luisuun saa silloin kun haluaa, ja kahva edellä mennään niin kauan kuin vetoa riittää..
Saab 16v omaturbo (tulpat, turbo vai joku ihan muu ?? )
NO TOTTA V***USSA! kirjotat vaa jotai plink plink tekstiä jokapuolelle autoo, niin eiköhän se oo tarpeeks tuningi vekaroillekki?moonlight-tuning kirjoitti:Jaa että tuning car showhunM.p. kirjoitti:tuurin tuning car shouhun tuolla sitten! vituttaa vielä enemmän ku huomasin nyt vielä että sielä jurvassa oli saabikin ollut... kyytis olis vielä päässy ku sukuloimaan muut lähti sinne.![]()
Saab 99 -83
Saab 90 -85 peltorassi *DÖD!*
Saab 90 -85 peltorassi *DÖD!*
Saabin insinöörit ovat sanoneet, että maksimi moottoriteho etuvetoiselle on 220hp eli about 162kW. Moonin Sabassahan on eturengastehoa yli 180kW joten ei mikään ihme, jos varttimailit kestää kuten kirjoitit, beeämwee.
Tosin koita jo saada päähäs se, että toi Saba ei ole rakennettu kiihdytyskäyttöön, toisaalta eipä sitä ole alustan osalta rakennettu mihinkään jos omistaja itse sanoo alustan olevan vakio.
Ja mikä siinä oikein on, että jos omistat, rakennat, fiksaat, ajat, tankkaat ja parhaimmat on jos seisot oman auton vierellä niin niitä turbo-Saabien haukkujia riittää. Itte hain tuon oman Turbon Turusta ja ajoin koko matkan rajoitusten mukaan. Jumaliste, ruosteiset säilykepurkitkin yritti oikealta ohi, että kaipa se on ihmisten päähän jäänyt, että noilla pitäis vetää koko ajan "sinkki" suorana.
Ja ohituskertomus tältä kesältä. Oli pitkä suora ja edellä ajanut TDI-Passat lähti ohittamaan rekkaa. Vauhtia oli ohitukseen lähtiessä 90km/h luokkaa, puolivälissä ohitusta jouduin himmaileen vauhtia, kun Passatti meinasi jäädä jalkoihin ja Passatin kääntyessä takaisin omalle kaistalleen ajoin siitä. Kiitokseksi siitä, että joku oli tuhlannut rahansa johonkin jolla ei edes reippaat ohitukset onnistu (vaikka luulisi noiden dieseleiden olevan "väännöllään" huikeita kiihtymään), saan kyseisen kulkineen kuljettajalta pitkien "testausta". No, anteeksi.
Mutta toisaalta. En minä ajattele, että tuo minun Turbo on mikään teiden raketti. Nopeampia autoja on ja paljon. Mutta lyhyessä yksinkertaisuudessaan tuo on vakionakin mukava käyttöauto ja vaivaton ajettava. Ja missä on suorituskyky parhaimmillaan, niissä tosielämän tilanteissa.
P.S. Ne autot joiden kiihdytysaikoja kannattaa syynätä on kilpa-autoja.
Tosin koita jo saada päähäs se, että toi Saba ei ole rakennettu kiihdytyskäyttöön, toisaalta eipä sitä ole alustan osalta rakennettu mihinkään jos omistaja itse sanoo alustan olevan vakio.
Ja mikä siinä oikein on, että jos omistat, rakennat, fiksaat, ajat, tankkaat ja parhaimmat on jos seisot oman auton vierellä niin niitä turbo-Saabien haukkujia riittää. Itte hain tuon oman Turbon Turusta ja ajoin koko matkan rajoitusten mukaan. Jumaliste, ruosteiset säilykepurkitkin yritti oikealta ohi, että kaipa se on ihmisten päähän jäänyt, että noilla pitäis vetää koko ajan "sinkki" suorana.
Ja ohituskertomus tältä kesältä. Oli pitkä suora ja edellä ajanut TDI-Passat lähti ohittamaan rekkaa. Vauhtia oli ohitukseen lähtiessä 90km/h luokkaa, puolivälissä ohitusta jouduin himmaileen vauhtia, kun Passatti meinasi jäädä jalkoihin ja Passatin kääntyessä takaisin omalle kaistalleen ajoin siitä. Kiitokseksi siitä, että joku oli tuhlannut rahansa johonkin jolla ei edes reippaat ohitukset onnistu (vaikka luulisi noiden dieseleiden olevan "väännöllään" huikeita kiihtymään), saan kyseisen kulkineen kuljettajalta pitkien "testausta". No, anteeksi.
Mutta toisaalta. En minä ajattele, että tuo minun Turbo on mikään teiden raketti. Nopeampia autoja on ja paljon. Mutta lyhyessä yksinkertaisuudessaan tuo on vakionakin mukava käyttöauto ja vaivaton ajettava. Ja missä on suorituskyky parhaimmillaan, niissä tosielämän tilanteissa.
