Vahan voimaa (75L kiiltelee)

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11632
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

lefa42 kirjoitti:Täytynee ottaa yhteyttä ja selvittää passaako tuo 99:ni pohjaan.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 649#111649
900:n tankki menee 99:iin jos muokkaa takakontin pohjan syvennykseen muhkun isommalle tankille ja vaihtaa käyttöön vasemmanpuoleisen täyttöputken tankista. http://ugly.blerp.org/~fatal/project/20 ... 3.jpg.html
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Juha
Matalapaineturbo
Viestit: 200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 18:10
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juha »

Vanhemmanmallinen satkun tankki(-80 asti) sopii ysiysiin, mutta siitäkin joutuu tulppamaan täyttöaukonreiän ja puhkasemaan aihion päädystä.
96 -73, Sonett -73, 900 ”kilpuri”, 900 -89
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Aivan, empäs ollenkaan ajatellut tuota täyttöaukko-asiaa, satkuissahan on kaikki väärin, pyyhkijät menee väärään suuntaan ja korkki repsikan puolella, liian nykyaikaista ja vaikeaa minulle :)

Edit: sulakerasia satkussa on paremmassa paikkaa..
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

lefa42 kirjoitti:
Edit: sulakerasia satkussa on paremmassa paikkaa..
Samassa paikassahan ne ovat :wink:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Juha
Matalapaineturbo
Viestit: 200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 18:10
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juha »

-75 vaihtu toiselle puolelle toi sulakeboxi
Viimeksi muokannut Juha, Ma Huhti 18, 2005 12:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
96 -73, Sonett -73, 900 ”kilpuri”, 900 -89
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Siis mitähäh, 99:n sulakerasia on repsikan puolella ja satkussa se on kuskin puolella, eikös? Vai tipuinko tyhmyyttäni kärryiltä :?
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Juha
Matalapaineturbo
Viestit: 200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 18:10
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juha »

-74 asti on sulakeboxi kuskinpuolella
96 -73, Sonett -73, 900 ”kilpuri”, 900 -89
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Noniin, olisin vaan etsinyt hartaasti vanhemman saabin, niin ei tarttis rampata metrikaupalla sulakkeiden perässä, on tää vaikeeta taas :lol:
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

lefa42 kirjoitti:Noniin, olisin vaan etsinyt hartaasti vanhemman saabin, niin ei tarttis rampata metrikaupalla sulakkeiden perässä, on tää vaikeeta taas :lol:
Mene apparin ovesta ulos niin säästät matkassa :)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Niinpä Heh heh :D :D
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

:lol:

Mutta asiaan, onko tuonne takapäähän vaikea vaihtaa puslia sun muita, taitavat olla kuluneet, koska kun tuossa tönin kaunista 99:ä äsken sivusuunnassa parkkiksella, kuului klonks klonks ja akseli heiluu, ajossa ei pahemmin vetele omiaan.. testattu kaupunkivauhdeista 120km/h asti ja tasaista on.. jarrutuksessa välillä tuntuu hassulta.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Juha
Matalapaineturbo
Viestit: 200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 18:10
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juha »

Ei ne puslat oo pahat vaihtaa, kun vaan on tarpeeksi sopivia holkkeja(esim. hylsyja ja putkenpätkiä) ja jos ei omista prässiä niin voi vaikka kierretangon avulla vetää noi puslat pois ja paikoilleen. Puslat kannattaa laittaa pakastimeen yöksi niin ne kutistuu ja kovettuu vähän ja sitten vaikka jarrukumirasvaa paljon väliin niin kyllä ne suht vaivattomasti menee paikoillee.
96 -73, Sonett -73, 900 ”kilpuri”, 900 -89
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Juha kirjoitti:Ei ne puslat oo pahat vaihtaa, kun vaan on tarpeeksi sopivia holkkeja(esim. hylsyja ja putkenpätkiä) ja jos ei omista prässiä niin voi vaikka kierretangon avulla vetää noi puslat pois ja paikoilleen. Puslat kannattaa laittaa pakastimeen yöksi niin ne kutistuu ja kovettuu vähän ja sitten vaikka jarrukumirasvaa paljon väliin niin kyllä ne suht vaivattomasti menee paikoillee.
En kyllä onnistunut saamaan puslia paikoilleen, poiskaan eivät tulleet kuin poraamalla, olivat "pikkuisen" hapettuneet tilaansa. Taidan etsiä jonkun prässipaikan, yksi pusla meni jo sököksi kun sitä pakotin tukivarteen :(

Edit: täytyypä vielä kokeilla tuota pakastusjippoa, ongelmana oli niiden löysyys, kovettuminen varmasti auttaisi asiaa.
Viimeksi muokannut ng900aero, Ma Huhti 18, 2005 12:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Kaipa sen sitten kokeilemalla näkee ja tietää, eihän mulla ollut hajuakaan kansipahvin vaihdosta, tai miten se tehdään, ennen kuin päätin että nyt vaihdetaan ite ja säästetään sen ammattikorjaajan liksan verran (eli suht. paljon)

edit: olipa hyvä että vikaa löyty, tuon tankkihomman, massausten, akselin katsomisen sun muun lisäksi voin vielä laittaa noiden uusien levyjen kavereiksi kunnon jarrupalat, sekä laittaa satulat atomeiksi, putsata ja laitella kuparitahnaa, jotta liikkuvat :)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

Pitääpä minunkin kehua vahan voimaa:
Ennen ja jälkeen.
"Hieman" vahaa ja aikaa. Maalia maskiin ja jalkapallot alle. 8)

Pressu moottorin alla on pihakiveyksen suojana. Ei ole tuo vielä 20 vuodessa oppinut sisäsiistiksi... :wink:
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Vastaa Viestiin