Saab 16v omaturbo (tulpat, turbo vai joku ihan muu ?? )
-
- "Viggen"
- Viestit: 659
- Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
- Paikkakunta: Kemiö
- Viesti:
-
- "Viggen"
- Viestit: 659
- Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
- Paikkakunta: Kemiö
- Viesti:
Nyt sain NOS setin kotiin oli aika tautisen kokoisella pullolla, sain onneks 100hp suuttimetkin mukaan ettei yule heti tulta ja tuhoa. Saatiin säätöihinkin se tossa radalla (19.5 Alastaro X-TREME.FI) , jaksaa taas vetää puhtaasti rajottajaan
Nyt voi rauhassa alkaa suunnittelemaan tota kaasutusta. Kuvia tulee kun kerkiin laittamaan, mutta toi kuvien saaminen voi kestää kun se ei tunnetusti ole mun vahvinta alaa.





Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Aika reippahan olosta menoa tuolla radalla 

-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1723
- Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
- Paikkakunta: Raum
- Viesti:
Alastarolla oli lauantaina pari 318 bemariakin. Kulkivat yllättävän ripeästi. Hauskoja nämä sleeperit!
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
-
- "Viggen"
- Viestit: 659
- Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
- Paikkakunta: Kemiö
- Viesti:
Ensi viikonloppuna meikäläinen ei aja..
http://picasaweb.google.com/miettinen.r ... 4531803410
Ensiviikonloppunehan on toi tampere 100+ motorshow johon mennään parin auton kanssa, voipa olla että otetaan saappikin mukaan kun on kuulemma joku kruisingi illalla niin päästäisiin sinne ajelemaan sen kanssa...jos tultais vähän suddailemaan sinne kun ehditään
http://picasaweb.google.com/miettinen.r ... 4531803410
Eli joo, mulla on kohtuu vakio voimansiirto tossa, vetoakseleita joutuu vaihtaan aina sillontällön ja laatikon kanssakin on välillä ongelmia, kun huikan pyörittiin tossa Alastaron pääsuoran alussa niin löin kyllä pykälän päälle mutta eipä ollut vetoa, pykälä pois ja uudestaan paikalleen niin johan alkoi eturenkaan vetämään. Ja mullahan ei tossa ole mitään älyleveitä renkaita tai muuta tollasta, ja voima tulee aika ylhäällä että sekin säästää aika paljon tota voimansiirtoa..Saab900i kirjoitti:Onkos vetonivelet, akselit ja vaiheloota vielä vakio 16venasen tavaraa? Lujaksi on tehty ku kestää vielä tuomosia tehoja, varsinkin varttimaili rykäisyjä.
Ensiviikonloppunehan on toi tampere 100+ motorshow johon mennään parin auton kanssa, voipa olla että otetaan saappikin mukaan kun on kuulemma joku kruisingi illalla niin päästäisiin sinne ajelemaan sen kanssa...jos tultais vähän suddailemaan sinne kun ehditään

Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
-
- "Viggen"
- Viestit: 659
- Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
- Paikkakunta: Kemiö
- Viesti:
Eli tässä on Saabaksen tuomiopäivän alku Part Boysin Illikainen luovuttaa Alastarolla allekirjottaneelle NX:n ilokaasusarjan, pullon piti olla alunperin hiukan pienempi ja se oli tarkoitus asentaa kojetaulun päälle, mutta pullon koko aiheuttaa selkeitä näkyvyysongelmia..



Hymyilyttää muuten myyjääkin, tokasi vaan että kyllä jumalauta lähtee Saabbi ainakin muutaman kerran tosissaan. Hirveitä myyntipuheita ei tarvinnu, noi sarjat on hyviä joten tohon päädyttiin, noissa on hyvät venttiilit ja märkäsuuttimet, ei satu vahinkoja niin helposti kun halpissarjoilla.



Hymyilyttää muuten myyjääkin, tokasi vaan että kyllä jumalauta lähtee Saabbi ainakin muutaman kerran tosissaan. Hirveitä myyntipuheita ei tarvinnu, noi sarjat on hyviä joten tohon päädyttiin, noissa on hyvät venttiilit ja märkäsuuttimet, ei satu vahinkoja niin helposti kun halpissarjoilla.
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
-
- "Viggen"
- Viestit: 659
- Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
- Paikkakunta: Kemiö
- Viesti:

Ja siis aivan pakkohan oli avata toi paketti heti paikanpäällä että sai käsitystä


tollasta palikkaa siellä oli, kaikki letkut ja venttiilit, nippusiteet ja muut tilpehöörit löyty kanssa


nyt on saabissa ilokaasut

Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Mielellään useampi kamera ja valmiiksi tehty sotasuunnitelma, että saadaan filmille ne kaikki erisuuntiin purkautuvat moottorin/voimansiirron kappaleet..Saabinsti kirjoitti:Hieno homma!
Otahhan videokamera sitten mukaan, kun tulee ilokaasuilla toimintaan...on niin harvinaista herkkua, että kannattaa filmata videolle alusta loppuun.


90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
-
- "Viggen"
- Viestit: 659
- Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
- Paikkakunta: Kemiö
- Viesti:
Jep, kyllähän kuvia tulee ja videotakin kun ehditään.
Tarkoitus on tehä oma suljettu bensalinja noille NX:n suuttimille, koska mulla on jo noi turbon suuttimet ja jos siihen vielä lisätään noiden NX:n märkäsuuttimien tarvitsema bensamäärä niin on varma ettei bensanpaineet riitä vaan ne notkahtaa kaikkein kriittisimmällä hetkellä => täydellinen tuho ja itku
Mutta oma linja omalla pumpulla noille NOS suuttimille niin luulisi paineitten riittävän, ja rajakatkaisijoilla jotka muuten sisälty kanssa tohon sarjaan estetään nossujen käyttö jos kaasuläppä on kiinni, pysyy ahtoputkisto selkeästi paremmassa kunnossa. Tässä kun saan aikaa hiukan niin alan asentamaan noita, pullonpaikka on jo keksitty ja asennettukkin. Yllättävän myönteistä suhtautumista muuten tuolla PARTBOYS:sisssa tähän projektiin, sain kohtuu halvalla ton setin
on meinaan pojat joskus ratapäivillä tutustunu tohon meikäläisen kehonsiirtimeen.
Toivottavasti edes kerran lähetään tosi kovaa
Tarkoitus on tehä oma suljettu bensalinja noille NX:n suuttimille, koska mulla on jo noi turbon suuttimet ja jos siihen vielä lisätään noiden NX:n märkäsuuttimien tarvitsema bensamäärä niin on varma ettei bensanpaineet riitä vaan ne notkahtaa kaikkein kriittisimmällä hetkellä => täydellinen tuho ja itku


Toivottavasti edes kerran lähetään tosi kovaa

Viimeksi muokannut moonlight-tuning, Pe Kesä 08, 2007 17:34. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
tän täytyy olla sitä suomalaista hulluutta parhaimmillaan, mielenkiinnolla odotetaan kuulumisia 

#3506
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 30e Charged edition -24 käyttis
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 30e Charged edition -24 käyttis
-
- "Viggen"
- Viestit: 659
- Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
- Paikkakunta: Kemiö
- Viesti: