Tuplis-threadin aika

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

kylläpä 99-harrastajia nyt hellitään. h-moottorista tuplista kaikkein kauneimmalla värillä (=kirsikanpunainen) on nyt tarjolla NELJÄSSÄ eri kohteessa nettiautossa! ja sporttisena kaksiovisena versiona.

se joka ei vielä ole nähnyt kirsikanpunaisen maagista kauneutta jonka vasta vahaus paljastaa, tarkastelee oulun myyntikohteen kuvia tarkemmin :)

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=919332
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

ysiysin roikkuvalle kattoverhoilulle ratkaisu kaiutinpaneelista? :)

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=38376916
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Tizumo
"Aero"
Viestit: 500
Liittynyt: Ke Touko 26, 2004 13:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tizumo »

Nyt on sitten -71 laitettu talviunille odottelemaan ensi kesän fiksailuja. Ensi kesänä pitäisi vielä vaihtaa lokarin kromikaari, hiekkapuhalluttaa ja maalauttaa puskurin kiinnikkeet, alkuperäinen akun kiinnitysrauta ja pari pikkupaikkaa alustasta, vaihtaa puskurit, laittaa kello toimimaan, paikata yksi tupakanreikä apurin penkistä, maalauttaa oikea lokari Meikkipajan jäljiltä -->

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=43689

Myös kyljet on vielä käsittelemättä Zainolla. Siellä kun riittää vielä hiomalaikan jälkiä.

Nuo kun laittaa, niin alkaa olla melko hyvässä kunnossa :) . Sitten vielä jos onnistuu löytämään Kajaanista pajan joka osaa säätää sytytyksen vanhoissa kärjellisissä vehkeissä. Kokeilemani Teboil-huoltamo ei ainakaan ole sitä (huoltomies väänsi puolitoista tuntia ja sitten pakoputken paukkuessa katseli mittareitaan ja totesi "nyt se pitäis olla" 8O 8O 8O )..Ajoin kotiin ja laitoin taas omat asetukset.
...toinen on Auran Sinappi ja toinen Saappi.
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Mitäs sitä vie mihinkään pajaan jos itse saa paremmat säädöt
aikaan,itse säädellellyt nuo 99:sit ja kun parhaiten käy niin siihen
kiinni.Eikä tuo -76 tunnu olevan pensallekaan perso kun sen säätelin
ja vaihdoin kaasarin nokka ketju täytyy vaihtaa vielä niin saa käymään vielä paremmin.
Ari 1622
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8262
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Onhan se 99 melkoinen peli. Itse saan joka aamu ihastella omaani, kun tallista haen maastopyörän 8) Pestä se tosin pitäisi ennen talvea, kun on hieman hiekkapölyssä.

Viime aikoina on alkanut olemaan sellaisia fiiliksiä, että '89 mallin OGsatkusta pitäisi saada 16V ruiskukone Anniin. Siinä olisi riittävästi sporttisuutta vanhaan 99:iin ja lopun autoa saisi fiksata jenkkiautojen RS/SS-tyyliin; tumma puolinahkaverhoilu, Cayenne red väri, avara putkisto tuplaulostulolla, Bilstein iskarit, uudemmat jarrut ja vakaajat satkusta. Luisin nahkaratti ja muutoskatsastetut (silloin vielä piti) madallusjouset löytyy jo, voimansiirtokin on huollettu ja ajovalotkin on kuin uudet. Takapaksin kanteen sitten vaan Saab-teksti vasempaan ja SS99 oikeaan laitaan :D
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Kyllä mie kaikista kärsimistäni murheista ja säätämisestä huolimatta suosittelen 99:n kaasaritekniikan ja etenkin B-koneen hyllyttämistä, etenkin jos siellä rupee jokapaikka brakaamaan. H-kone ruiskulla tuo 99:iin mukavuutta ja nykyaikaisuutta huimasti lisää. :wink: Eikäpä sekään 5-vaihteinen aski mikään huono homma ole.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1993
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

dimebak kirjoitti:...Takapaksin kanteen sitten vaan Saab-teksti vasempaan ja SS99 oikeaan laitaan :D
Mulle tulee vaan S ja alle tuo 16 valve :wink: Tulee sporttisuutta kertaheitolla....
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8262
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Onhan tuota ittelläkin ollu jo pidemmät tovit mielessä B-koneen vaihto pois mutta mutta. Kyllä sitä tuon kannenvaihdonkin teki vaikka silloin jo tsiikailin 16V-ruiskun perään.

