Saab90 Sylinterikannen höylääminen?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: Saab90 Sylinterikannen höylääminen?

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Sama loota, senkun laitat vaan.
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Re: Saab90 Sylinterikannen höylääminen?

Viesti Kirjoittaja Svc »

SB90 kirjoitti:mites, meneekö 16v 900 moottori+kansi+apulaitteiteeneen, 90 lootaan? Tai saako koko paketin laitettua pellin alle?
Tyhmien kysymysten sarjoja, ei vain viitsisi ostaa moottoria jollei sillä tee mitään.
Menee.

Kuva

Jäähdyttimen ja lämmityslaitteen letkuissa joutuu vähän säveltämään. Samoin pakosarjan/downpipen kanssa. T16 vaatii akkutelineen poistamisen ja akun siirtämisen vaikkapa takakonttiin. Jäähdytyspuhallin on myös aika ahtaassa paikassa, mikäli sitä ei siirrä jäähdyttimen etupuolelle. Öljynjäähdytin ja välijäähdytin etupuskurin alle. Moottorin oikeanpuoleinen kannatin vaatii modaamista.

i16 moottori mahtunee hieman helpommin, mutta pakosarja pitää sillekin rakentaa.

Kannattaa hankkia koko auto elinluovuttajaksi, niin siitä saa tarpeelliset johtosarjat ym.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
SB90
"Hölösuu"
Viestit: 1102
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 19:02
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Saab90 Sylinterikannen höylääminen?

Viesti Kirjoittaja SB90 »

Kiitoksia, tästä oli huomattavasti apua.
Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24626
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Saab90 Sylinterikannen höylääminen?

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

ja jos sattuu 16 tappisen tekniikan kaverina olemaan hyvä loota ni vaihtaa päätylevyn päittäin ni sekin sattuu sit suoraan noppaan.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
SB90
"Hölösuu"
Viestit: 1102
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 19:02
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Saab90 Sylinterikannen höylääminen?

Viesti Kirjoittaja SB90 »

Kiitoksia, ei tunnukkaan enään mahdottomalta "projektilta" toteuttaa. :)
Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10501
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Saab90 Sylinterikannen höylääminen?

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Jos paat 16-tappisen vaparina, niin jäärata-autoon voisi kuvitella seuraavaa reseptiä. 8-tappisen vaparin alakerta ja siihen 16-kansi. Jakopään sisuskalut pitää tosiaan vaihtaa, niinkuin oli puhetta. Tällä konseptilla moottoriin tulee enemmän puristuksia, koska 8-venttiilisen männät on korkeammat. Jotakin päälle 11 tulee ruttuja, joten se on sama, kuin olisit madaltanut kantta perinteisesti.

Noppaan käy 900i:n tankki pumppuineen ihan heittämällä. Peräosa korista kun sattuu olemaan samanlainen 900i sedanissa.

Mikäli päätyy vapariin, niin pakosarjan kanssa tulee jonkinmoista säveltämistä. En ole ihan varma, pystyykö 900:n pakosarjaa hyödyntämään.

Mikäli haaveilee piikkipyörillä ajamista, niin silloin turbomoottori on asiaa. Siviilirenkailla vaparissakin on jäärata-ajoon ihan mukavasti potkua, etenkin jos vaihtaa ensiövälityksen vaikkapa numero neloseen.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Re: Saab90 Sylinterikannen höylääminen?

Viesti Kirjoittaja Svc »

Mertmi kirjoitti:Mikäli päätyy vapariin, niin pakosarjan kanssa tulee jonkinmoista säveltämistä. En ole ihan varma, pystyykö 900:n pakosarjaa hyödyntämään
Joissakin satkuissa on valmiina peltipakosarja, joka varmaan olisi helpommin muokattavissa.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10501
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Saab90 Sylinterikannen höylääminen?

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Svc kirjoitti:
Mertmi kirjoitti:Mikäli päätyy vapariin, niin pakosarjan kanssa tulee jonkinmoista säveltämistä. En ole ihan varma, pystyykö 900:n pakosarjaa hyödyntämään
Joissakin satkuissa on valmiina peltipakosarja, joka varmaan olisi helpommin muokattavissa.
Onko 16-venttiilisissä oikeesti ollut peltisarjoja?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3645
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Re: Saab90 Sylinterikannen höylääminen?

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Niin ja tässä SB90 nopassahan taisi olla piikkirenkaat alla vissiinkin kun jäällä on ajellut
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
SB90
"Hölösuu"
Viestit: 1102
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 19:02
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Saab90 Sylinterikannen höylääminen?

Viesti Kirjoittaja SB90 »

Jep, piikit on, edessä uudet ja takana käytettynä ostetut uuden veroiset.
Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
SB90
"Hölösuu"
Viestit: 1102
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 19:02
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Saab90 Sylinterikannen höylääminen?

Viesti Kirjoittaja SB90 »

Tallissa modannut takapään jarruja, käsijarrun taakse muuttaminen meneillään, kyllä se vaan olisi mukava 16-venasena. Saa tuon jarrutyön päätökseen niin alkaa tarkemmin tutkailla.
Kun sinne alkaa osia vaihtaa yleensä tulee ongelmia aina.. :roll:
Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
anaconda
"Hirsch"
Viestit: 870
Liittynyt: Su Maalis 13, 2005 20:52
Paikkakunta: syyläri city

Re: Saab90 Sylinterikannen höylääminen?

Viesti Kirjoittaja anaconda »

Mertmi kirjoitti: Mikäli haaveilee piikkipyörillä ajamista, niin silloin turbomoottori on asiaa.
Tuohon vielä lisäksi kemppilukko niin pääsee mutkista myös pois. :)
bmw e46 alias proteesi
Vastaa Viestiin