No kattoo nyt mitä tulee ostettua...
Saab 900 Mallit.
Re: Saab 900 Mallit.
Joo kysyin siltä asiaa niin oli se 145hv eli vahingossahan se väärä sinne oli mennyt... Nyt tullut katottua muitaki Saabbei niin sais yhdeltä romuttamolta rekisteröidyn saabin 200e...
No kattoo nyt mitä tulee ostettua...
No kattoo nyt mitä tulee ostettua...
Re: Saab 900 Mallit.
145 hv on 8 venttiilisen, ilman välijäähdytintä, olevan turbomoottorin teho.Maleksi kirjoitti:Joo kysyin siltä asiaa niin oli se 145hv eli vahingossahan se väärä sinne oli mennyt... Nyt tullut katottua muitaki Saabbei niin sais yhdeltä romuttamolta rekisteröidyn saabin 200e...
No kattoo nyt mitä tulee ostettua...
16V on tämännäköinen: http://koti.mbnet.fi/svc/kuvia/99/T16_nokalla.jpg
Jos olet myyjään yhteydessä, kysypä mikä on rekisteriotteeseen merkitty malli
Jos se on 3D Combi sedan 900 turbo-SM, moottori on ainakin alunperin ollut 145 hv 8v turbo. 175 hv 16 venttiilisen malli olisi ...900 turbo-LM. (Tai ...900 turbo 16-LM)
Voihan olla, että tuohon on vaihdettu 16V moottori. Mutta Aero tuo ei ole.
Hinta on aina neuvottelukysymys. Jos auto on hitsattu kuntoon ja maalipinta on hyvä, niin pisteosat eivät ole ongelma.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Re: Saab 900 Mallit.
^Kuvassa on 8-venttiilinen turbomoottori, joten spekulaatiot siitä, että tämä olisi ollut Aero-malli, voi unohtaa. Teho uutena ja vakiona 145 hv, ei 145 kw.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Saab 900 Mallit.
Joo tajusin sen jo pari postia sitten, mutta lähetinpä kuvan niin ei tartte enää tostakaan väitelläJuha96 kirjoitti:^Kuvassa on 8-venttiilinen turbomoottori, joten spekulaatiot siitä, että tämä olisi ollut Aero-malli, voi unohtaa. Teho uutena ja vakiona 145 hv, ei 145 kw.
Re: Saab 900 Mallit.
Helpoin ja halvin tapa on ostaa tehtaan tekemä 900 turbo joko ajoon tai osienluovuttajaksi. Tietysti jos haluat kaasutinmoottorista turbon rakentaa, kyllä sekin onnistuu mutta iso työ siinä on. Itse olen rakentamassa turbonoottoria 99:iin ja ostin sitä varten 900 turbon, josta sain 99% tarvittavista osista.Maleksi kirjoitti:Menee jo varmaankin vähän ot mut kysyn sit kumminki, että mikäs vaikka sitte Garretin turbo toho olis paras/vois mennä ja mitä tarttee muuta kuin itse turbon...? En ole mikään nero auto puolella mutta kysyvä tietää...
Turboahdin on alunperin Garrett tai Mitsubishi. Kaasutinmoottorille sopiva ahdin riippuu niin monesta asiasta, että sitä ei tässä voi neuvoa.
Saabin turbomalleissa on aina polttoaineen ruiskutusjärjestelmä. 8v malleissa Bosch K-Jetronic, 16v malleissa LH-jetronic ja matalapaineturboissa Lucas CU14. Joissakin malleissa on lisäksi nakutuksenestojärjestelmä nimeltään APC.
Suosittelen, että selailet tätä foorumia. Tietoa löytyy paljon mutta se on toisinaan hieman hajallaan.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Re: Saab 900 Mallit.
Cabrio on tämännäköinen:Maleksi kirjoitti:http://www.nettiauto.com/yritys/romuars ... 00/2704810 Onkos tuo nyt sit tämä joku Saabin 900 erikoismalli Cabriolet vai mikä olikaan?

Avoauto siis. Näitä ei ihan muutamalla satasella vielä saa.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=18&t=87885
Tuolla foorumin myyntipalstalla on muuten muutama muukin 900 turbo myynnissä.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Re: Saab 900 Mallit.
Myös OG malleissa? En tiennytkään. Tosin OG900 täyspaineturbo katalysaattorilla taitaa kyllä olla aika harvinainen ainakin suomiautona.Mimmi kirjoitti:Katalysaattoriturboissa on lähes järjestään Lucas CU14.x ahtopaineen määrästä rippumatta.Svc kirjoitti:Saabin turbomalleissa on aina polttoaineen ruiskutusjärjestelmä. 8v malleissa Bosch K-Jetronic, 16v malleissa LH-jetronic ja matalapaineturboissa Lucas CU14. Joissakin malleissa on lisäksi nakutuksenestojärjestelmä nimeltään APC.
Tarkoitin tuossa aiemmin nimenomaan OG satkuja tekniikanluovutuksen kannalta.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
-
V.J.S
- "Hölösuu"
- Viestit: 8101
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Saab 900 Mallit.
Paitsi niissä joissa on Motronic (V6 koneiset)Mimmi kirjoitti: NG satkuissa on Trionic5.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
Vesa Pohjalainen
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Saab 900 Mallit.
No mikäs se sitten on, kun meidän cabbessa ( -91 mallia ) on Lucas, muttei kattia?
# 419 Vesa Pohjalainen
-
Vesa Pohjalainen
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Saab 900 Mallit.
Ai perhana ja juuri tänään sillä ajelin, enkä käsittänyt tilanteen vaarallisuutta.Mimmi kirjoitti:Se on paalia vailla oleva, kun kattokin on jo kadonnut
Säästömalli = ei riittänyt peltiä enää katoksi asti.
# 419 Vesa Pohjalainen
Re: Saab 900 Mallit.
Oon tässä vähän tuumannut, että kun nyt on tallissa 89vm 900 Saabbi niin ajattelin kysäistä kun olen katsellut Ruotsin romuttamoilla myytäviä turbo moottoreita niin, että kuinkas helppo homma olisi vaihtaa esim. 90vm Saabin 16v turbo moottori tohon ja meneekös sellainen edes tohon..? Ruotsista saisi jollakin 400eurolla moottorin... Selventäkääs mulle että mitkä menee ja mitä joutuisi vaihtamaan samalla vai joutuisiko mitään jos laittais 16v turbo koneen satkusta entisen tilalle...
Re: Saab 900 Mallit.
Onnittelut uudelle autolle ja tuoreelle SaabistilleMaleksi kirjoitti:Oon tässä vähän tuumannut, että kun nyt on tallissa 89vm 900 Saabbi niin ajattelin kysäistä kun olen katsellut Ruotsin romuttamoilla myytäviä turbo moottoreita niin, että kuinkas helppo homma olisi vaihtaa esim. 90vm Saabin 16v turbo moottori tohon ja meneekös sellainen edes tohon..?
Muutoksen helppous riippuu vähän siitä, mikä moottori tuossa nykyisessä autossasi on. Moottorit ja vaihteistot ovat käytännössä samoja, joten mitään isoja muutoksia et joudu tekemään. Lähinnä täydentämään puuttuvia osia.
Moottorin lisäksi tarvitset ruiskun johtosarjan bokseineen. APC-järjestelmän johdot ja boksin. Imu- ja pakotutkiston. Kaasarimalli tarvitsee lisäksi ruiskun bensatankin pumppuineen ja putkistoineen.
Helpointa ja halvinta on jälleen, jos löydät korivammaisen 900 turbon osienluovuttajaksi. Saat samalla kaikkea tarpeellista pikkunippeliä ja hyvällä tuurilla myös nahkapenkit samaan rahaan.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Re: Saab 900 Mallit.
Ei ole juuri tuo auto mutta samanlainen. Sattui olemaan ilmoitus täällä kaupassa että olisi samanlainen Saabbi myynnis kuin tuolla RA:ssa. Oli rekisterissä, hyvässä kunnossa ja halpa niin mikäs siinä muutaku raha ja auto vaihtamaan omistajaa
Miksenköhän heti ajatellut tuota kokonaisen toisen "romu" auton osien luovuttajaksi ostoa... Saa kyllä toho 300-1000e hyvän luovuttajan... Pitääpä alkaa kyseleen romuttamoilta yms. paikoista noita... Ei aina tule mieleen kyllä nuo helpoimmat ja halvimmat vaihtoehdot... Onneksi on tälläinen foorumi 
Re: Saab 900 Mallit.
Mitenkähän, kun minulla on tuo 900i (kolmiovinen) vuosimallia -93 eikä siinä ole mitään lisävarusteita paitsi keskikonsoli ja niskatuet... Olisi keskuslukitus ja sähköikkunat kova sana. Sanokaahan, että onko vaikeaa löytää esim. sähköikkunoille ysisatasen alkuperäisiä kytkimiä siihen alas etupenkkien väliin..? Entä asennus? Keskuslukitukseksi käy varmaan ihan Motonetistä ostettu yleismallinen keskuslukitusjärjestelmä?
|#4178
|Saab 95L -76
|Saab 95L -76
