No kattoo nyt mitä tulee ostettua...
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
145 hv on 8 venttiilisen, ilman välijäähdytintä, olevan turbomoottorin teho.Maleksi kirjoitti:Joo kysyin siltä asiaa niin oli se 145hv eli vahingossahan se väärä sinne oli mennyt... Nyt tullut katottua muitaki Saabbei niin sais yhdeltä romuttamolta rekisteröidyn saabin 200e...
No kattoo nyt mitä tulee ostettua...
Joo tajusin sen jo pari postia sitten, mutta lähetinpä kuvan niin ei tartte enää tostakaan väitelläJuha96 kirjoitti:^Kuvassa on 8-venttiilinen turbomoottori, joten spekulaatiot siitä, että tämä olisi ollut Aero-malli, voi unohtaa. Teho uutena ja vakiona 145 hv, ei 145 kw.
Helpoin ja halvin tapa on ostaa tehtaan tekemä 900 turbo joko ajoon tai osienluovuttajaksi. Tietysti jos haluat kaasutinmoottorista turbon rakentaa, kyllä sekin onnistuu mutta iso työ siinä on. Itse olen rakentamassa turbonoottoria 99:iin ja ostin sitä varten 900 turbon, josta sain 99% tarvittavista osista.Maleksi kirjoitti:Menee jo varmaankin vähän ot mut kysyn sit kumminki, että mikäs vaikka sitte Garretin turbo toho olis paras/vois mennä ja mitä tarttee muuta kuin itse turbon...? En ole mikään nero auto puolella mutta kysyvä tietää...
Cabrio on tämännäköinen:Maleksi kirjoitti:http://www.nettiauto.com/yritys/romuars ... 00/2704810 Onkos tuo nyt sit tämä joku Saabin 900 erikoismalli Cabriolet vai mikä olikaan?
Myös OG malleissa? En tiennytkään. Tosin OG900 täyspaineturbo katalysaattorilla taitaa kyllä olla aika harvinainen ainakin suomiautona.Mimmi kirjoitti:Katalysaattoriturboissa on lähes järjestään Lucas CU14.x ahtopaineen määrästä rippumatta.Svc kirjoitti:Saabin turbomalleissa on aina polttoaineen ruiskutusjärjestelmä. 8v malleissa Bosch K-Jetronic, 16v malleissa LH-jetronic ja matalapaineturboissa Lucas CU14. Joissakin malleissa on lisäksi nakutuksenestojärjestelmä nimeltään APC.
Paitsi niissä joissa on Motronic (V6 koneiset)Mimmi kirjoitti: NG satkuissa on Trionic5.
Ai perhana ja juuri tänään sillä ajelin, enkä käsittänyt tilanteen vaarallisuutta.Mimmi kirjoitti:Se on paalia vailla oleva, kun kattokin on jo kadonnut
Onnittelut uudelle autolle ja tuoreelle SaabistilleMaleksi kirjoitti:Oon tässä vähän tuumannut, että kun nyt on tallissa 89vm 900 Saabbi niin ajattelin kysäistä kun olen katsellut Ruotsin romuttamoilla myytäviä turbo moottoreita niin, että kuinkas helppo homma olisi vaihtaa esim. 90vm Saabin 16v turbo moottori tohon ja meneekös sellainen edes tohon..?