sovellu käytettäviksi?
Noissa vanhemmissa nivelissä on kartiotappi molemmissa päissä.
Tallin seinällä roikkuu vielä nivelen ja vaihdekepin välinen siirtotanko vuosimallista -73 tai -75. Siinä on kartiotapin reikä nivelen päässä.
Säädettävä pantakiinnitys tuli myöhemmin, olisiko vasta viisilovisen laatikon myötä.
RJK
Yhden 900T -80 purussa vedin rälläkällä poikki, mahtoi yläkautta rälläköimään, mutta 99:ssä ei taida onnistua.
Muistaakseni yhden oon purkanu siten että otin vaihdekeppihässäkän auki jolloin tuo tanko jäi vapaaksi ja kone mahtu myös tulemaan tuollaisena pois vaikka häntä olikin pitkä. Kai noin vanhassa lähtee myös lukkopelti irti kun kauhean jyrkässä kulmassa toi ei tosiaan tuollaisena nouse.
Kyseinen auto oli kyllä muutenki tarkoitus purkaa että en ihan tarkkaan muista mitä kaikkea oli jo purettuna.
Missä kohti tuo paljon puhuttu kartiotappi nyt oikeen on? Onko se siellä kumimötikän alla vai missä?
Itse aina tähän asti olen moottorin noston yhteydessä irroittanut tuon pannan, mutta voisi seuraavan kerran koittaa tuosta kartiotapin liitoksesta irroittaa, niin pysyisi vaihdevivun säädöt kohdallaan.