kimmop kirjoitti:Kuulostaisi kyllä myöskin siltä että pidemmässä seisonnassa bensapaineet laskee niin alas ettei lähde senkään takia ihan heti. Kö?
Jos noin on, niin seuraavan menettelyn pitäisi parantaa käynnistymistä:
1. käännät virrat päälle
2. odotat että bensapumpun releen n. 1 sekunnin pituinen pulssi loppuu ja bensapumppu pysähtyy
3. virrat pois
Toistat kohdat 1 - 3 pari kertaa, eli pumppaat paineet ylös käyttämällä bensapumppua "manuaalisesti". Tämän jälkeen vasta käännät avainta starttiasentoon asti.
Käynnistymiseen saattaa auttaa ihan vaan sekin, että avainta ekaa kertaa kääntäessä pysähdyt siihen virrat päällä asentoon kunnes pumppu pysähtyy ja sitten vasta jatkat starttaamiseen.
Käynnistymisen jälkeen kaasulla auttamisen tarve taas voi johtua ihan muusta, esim. jumittavasta lisäilmaluistista.
Lämpöaikakytkimen mahdollinen vaikutus tuohon aamukäynnistymiseen olisi, että se ei antaisi jännitettä kylmäkäynnistyssuuttimelle, niinkuin yön yli seisseelle moottorille kuuluu. Kokeile mitata jännite kylmäkäynnistyssuuttimen liittimeltä navoilta aamukäynnistyksessä - tiedät sitten ainakin saako kylmäkäynnistyssuutin ohjausta.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00