P.S. Ne autot joiden kiihdytysaikoja kannattaa syynätä on kilpa-autoja.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
Tasapaino akseli
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
-
Money For Nothing
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
ja missäs todisteet sun näkökyvystä? Ootko harkinnu silmälaseja? Piilolinssitkin on nykyään kuulemma ihan mukavia...bmw kirjoitti:missä löytyy varttimailin aika tulos paperit. omin silmin näin et ajoit jotain yli 15s.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Niinpä. Mutta koitappa sanoa sitä jollekin joka ei sitä tajua, että tosielämän tarve toista kuin kikkailu varttimailiajoilla tjsp.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
Money For Nothing
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
tuolla on video 99 Turbosta vuodelta -78, jossa -78 99 Turbo jättää 525 bmw:n varttimaililla reilusti:Money For Nothing kirjoitti:ohhoh, now he must be really pissed off![]()
Ässä kepittää bemua
http://www.saabvideos.com/videos.html
ja eiköhän jatketa tätä jauhamista vaikka off-topicissa..?
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
-
moonlight-tuning
- "Viggen"
- Viestit: 659
- Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
- Paikkakunta: Kemiö
- Viesti:
Lupaan että tota kyllä yritetään oikein tosissaan, mulla on yksi näyttely mielessä ja ideoita vähän mutta katotaan sitä sitten kun ajankohtaisempi..M.p. kirjoitti:
NO TOTTA V***USSA! kirjotat vaa jotai plink plink tekstiä jokapuolelle autoo, niin eiköhän se oo tarpeeks tuningi vekaroillekki?Eivaan, käytännössä haluaisin ko. vehkeen nähdä.
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
-
moonlight-tuning
- "Viggen"
- Viestit: 659
- Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
- Paikkakunta: Kemiö
- Viesti:
Jep, autoa on tehty vaan koneen osalta, edessä on tosin bilstainin iskarit, mutta ei mitään muuta, takana sachsin pamput, enkä ole siitä mitään rata-autoa tekemässä niin en ala alustaan sullomaan rahaa. Ja kiihdytys autot on kanssa erikseen, ja toi ei tosiaan kyllä varttimaililla ole mikään häikäisevä, mutta samassa porukassa olevan M5:sen pieksää silti, en sitten tiedä että oliko vaan huonoja lähtöjä ämmän kanssa..dimebak kirjoitti:Tosin koita jo saada päähäs se, että toi Saba ei ole rakennettu kiihdytyskäyttöön, toisaalta eipä sitä ole alustan osalta rakennettu mihinkään jos omistaja itse sanoo alustan olevan vakio.
Itseasiassa, eikö toi mun sitten herätä niin paljon kateutta kun sitä harvemmin tullaan haukkumaan samaan tapaan kun itellä omistuksessa olleita tuninkeja.. Yllättävän asiallista käyttäytymistä ollut missä autolla ikinä pyörinytkin. Joskus aina näitä"paremmin tietäviä" kohtaa ja sanomista tulee.dimebak kirjoitti:Ja mikä siinä oikein on, että jos omistat, rakennat, fiksaat, ajat, tankkaat ja parhaimmat on jos seisot oman auton vierellä niin niitä turbo-Saabien haukkujia riittää.
Sama mulla, nopeampia ja hienompia autoja löytyy aina, enkä ole tota muitavarten rakentanutkaan, vaan itteäni. Ja monta jotenkin oudosti tyydyttävää ohitustilannetta/moottoritieajelua on toi saba jo antanut. Ja kun toi ei edelleenkään ole mikään 1000rpm-6000rpm 400nm vääntävä auto niin sen kanssa paikaltaan lujaa lähteminen on miltei mahdotonta.dimebak kirjoitti:Mutta toisaalta. En minä ajattele, että tuo minun Turbo on mikään teiden raketti. Nopeampia autoja on ja paljon. Mutta lyhyessä yksinkertaisuudessaan tuo on vakionakin mukava käyttöauto ja vaivaton ajettava. Ja missä on suorituskyky parhaimmillaan, niissä tosielämän tilanteissa.
P.S. Ne autot joiden kiihdytysaikoja kannattaa syynätä on kilpa-autoja.
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
-
moonlight-tuning
- "Viggen"
- Viestit: 659
- Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
- Paikkakunta: Kemiö
- Viesti:
Tuuppa seuraavaksi siihen INFO kioskille aamulla, koska se ajanotto maksaa, niin sähän voisit radan varresta kattoa noi ajat niin ei tarvita ajanottokoneistoa. Voidaan varmasti maksaakin sulle jotain.bmw kirjoitti:missä löytyy varttimailin aika tulos paperit. omin silmin näin et ajoit jotain yli 15s.
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
-
moonlight-tuning
- "Viggen"
- Viestit: 659
- Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
- Paikkakunta: Kemiö
- Viesti:
Tulipas mieleen kun luin tossa tota turbon vesijäähdytystä..
Tää on mun ekoja turboja ja kauanko tollasta pitäisi käyttää ajon jalkeen ? Mullahan ei ole vesijäähdytystä turbossa, ja tiedän ton että riippuu pakolämmöstä mutta sitä kun ei mun vehkeessä nää mittarista..
Tää on mun ekoja turboja ja kauanko tollasta pitäisi käyttää ajon jalkeen ? Mullahan ei ole vesijäähdytystä turbossa, ja tiedän ton että riippuu pakolämmöstä mutta sitä kun ei mun vehkeessä nää mittarista..
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa