Uutta Saabia ahtaaseen pihaan (kuvia)

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7379
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Sen lampun toimivuuden voi testata laittamalla tuon anturin johdon runkoon. Jos ei vieläkään toimi niin seuraavaksi lamppu syyniin.
Voihan se olla että sulla on mittariston takunen vähän enempiki kärsiny kun mittarivalotkaan ei toimi tai sitten liitin irti.

Jos toimii niin sitten anturi vaihtoon.

Eipä kai toi niin tavatonta olisi jos myytävästä autossa olisi anturin johto vahinkossa "irronnu", kun eihän tuon ö.p.valon syttymistä monikaan huomaa startin yhteydessä katsoa.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
JL
"Aero"
Viestit: 474
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 16:31
Paikkakunta: Rantasalmi

Viesti Kirjoittaja JL »

Tohon öljynpaineen valoon että kannattaa tarkistaa se maadoituspiste sieltä syylärin alta... Kaverin satkussa rupes laturin valokin toimimaan rassauksen jälkeen...
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2047
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

pensa on oiva tarran liimojen irrotukseen mutta kovin tuoreelle maalipinnalle se ei ole suositeltavaa. sillä kun aikansa hankaa niin pitäs irrota. tinnerissä kun ei ole rasvaa niin liima jää aina vaan uudestaan kiinni kun tinneri haihtuu,kun taas pensassa on rasvaa joka estää uudelleen tarttumista.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
ruohonet80
"Hölösuu"
Viestit: 1032
Liittynyt: To Huhti 07, 2005 19:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä

Viesti Kirjoittaja ruohonet80 »

tetammi kirjoitti:
Haza kirjoitti:Voi olla mittariston runko niin sulanut ettei sen takia saa polttimot kontaktia, näin oli pikkusiskon satkussa. En kehtaa kertoa miten korjattiin :oops:
Ne lamput sitten kannattaa kattoa mittarilla, viime viikolla vaihdoin mittarivalot serkun(yks käännytetty lisää :D ) satkuun ja molemmat polttimot näytti ehjältä mutta eivät silti toimineet.

Yks purkkapatentti on ottaa noi kannat irti ja juottaa niihin johdot, uudemmissa kannoissa on kontaktipinnat myös ulkopinnoissa.
Täytyy vaan muistaa irroittaa alkuperäset kontaktit mittarin taustasta ja teipata ne ettei nouse käry.

Itse kytkin noi piuhat mankkarin sähköin.

Ei ehkä mikään hifi-ratkaisu mutta käyttöpelissä paljon mukavempi vaihtoehto kuin pimeä mittaristo ja ennen kaikkea nopea ja helppo.
itte juottelin kans kantoihin suoraan. sähköt otin vasemmasta etuparkista.

Onnee satkulle :!: :!: :!:

EDIT: ja arvatkaa muistinko rapsutella loput kalvot pois ennen tulille laittoa :oops: parkin sulake sano "räps" ja hetken mietittyäni tajusin ongelman aiheuttajan :lol:
Nyt taitaa olla sairauden huipputaso saavutettu? Avo hankittu =)
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
saab9975
"Ruisku"
Viestit: 118
Liittynyt: Ti Huhti 12, 2005 07:14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saab9975 »

Onnea lefa. hieno satku....Sulla vaan saabit lisääntyy....(kateellinen)


#2466
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10300
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

lefa42 kirjoitti:Mutta siis anturi ei voi oireilla (tai siis miksei voisi) siten, että olisi sammuksissa jatkuvasti.

Tai sitten tässä yksilössä on niin kovat öljynpaineet, ettei tartte valoa paikalla ollessankaan :)
anturinjohto irti/poikki?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10300
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

JL kirjoitti:Tohon öljynpaineen valoon että kannattaa tarkistaa se maadoituspiste sieltä syylärin alta... Kaverin satkussa rupes laturin valokin toimimaan rassauksen jälkeen...
Öljynpainevalo ei tarvii mittaristoon kuin plussan. Maathan tulee tietysti moottorista, kun painekello maadoittaa alhaisella paineella liittimen moottoriin...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Noniin, eipä ole vielä tullut edes tutkittua tuota asiaa, öljynpinta ei ainakaan laske, eli suurta vahinkoa tuon valon olemattomuudesta ei nyt ole, toki aion kuntoon laittaa, kun kerran muissakin toimii..

Niin, eikä ne Saabit lisäänny, vähentyy vain, nyt on enää 2 jäljellä :)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

lefa42 kirjoitti:Niin, eikä ne Saabit lisäänny, vähentyy vain, nyt on enää 2 jäljellä :)
Mihinkäs sun klassikko päätyi?
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Lähti erään foorumilla kirjoittelevan matkaan eilen, lähes lahjoitushintaan, toivottavasti pääsee arvoiseensa kotiin.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Vastaa Viestiin