No, onpahan sitten joskus myydä hyväkuntoinen B-kone :D

Ruiskukonetta ajattelin sillä, että siitä saa kuiten sopivasti tehoja lisää ja tuon alkuperäinen 4-lovinen vaihdelaatikko on sopivasti välitetty. Tosin teholisäyksen vuoksi voi olla, että 7-enska vois olla sopivampi kuin 6-enska, kai?
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Jusau

Viesti Kirjoittaja Jusau »

Tuli tänään konttorilla käytyä ja...eeei leimaa, onneksi ei paljosta kiinni, oikealta puolelta käsijarru ei pitänyt pisaraakaan, muuten ei muuta laitettavaa (tainno vetokoukku on poistettava tai korjattava, kun se on ruosteessa).Arvelin kerran käsijarru piti 0% toiselta puolelta, vaihdan koko jarrusatulan, ilman että yritän herkistellä sitä toimivaksi, epäilen, että on aika jumiutunut. AD:ltä onneksi löytyi hyllystä satula ja hintakin oli kohtuulliset 79€, yleensä ovat paikassa kuin paikassa huutaneet 100€ hujakoille.

Käytin vielä ennen katsastusta auton moottoripesussa, juku että tuli puhdasta jälkeä, olivat pesseet hyvin. Varjopuolikin ilmaantui hetkeksi, auto ei meinannut käynnistyä millään ja kun viimein vähän lupasi, meinasi Teboilin ikkunat helistä alas :lol:, ampui hitonmoisen paukun putkesta. Kunhan käyntiin sai ja vähän aikaa antoi käydä, asettui sitten. Varmaan sytkälaitteetkin sai tehopesun osakseen.
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4043
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Jusau kirjoitti:Arvelin kerran käsijarru piti 0% toiselta puolelta.
Tarkistahan, että vaijeri on kiinni ja kiristää. Minulla kävi taannoin katsastuksessa samoin, ettei pitoa lainkaan, mutta olikin vain vikana, että vaijeri oli satulan päästä irti. Tuuria oli sillä kertaa...
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
Jusau

Viesti Kirjoittaja Jusau »

Tarkistahan, että vaijeri on kiinni ja kiristää. Minulla kävi taannoin katsastuksessa samoin, ettei pitoa lainkaan, mutta olikin vain vikana, että vaijeri oli satulan päästä irti. Tuuria oli sillä kertaa...

Helvetin hyvä pointti, kieltämättä ei moinen vaihtoehto päivällä kiireessä edes hiipinyt mieleen :oops: (kerran käynyt vastaava 0% tulos ja oletin että satula olisi rikki, kuten aiemminkin) Otin tuossa äsken taskulampun ja mielessäni sovittelin jo aasin hattua päähäni, kun kävelin ulos autolle. Ei ollut onneksi hukkaostos, vaijeri oli kiinni ja ei ollut poikki, käsijarruvipu oli ihan juntturassa ja juminut aikalailla taka-asentoon, eli jotain siel on kaput/jumissa.
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

Breadfan86 kirjoitti:
Mertmi kirjoitti:Kyllä mie kaikista kärsimistäni murheista ja säätämisestä huolimatta suosittelen 99:n kaasaritekniikan ja etenkin B-koneen hyllyttämistä, etenkin jos siellä rupee jokapaikka brakaamaan. H-kone ruiskulla tuo 99:iin mukavuutta ja nykyaikaisuutta huimasti lisää. :wink: Eikäpä sekään 5-vaihteinen aski mikään huono homma ole.
Tässä mä oon samoilla linjoilla. On se tuo b-kone senverta epäluotettava, ainakin omasta mielestäni. Vaan kerran vielä korjataan, sen jälkeen h-konetta keulille 8)
kyllä B-moottori on yhtä luotettava kuin H-kone jos vain kaikki toimii..
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9411
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

gls kirjoitti:
kyllä B-moottori on yhtä luotettava kuin H-kone jos vain kaikki toimii..
Aika osuvasti lohkaistu :D
Muusta en tiedä mutta b-kone käy jotenkin terävämmin ja on h-konetta kierrosherkempi, timmimpi pakkaus ;)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vastaa Viestiin