bmw vaiko saab...fiilikset 50\50

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Daword
"Aero"
Viestit: 345
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 14:41
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja Daword »

lordofgreed kirjoitti:
Daword kirjoitti:itse en koneiden päälle tiedä mitään mutta tuntuu sitä voimmaa löytyvän..vähän liikaakin omasta mielestä
Vielä kerkeää mieli halajamaan lisätehoa ennen kuin lumet sulaa... :twisted:
juu mut täytyy nyt enstiks totutella noihin tehoihin... :D
Daword
"Aero"
Viestit: 345
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 14:41
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja Daword »

Muista sitten olla kiihdyttelemättä sillä vitosella, jottei tarvi heti olla haukkumassa, kun laatikko kolisee.[/quote]

oli vaan testi mieles pakko koklata kaikki vaihteet läpi :P
Daword
"Aero"
Viestit: 345
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 14:41
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja Daword »

himmee kirjoitti:
Aksu900 kirjoitti:Vitonenhan on og lootan ainut vaihde joka ei kierrä sivuakselin kautta. Väittäisin että lujin siis. :)
Niin, mutta pieneltä kierrokselta älytön vääntö päälle. Noh jokainen tyylillään.

joo no kierrokset oli siinä 2000-2300 völis ku aloin kaasuttaan 5. vaihteella
ei se vielä kerta yrittämältä rikki mennyt :D

mutta joo en ala harrastaan sitä...ei varmaan vaihde loota tykkää pidemmän päälle.
Daword
"Aero"
Viestit: 345
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 14:41
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja Daword »

jos oisin aikasemmin tiennyt että tämmönen auto on olemas niin en ois alunperin ikänä mitään muuta merkkii huolinut =)


ainoot viat joita tossa tarkastellessamme huomasimme oli että..

-sisävalo ei toimi
-taka luukun lukos saa avainta hiukan pyörittää että saa auki
-hattu hylly puuttuu\ mukaan tuli silti 2x uudet asentamattomat kaijuttimet
-tupakin sytytintä ei oo (en polta)
-jokin hihna vinkasi parikertaa peruuttaes ja alle 2000kierroksella kun lähdettiin liikkeelle mutta sen jälkeen ei puhut enään mitään.
-käsijarru tosi heikko


pahin vika on se että en saanut ovia lukkoon? en tiedä oliko jäässä mutta aluksi oli vaikee saada avain kokonaan lukkopesään mutta sitten kun sain niin ei kääntynyt mihkään suuntaan... kuuluisko olla eri avain oville?

onneks on auto talli lukitulla ovella :)


mitään muuta vikaa ei sitten oo vielä löytynyt...
Doomrider
"Hirsch"
Viestit: 738
Liittynyt: Ma Heinä 04, 2005 19:08
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Doomrider »

Alkaa pikkusen kihelmöidä tollanen turbo-saab. :)

Pitänee varmaan kesäksi hankkiutua eroon pihalla lojuvista vapareista(+ tonnari jossa ei mitään muuta olekkaan kuin vikaa :x ) ja ostaa turbo tilalle... :D

Bensan kulutuksella nyt ei niin hirveästi ole väliä...
#3769 - Janne Kirjavainen. 0414472687
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

usein on minulla myös tuo sisävalon katkaisin prenkannut, joskus on lähtenyt ihan renkkaamalla toimimaan, joskus täytynyt vaihtaa...
alunperin on sama avain sopinut joka lukkoon.. onko alkuperäinen saabin muovipäinen avain vai koko metallinen tarvike?

OT: wink wink, kesäksi tulee musta 4d T8 myyntiin, leimaa loppu vuosi eikä pitäisi suurempaa ongelmaa olla saada jatkoa siihen... edullisesti...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Daword
"Aero"
Viestit: 345
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 14:41
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja Daword »

mikkoimp kirjoitti:usein on minulla myös tuo sisävalon katkaisin prenkannut, joskus on lähtenyt ihan renkkaamalla toimimaan, joskus täytynyt vaihtaa...
alunperin on sama avain sopinut joka lukkoon.. onko alkuperäinen saabin muovipäinen avain vai koko metallinen tarvike?

OT: wink wink, kesäksi tulee musta 4d T8 myyntiin, leimaa loppu vuosi eikä pitäisi suurempaa ongelmaa olla saada jatkoa siihen... edullisesti...

juu sain lukot toimiin ku päästin meneen puolen pulloo lukko sulaa =)


mitäs hintaa aijot laittaa saapille?
saab87
"Hölösuu"
Viestit: 3273
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:26
Paikkakunta: Rautjärvi

Viesti Kirjoittaja saab87 »

Daword kirjoitti:
mikkoimp kirjoitti:usein on minulla myös tuo sisävalon katkaisin prenkannut, joskus on lähtenyt ihan renkkaamalla toimimaan, joskus täytynyt vaihtaa...
alunperin on sama avain sopinut joka lukkoon.. onko alkuperäinen saabin muovipäinen avain vai koko metallinen tarvike?

