Mikä ruiskujärjestelmä luotettavin?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

16v turbot M90 lähtien lucas, paitsi tuonti autoissa tietysti saabin tapaan eroavaisuuksia, tietääkseni lucasta ei ikinä ole jenkkeihin viety...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9412
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Tuli ensimmäinen tankillinen ajettua sekalaisessa ajossa k-jet 99:llä, 352km ja bensaa meni 30.1L. Lähtötilanteessa oli bensan täyttöletkukin täynnä ja nyt tankatessa myöskin.
Todella ihmeen vähän kuluttaa kun on saanut hanaa ihan kiitettävästi, käynyt paljon tyhjäkäyntiä, ja kun tuon välitykset on naurettavan lyhyet, luokkaa 100km/h@3350rpm. Taitaa matkamittari valehdella aika rankasti tms kun ei paljon alle 110km/h ole tullut motarilla ajettua.

Mitkäköhän välitykset tuossa tupliksessani on, loota on joskus ammoisina aikoina vaihdettu ketjuenskalliseen, olisiko niitä ollut noinkin lyhyillä välityksillä vai lieneekö jokin kummallinen risteytys?
Lootassa ei ole tyyppikilpeä tallella niin ei ole tietoa siitä sen enempää.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1993
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Itse annan äänen lh:lle. Sain tarpeeksi tapella k-jet:n kanssa, varmemmin pääsin perille lh:lla, se ei pettänyt kertaakaan. Check engine valo syttyi kerran, ja sekin siksi, kun laakeriremontin jälkeen toopena jäi immun piuha kytkemättä.... Lucasista kokemusta n. 10 km verran risalla immulla, joten siihen ei vielä voi ottaa kantaa.
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

LH tietysti....
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9412
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Mitä ongelmia teillä on ollut K-jetin kanssa, omissani on ollut oireita ainoastaan silloin kun pumppu on imenyt moskaa tankista, ja sekin on johtunut siitä kun on ajanut tankin kuivaksi?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 964
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

ng900aero kirjoitti:Mitä ongelmia teillä on ollut K-jetin kanssa, omissani on ollut oireita ainoastaan silloin kun pumppu on imenyt moskaa tankista, ja sekin on johtunut siitä kun on ajanut tankin kuivaksi?
Käynnistysongelmia niin kylmällä kuin lämpimälläkin koneella, 900i:ssä kulutus loppuaikana (tieajossa) yli 10l/100km vaikka miten sääti. Aina pomppasi seokset helvetin rikkaalle. Jossain vaiheessa teki myös sen että kävi pienillä kierroksilla todella laihalla, nyki ja pätki. Jossain ~3500rpm kohdilla tuli "turbopotku" ja lähti vetämään. Muutenkin ajoittaisia hyytymisiä/nykimisiä (voi tosin johtua myös pa-pumpusta). Ruiskuputket myös helppo hajottaa, saattaa olla yllättävänkin haperoa tavaraa.

(Tod. näk. kaikki nuo nuo em. "viat" olisi helppo korjata, nuo johtuvat pääasiassa huoltamattomuudesta. Tosin missä tahansa polttoaineensyötössä voi olla ongelmia, varsinkin jos on huonolla pidolla, mutta kerran k-jetistä kysytään...)
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
lintta go go
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
Paikkakunta: Muurola

Viesti Kirjoittaja lintta go go »

K- jetti on jokseenkin yksinkertainen ja toimii tai sitten ei, mulla ei K-jetin kanssa ole ollu mitään ongelmia Saabin eikä Volvon kans ja viat selvittää pääosin pelkän painemittarin avulla (ei juuri tarvi oomeja eikä antureita mittailla)
Vastaa Viestiin