Saab90 Sylinterikannen höylääminen?
Re: Saab90 Sylinterikannen höylääminen?
Sama loota, senkun laitat vaan.
Re: Saab90 Sylinterikannen höylääminen?
Menee.SB90 kirjoitti:mites, meneekö 16v 900 moottori+kansi+apulaitteiteeneen, 90 lootaan? Tai saako koko paketin laitettua pellin alle?
Tyhmien kysymysten sarjoja, ei vain viitsisi ostaa moottoria jollei sillä tee mitään.

Jäähdyttimen ja lämmityslaitteen letkuissa joutuu vähän säveltämään. Samoin pakosarjan/downpipen kanssa. T16 vaatii akkutelineen poistamisen ja akun siirtämisen vaikkapa takakonttiin. Jäähdytyspuhallin on myös aika ahtaassa paikassa, mikäli sitä ei siirrä jäähdyttimen etupuolelle. Öljynjäähdytin ja välijäähdytin etupuskurin alle. Moottorin oikeanpuoleinen kannatin vaatii modaamista.
i16 moottori mahtunee hieman helpommin, mutta pakosarja pitää sillekin rakentaa.
Kannattaa hankkia koko auto elinluovuttajaksi, niin siitä saa tarpeelliset johtosarjat ym.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Re: Saab90 Sylinterikannen höylääminen?
Kiitoksia, tästä oli huomattavasti apua.
Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24626
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Saab90 Sylinterikannen höylääminen?
ja jos sattuu 16 tappisen tekniikan kaverina olemaan hyvä loota ni vaihtaa päätylevyn päittäin ni sekin sattuu sit suoraan noppaan.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Saab90 Sylinterikannen höylääminen?
Kiitoksia, ei tunnukkaan enään mahdottomalta "projektilta" toteuttaa. 

Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Re: Saab90 Sylinterikannen höylääminen?
Jos paat 16-tappisen vaparina, niin jäärata-autoon voisi kuvitella seuraavaa reseptiä. 8-tappisen vaparin alakerta ja siihen 16-kansi. Jakopään sisuskalut pitää tosiaan vaihtaa, niinkuin oli puhetta. Tällä konseptilla moottoriin tulee enemmän puristuksia, koska 8-venttiilisen männät on korkeammat. Jotakin päälle 11 tulee ruttuja, joten se on sama, kuin olisit madaltanut kantta perinteisesti.
Noppaan käy 900i:n tankki pumppuineen ihan heittämällä. Peräosa korista kun sattuu olemaan samanlainen 900i sedanissa.
Mikäli päätyy vapariin, niin pakosarjan kanssa tulee jonkinmoista säveltämistä. En ole ihan varma, pystyykö 900:n pakosarjaa hyödyntämään.
Mikäli haaveilee piikkipyörillä ajamista, niin silloin turbomoottori on asiaa. Siviilirenkailla vaparissakin on jäärata-ajoon ihan mukavasti potkua, etenkin jos vaihtaa ensiövälityksen vaikkapa numero neloseen.
Noppaan käy 900i:n tankki pumppuineen ihan heittämällä. Peräosa korista kun sattuu olemaan samanlainen 900i sedanissa.
Mikäli päätyy vapariin, niin pakosarjan kanssa tulee jonkinmoista säveltämistä. En ole ihan varma, pystyykö 900:n pakosarjaa hyödyntämään.
Mikäli haaveilee piikkipyörillä ajamista, niin silloin turbomoottori on asiaa. Siviilirenkailla vaparissakin on jäärata-ajoon ihan mukavasti potkua, etenkin jos vaihtaa ensiövälityksen vaikkapa numero neloseen.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Saab90 Sylinterikannen höylääminen?
Joissakin satkuissa on valmiina peltipakosarja, joka varmaan olisi helpommin muokattavissa.Mertmi kirjoitti:Mikäli päätyy vapariin, niin pakosarjan kanssa tulee jonkinmoista säveltämistä. En ole ihan varma, pystyykö 900:n pakosarjaa hyödyntämään
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Re: Saab90 Sylinterikannen höylääminen?
Onko 16-venttiilisissä oikeesti ollut peltisarjoja?Svc kirjoitti:Joissakin satkuissa on valmiina peltipakosarja, joka varmaan olisi helpommin muokattavissa.Mertmi kirjoitti:Mikäli päätyy vapariin, niin pakosarjan kanssa tulee jonkinmoista säveltämistä. En ole ihan varma, pystyykö 900:n pakosarjaa hyödyntämään
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Saab90 Sylinterikannen höylääminen?
Niin ja tässä SB90 nopassahan taisi olla piikkirenkaat alla vissiinkin kun jäällä on ajellut
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: Saab90 Sylinterikannen höylääminen?
Jep, piikit on, edessä uudet ja takana käytettynä ostetut uuden veroiset.
Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Re: Saab90 Sylinterikannen höylääminen?
Tallissa modannut takapään jarruja, käsijarrun taakse muuttaminen meneillään, kyllä se vaan olisi mukava 16-venasena. Saa tuon jarrutyön päätökseen niin alkaa tarkemmin tutkailla.
Kun sinne alkaa osia vaihtaa yleensä tulee ongelmia aina..
Kun sinne alkaa osia vaihtaa yleensä tulee ongelmia aina..

Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Re: Saab90 Sylinterikannen höylääminen?
Tuohon vielä lisäksi kemppilukko niin pääsee mutkista myös pois.Mertmi kirjoitti: Mikäli haaveilee piikkipyörillä ajamista, niin silloin turbomoottori on asiaa.

bmw e46 alias proteesi