Noniin, saabin automaattinen korjausohjelma toimi taas... kone käy ja kukkuu. Mitä vähän savutti ensi alkuun lähes puolen vuoden köhät ulos. Joku motissa vielä käryää, tiivisteet varmaan hönkii tavaraa ulos pakosarjan päälle. Määräsäätimen vaihdon jälkeen kone kävi sen hetken, mutta hyytyi heti alkuunsa. Olin aiemmin laittanut hiilisäiliölle menevät letkut sen pöntön nippoihin kiinni, nyt suljin molemmat letkut kuten ne olivat aiemminkin. Niillä ilmeisesti ei ole menoon vaikutusta. Tsekkasin vielä tulpat, vaihdoin uudet Densot vanhoihin NGK:n tulppiin. Ja vot, starttia ja kone käy. Kauniisti se kehrääkin kun alkusavuista oltiin selvitty

Vaihtamani määräsäätimen sisällä oli paljon metallilastua, en tiedä mistä oli tullut, jälkiä ei näkynyt. Jokatapauksessa kaikki vaihdoin konepellin alla, ensin sähköosat ja sen jälkeen polttoainejärjestelmän kaikki osat, antureita myöden. Olettaisin sen vian olleen siinä määräsäätimessä, kokeilen sitä pois otettua vielä joku päivä siihen toiseen 900:n mistä revin muutkin osat. Katsastus edessä viim. 5.10, joten huomenna konttorilta ajopaperit kuntoon ja koeajolle. Kone täytyy pestä, öljynkäry ei oikein miellytä, tiivisteiden vaihtoon sitten taas joku toinen kerta. Seuraavaksi vuoroaan odottaa just hankittu 9000, vm 92. Vetoakselin boorit kadonneet eli luvassa pientä jumppaa. Vaan mitäpä sitä ei saabbien eteen tekisi. Mukavaa syksyä kaikille
