Pelastakaa satkuja!

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

http://www.nettiauto.com/saab/900/4998586
Ja siitä luultavasti viimeisiä kovakattoisia Suomessa tehtyjä, hyvin sopii väri/korimalli-yhdistelmään tuo takaspoileri. Rekkarin perusteella samaa erää kuin kaverin samannäköinen :idea:
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
kärkkäinen
"Hirsch"
Viestit: 708
Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja kärkkäinen »

http://www.nettiauto.com/saab/900/4998269 varsin mielenkiintoisen näköinen kaasarisatku :P
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Siistin näköinen vähän ajettu noppa:
http://www.nettiauto.com/saab/90/5012856
Ja sitten 1993-mallin satku ilmastoinnilla ja juuri katsastettuna...
http://www.nettiauto.com/saab/900/5014714
Onneksi olen lähipäivät tukevasti töissä ja tuo on Seinäjoella asti, muuten saattaisi jo houkutus käydä liian suureksi :?
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2047
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

pelastettiin ei itselle, mutta isälleni pari viikkoa sitten viimeisen vuosimallin kovakattoinen tummanharmaa 3d 900 2,1 koneella.

autosta kaukaa otettu kuva löytyy kun selaa kuvaan nro. 1
http://konee.kuvat.fi/kuvat/P4250718.JP ... 132447.JPG

siiisti auto päältä ja sisältä, vaikka mittarissa 400 000km. alustassa jonkin verran ruoste vauriota korjattavaksi, mutta kuitenkin niin vähän että se vielä kannattaa hitsailla.

käyntiongelmahan autossa oli ostettaessa jotka pitkällisen taistelun jälkeen osoittaituivat vialliseksi ilmamassamittariksi.

autoon on tehty nyt iso huolto, kaikki nesteet ja öljyt vaihdetti. pikku puutteet/viat korjailtu. vielä nuo penkin kippivivut uupuu, mutta marmorille täytyy joku päivä mennä niitä kyseleen jos vaikka vielä saisi uutena.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
kärkkäinen
"Hirsch"
Viestit: 708
Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja kärkkäinen »

http://www.nettiauto.com/saab/90/5036027 siinä noppa joka ehdottomasti pitäisi saada mr kilpien väliin parin vuoden päästä :P
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

^Hieno auto, mutta pitäisin kyllä nuo historialliset Vaasan läänin kilvet paikoillaan myös museorekisteröinnin yhteydessä, kilpiähän ei ole pakko silloin vaihtaa.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
387
"Hirsch"
Viestit: 921
Liittynyt: Pe Loka 21, 2005 18:00
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja 387 »

kärkkäinen kirjoitti:http://www.nettiauto.com/saab/90/5036027 siinä noppa joka ehdottomasti pitäisi saada mr kilpien väliin parin vuoden päästä :P
Eikös tuohon mene vielä melkein 6v
Hese
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5180
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja Risto »

Ei taida tuossa kunnossa kelvata museokilpiin, kun autosta näköjään puuttuu ainakin 16 osaa.
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Ehkäpä pyöreäreikävanteet, pillerikapselit sekä kapselien kiinnitysklipsut ovat niiden toisten ilmoituksessa mainittujen renkaiden kanssa. Mutta ehkä nuo aluvanteetkin saatetaan aikakauden lisävarusteina hyväksyä.

Ma-rekisteröinnin odottelu lyhenisi vuodella jos tuo olisi rekisteröity tai ainakin valmistettu 1986 kalenterivuoden puolella, kuten suuri osa M87 ysikympeistä lienee.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5180
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja Risto »

Vanteet kelpaavat kyllä, mutta pyöränmuttereiden muovihatut puuttuvat.
kärkkäinen
"Hirsch"
Viestit: 708
Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja kärkkäinen »

Onko se tosissaan niin tarkkaa? 8O Ei tule oma noppa kyllä koskaan museokilpiä näkemään....
Henkka poika
"Viggen"
Viestit: 597
Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja Henkka poika »

kärkkäinen kirjoitti: Ei tule oma noppa kyllä koskaan museokilpiä näkemään....
Ei, ellet entisöi autoa-liekö sittenkään. Tietty ajanpatina sallitaan. Oman ajan alut myös sallitaan.
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420
Henkka poika
"Viggen"
Viestit: 597
Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja Henkka poika »

Juha96 kirjoitti:^Hieno auto, mutta pitäisin kyllä nuo historialliset Vaasan läänin kilvet paikoillaan myös museorekisteröinnin yhteydessä, kilpiähän ei ole pakko silloin vaihtaa.
Autoon saa tilattua alkuperäisen kilven pelkällä kilpimaksulla - edyllyttäen kilven olevan vapaana. Mustakilpiseen saa alkuperäisen numeron takaisin mustalla kilvelläkin.
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420
haffu
"Hölösuu"
Viestit: 2427
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 20:37
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja haffu »

Tuskinpa museoajoneuvotarkastuksen läpäiseminen pelkistä pyöränmuttereiden muovihatuista jää kiinni. Jos siis muuten täyttää kriteerit.
Jäsen #2659 Tero Ruohonen
Henkka poika
"Viggen"
Viestit: 597
Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja Henkka poika »

Ei se jää. Ajanpatina sallitaan, meidän auton tarkastanut herrasmies oli jopa mielissään, kun auto on ollut käytössä lähes 29 v. ja säilynyt tehtaan kuosissa. Oli sitä mieltä ja pikkulommot, takapuskurin nurkan pikkuryppy kertovat tarinaa auton "elinkaarelta".
Saabi siirretään museolappuun heti vuoden -14 alussa, kun se on mahdollista. Kävimme esitarkastuttamassa ajokin, että tiedämme mitä tehdään museointia varten.


Ruostetta tai likaa ei saa olla. Pienet paikkamaalauksetkin sallitaan. Auton ei tarvitse olla pakasta vedetty, onhan museoajokilla ikää se 30v + valmistusvuosi. Entisöity ajokki on sitten toinen juttu, sen pitää olla pilkulleen.
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420
Vastaa Viestiin