OT: wink wink, kesäksi tulee musta 4d T8 myyntiin, leimaa loppu vuosi eikä pitäisi suurempaa ongelmaa olla saada jatkoa siihen... edullisesti...

juu sain lukot toimiin ku päästin meneen puolen pulloo lukko sulaa =)


mitäs hintaa aijot laittaa saapille?
eikö aseöljy ois parempi tuoho lukkoon?
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
Daword
"Aero"
Viestit: 345
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 14:41
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja Daword »

saab87 kirjoitti:
Daword kirjoitti:
mikkoimp kirjoitti:usein on minulla myös tuo sisävalon katkaisin prenkannut, joskus on lähtenyt ihan renkkaamalla toimimaan, joskus täytynyt vaihtaa...
alunperin on sama avain sopinut joka lukkoon.. onko alkuperäinen saabin muovipäinen avain vai koko metallinen tarvike?

OT: wink wink, kesäksi tulee musta 4d T8 myyntiin, leimaa loppu vuosi eikä pitäisi suurempaa ongelmaa olla saada jatkoa siihen... edullisesti...

juu sain lukot toimiin ku päästin meneen puolen pulloo lukko sulaa =)


mitäs hintaa aijot laittaa saapille?
eikö aseöljy ois parempi tuoho lukkoon?




juu toki ase öljy voitelee tosi tehokkaasti mutta siittä en sit tiedä olisiko poistanut jään lukosta?

oli lukko meinaan ihan jumis ettei liikkunut milliäkään. lukko sula kuitenkin liuottaa sen jään poies aika nopsaan... joten nyt toimii.
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kristian »

Painin tässä itsekin tämän topicin otsikkoa vastaavan ongelman kanssa, tosin ei Bmw kyseessä vaan hieman laadukkaampi saksalaisauto... Järki sanoo että pitäisin nykyisen satkun mutta tarjolla olisi edukas MB 200 pensakoneella, vm. 84 ja se ainoa oikea W123 8)

... mukulana jo tuli isin vastaavan Mersun kyydissä istuessa luvattua itselle, että jonain päivänä vielä tämmöinen pitää omistaa itsekin :oops:
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

kristian kirjoitti:Painin tässä itsekin tämän topicin otsikkoa vastaavan ongelman kanssa, tosin ei Bmw kyseessä vaan hieman laadukkaampi saksalaisauto... Järki sanoo että pitäisin nykyisen satkun mutta tarjolla olisi edukas MB 200 pensakoneella, vm. 84 ja se ainoa oikea W123 8)

... mukulana jo tuli isin vastaavan Mersun kyydissä istuessa luvattua itselle, että jonain päivänä vielä tämmöinen pitää omistaa itsekin :oops:
Osta pois jos kiinnostaa on mielipiteeni, täytyy kai jokaisella vakavasti otettavalla taksikuskilla olla tommonen piilossa omia sunnuntaiajeluita varten. :P
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

Tri-Lo kirjoitti: Osta pois jos kiinnostaa on mielipiteeni, täytyy kai jokaisella vakavasti otettavalla taksikuskilla olla tommonen piilossa omia sunnuntaiajeluita varten. :P
:lol: :lol:
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Daword kirjoitti:
himmee kirjoitti:
Aksu900 kirjoitti:Vitonenhan on og lootan ainut vaihde joka ei kierrä sivuakselin kautta. Väittäisin että lujin siis. :)
Niin, mutta pieneltä kierrokselta älytön vääntö päälle. Noh jokainen tyylillään.

joo no kierrokset oli siinä 2000-2300 völis ku aloin kaasuttaan 5. vaihteella
ei se vielä kerta yrittämältä rikki mennyt :D

mutta joo en ala harrastaan sitä...ei varmaan vaihde loota tykkää pidemmän päälle.
Kai olet jo kuullut tai lukenut täältä foorumilta, että vitonen on se maantievaihde näissä vempeleissä? Ite en käytä sitä alle 80km/h nopeuksissa, vaikka moottorissahan olisi puhtia ihan kepeesti ajaa vaikka 50km/h nopeudella. Loota vaan ei jostain syystä kestä tuota isolla pykälällä jurramista.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Daword
"Aero"
Viestit: 345
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 14:41
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja Daword »

Mertmi kirjoitti:
Daword kirjoitti:
himmee kirjoitti: Niin, mutta pieneltä kierrokselta älytön vääntö päälle. Noh jokainen tyylillään.

joo no kierrokset oli siinä 2000-2300 völis ku aloin kaasuttaan 5. vaihteella
ei se vielä kerta yrittämältä rikki mennyt :D

mutta joo en ala harrastaan sitä...ei varmaan vaihde loota tykkää pidemmän päälle.
Kai olet jo kuullut tai lukenut täältä foorumilta, että vitonen on se maantievaihde näissä vempeleissä? Ite en käytä sitä alle 80km/h nopeuksissa, vaikka moottorissahan olisi puhtia ihan kepeesti ajaa vaikka 50km/h nopeudella. Loota vaan ei jostain syystä kestä tuota isolla pykälällä jurramista.


kerran kokeilin? syntiä vaiko ei?

mitähän se nopeus mahtaa olla 5. vaihteelle ku kierrokset on siinä n.2200? onko hirveesti alle 80km\h :wink:
Nyt! Saab 900i 5ov Combi Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
Daword
"Aero"
Viestit: 345
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 14:41
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja Daword »

Mimmi kirjoitti:Suola ja alkoholi sulattaa jäätä, muttei voitele/suojaa lukkoa.

no siis öljykö sit olisi lukot aukassut jotka on ihan umpijääs??
Nyt! Saab 900i 5ov Combi Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
Vastaa Viestiin