Saab 16v omaturbo (tulpat, turbo vai joku ihan muu ?? )

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Saan sarjan tossa lauantaina kun on ratapäivät, luvattiin myyjäliikkeen toimesta toimittaa sinne.
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Nyt sain NOS setin kotiin oli aika tautisen kokoisella pullolla, sain onneks 100hp suuttimetkin mukaan ettei yule heti tulta ja tuhoa. Saatiin säätöihinkin se tossa radalla (19.5 Alastaro X-TREME.FI) , jaksaa taas vetää puhtaasti rajottajaan :P Nyt voi rauhassa alkaa suunnittelemaan tota kaasutusta. Kuvia tulee kun kerkiin laittamaan, mutta toi kuvien saaminen voi kestää kun se ei tunnetusti ole mun vahvinta alaa.

Kuva

Kuva
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
YuZzI
"Hirsch"
Viestit: 859
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 21:07

Viesti Kirjoittaja YuZzI »

Onkos vetonivelet, akselit ja vaiheloota vielä vakio 16venasen tavaraa? Lujaksi on tehty ku kestää vielä tuomosia tehoja, varsinkin varttimaili rykäisyjä. :D
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Aika reippahan olosta menoa tuolla radalla 8)
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Ensiviikonloppuna Alastarolle varttia ajamaan?
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Raimo Miettinen
"Hölösuu"
Viestit: 1723
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
Paikkakunta: Raum
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Alastarolla oli lauantaina pari 318 bemariakin. Kulkivat yllättävän ripeästi. Hauskoja nämä sleeperit!
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Ensi viikonloppuna meikäläinen ei aja..
http://picasaweb.google.com/miettinen.r ... 4531803410
Saab900i kirjoitti:Onkos vetonivelet, akselit ja vaiheloota vielä vakio 16venasen tavaraa? Lujaksi on tehty ku kestää vielä tuomosia tehoja, varsinkin varttimaili rykäisyjä. :D
Eli joo, mulla on kohtuu vakio voimansiirto tossa, vetoakseleita joutuu vaihtaan aina sillontällön ja laatikon kanssakin on välillä ongelmia, kun huikan pyörittiin tossa Alastaron pääsuoran alussa niin löin kyllä pykälän päälle mutta eipä ollut vetoa, pykälä pois ja uudestaan paikalleen niin johan alkoi eturenkaan vetämään. Ja mullahan ei tossa ole mitään älyleveitä renkaita tai muuta tollasta, ja voima tulee aika ylhäällä että sekin säästää aika paljon tota voimansiirtoa..

Ensiviikonloppunehan on toi tampere 100+ motorshow johon mennään parin auton kanssa, voipa olla että otetaan saappikin mukaan kun on kuulemma joku kruisingi illalla niin päästäisiin sinne ajelemaan sen kanssa...jos tultais vähän suddailemaan sinne kun ehditään :twisted:
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Eli tässä on Saabaksen tuomiopäivän alku Part Boysin Illikainen luovuttaa Alastarolla allekirjottaneelle NX:n ilokaasusarjan, pullon piti olla alunperin hiukan pienempi ja se oli tarkoitus asentaa kojetaulun päälle, mutta pullon koko aiheuttaa selkeitä näkyvyysongelmia..

Kuva

Kuva

Kuva

Hymyilyttää muuten myyjääkin, tokasi vaan että kyllä jumalauta lähtee Saabbi ainakin muutaman kerran tosissaan. Hirveitä myyntipuheita ei tarvinnu, noi sarjat on hyviä joten tohon päädyttiin, noissa on hyvät venttiilit ja märkäsuuttimet, ei satu vahinkoja niin helposti kun halpissarjoilla.
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Kuva

Ja siis aivan pakkohan oli avata toi paketti heti paikanpäällä että sai käsitystä 8)

Kuva

tollasta palikkaa siellä oli, kaikki letkut ja venttiilit, nippusiteet ja muut tilpehöörit löyty kanssa :)

Kuva

nyt on saabissa ilokaasut :twisted:
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Hieno homma!
Otahhan videokamera sitten mukaan, kun tulee ilokaasuilla toimintaan...on niin harvinaista herkkua, että kannattaa filmata videolle alusta loppuun. :wink:
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Saabinsti kirjoitti:Hieno homma!
Otahhan videokamera sitten mukaan, kun tulee ilokaasuilla toimintaan...on niin harvinaista herkkua, että kannattaa filmata videolle alusta loppuun. :wink:
Mielellään useampi kamera ja valmiiksi tehty sotasuunnitelma, että saadaan filmille ne kaikki erisuuntiin purkautuvat moottorin/voimansiirron kappaleet.. :roll:

:lol:
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
JL
"Aero"
Viestit: 474
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 16:31
Paikkakunta: Rantasalmi

Viesti Kirjoittaja JL »

Pakko myöntää että on jätkällä asennetta! 8) Ei muuta kun nossit kiinni ja vedättelemään! kaikki täytyy luonnollisesti tallentaa nauhalle :D

Mahtava rojekti! 8)
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Jep, kyllähän kuvia tulee ja videotakin kun ehditään.

Tarkoitus on tehä oma suljettu bensalinja noille NX:n suuttimille, koska mulla on jo noi turbon suuttimet ja jos siihen vielä lisätään noiden NX:n märkäsuuttimien tarvitsema bensamäärä niin on varma ettei bensanpaineet riitä vaan ne notkahtaa kaikkein kriittisimmällä hetkellä => täydellinen tuho ja itku :? Mutta oma linja omalla pumpulla noille NOS suuttimille niin luulisi paineitten riittävän, ja rajakatkaisijoilla jotka muuten sisälty kanssa tohon sarjaan estetään nossujen käyttö jos kaasuläppä on kiinni, pysyy ahtoputkisto selkeästi paremmassa kunnossa. Tässä kun saan aikaa hiukan niin alan asentamaan noita, pullonpaikka on jo keksitty ja asennettukkin. Yllättävän myönteistä suhtautumista muuten tuolla PARTBOYS:sisssa tähän projektiin, sain kohtuu halvalla ton setin 8O on meinaan pojat joskus ratapäivillä tutustunu tohon meikäläisen kehonsiirtimeen.

Toivottavasti edes kerran lähetään tosi kovaa 8)
Viimeksi muokannut moonlight-tuning, Pe Kesä 08, 2007 17:34. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
jakaraik
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 15:57
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja jakaraik »

tän täytyy olla sitä suomalaista hulluutta parhaimmillaan, mielenkiinnolla odotetaan kuulumisia :lol:
#3506
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 30e Charged edition -24 käyttis
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Mää en ala, ei kelvannut Saabbi linnatuningiin juhannukseksi, ei kuulemma ole tarpeeksi tuninki :evil: :evil: :evil:
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Vastaa Viestiin