Saab 16v omaturbo (tulpat, turbo vai joku ihan muu ?? )
- 
				moonlight-tuning
 - "Viggen"
 - Viestit: 659
 - Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
 - Paikkakunta: Kemiö
 - Viesti:
 
No voi olla että katolleen ajaessa toi pettää toi levyn kiinnitys  
  Että pitää kattoa vielä jos tekis siihen jonkun vahvistuksen, tosin luulen että ton kun kippaa katolleen niin tulee muutenkin pahaa jälkeä. 
Tänään oli tullu paketti partboyssista
  Kunhan vaan ehdin hakemaan sen niin elvistelen kyllä sitten taas sen minkä ehdin, ei vaan mittari tuli ja jotain muuta pientä.
			
			
									
									Tänään oli tullu paketti partboyssista
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
						Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
- 
				moonlight-tuning
 - "Viggen"
 - Viestit: 659
 - Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
 - Paikkakunta: Kemiö
 - Viesti:
 
Matta tosta varmaan tulee ens talven aikana, ja kilpienvaihto käy helposti, tallinseinästä toiset paikalle ja tarroilla ajoon, voi meinaan jäädä leimaamatta noilla kaasuilla..Turbo16 kirjoitti:Hyvä idea yrittää edes peittää tuota pulloa
Vaikka kyllä kohta kaikki Turun seudulla tietävät, että tuossa on toi Nossi-Saapas
Mutta ei vaan.. Matta mustaksi ja kilvet vaihtoon ja tummennat takaikkunat etkä puhu enää kenelläkkään ja kiusaat biimereitä ylämäessä
Niinpä niin.. Hienolta kuitenkin näyttää!
Ja kiusaan, elä siitä kanna huolta..
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
						Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Ei kait tommosten olemassaolo estä kilpiin saamista. Miten ne määräykset sitten meneekin? Jossain taidettiin puhua, ettei pullo saa olla paikallaan, kun ollaan tuolla tieliikenteessä?moonlight-tuning kirjoitti:Matta tosta varmaan tulee ens talven aikana, ja kilpienvaihto käy helposti, tallinseinästä toiset paikalle ja tarroilla ajoon, voi meinaan jäädä leimaamatta noilla kaasuilla..Turbo16 kirjoitti:Hyvä idea yrittää edes peittää tuota pulloa
Vaikka kyllä kohta kaikki Turun seudulla tietävät, että tuossa on toi Nossi-Saapas
Mutta ei vaan.. Matta mustaksi ja kilvet vaihtoon ja tummennat takaikkunat etkä puhu enää kenelläkkään ja kiusaat biimereitä ylämäessä
Niinpä niin.. Hienolta kuitenkin näyttää!
Ja kiusaan, elä siitä kanna huolta..
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
						9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Juu niin eli ilokaasut ei saa olla toimintakunnossa, näin ite olen ymmärtäny.Mertmi kirjoitti:Ei kait tommosten olemassaolo estä kilpiin saamista. Miten ne määräykset sitten meneekin? Jossain taidettiin puhua, ettei pullo saa olla paikallaan, kun ollaan tuolla tieliikenteessä?moonlight-tuning kirjoitti:Matta tosta varmaan tulee ens talven aikana, ja kilpienvaihto käy helposti, tallinseinästä toiset paikalle ja tarroilla ajoon, voi meinaan jäädä leimaamatta noilla kaasuilla..Turbo16 kirjoitti:Hyvä idea yrittää edes peittää tuota pulloa
Vaikka kyllä kohta kaikki Turun seudulla tietävät, että tuossa on toi Nossi-Saapas
Mutta ei vaan.. Matta mustaksi ja kilvet vaihtoon ja tummennat takaikkunat etkä puhu enää kenelläkkään ja kiusaat biimereitä ylämäessä
Niinpä niin.. Hienolta kuitenkin näyttää!
Ja kiusaan, elä siitä kanna huolta..
- 
				moonlight-tuning
 - "Viggen"
 - Viestit: 659
 - Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
 - Paikkakunta: Kemiö
 - Viesti:
 
Ainahan vois kokeilla tuuriaan ja irrottaa pullo letkuineen sekä suuttimien putket jakotukeista..moonlight-tuning kirjoitti:Mikään osa järjestelmästä ei saa olla kytkettynä katuliikenteessä = myös suuttimet tulee irroittaa imusarjasta.
Tai sit tuunaat konehuoneen nykyautotyyliin ja tekaiset suurinpiirtein koko moottorin peittävän panelin suuttimia,letkuja ym. sälää piilottelemaan sekä maalaat pullon jauhesammuttimeksi..
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
						Onkos sitä noin tarkennettu jossain välissä? Muistelen että oli AKE:lta tullut vastaus että pullosta pitää olla liitin irti ja suuttimilta myös putket irti mutta muuten saisi olla vermeet paikallaan.  Mutta tämä tietty toisen käden tietoa eli ei omakohtaista tietoa.
V-M
			
			
									
									V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00 
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
						+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
- 
				saabracing
 - "Hölösuu"
 - Viestit: 4093
 - Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
 - Paikkakunta: jkl, laukaa
 
http://videos.streetfire.net/category/F ... 7a4e67.htm
'varovainen saa ainakin olla noitten nossien kaa
 
Saako ilokaasut asentaa autoon, jos käyttää niitä vain suljetulla radalla?
AKE:lta: "Ajoneuvohallintokeskus ja sen edeltäjä Autorekisterikeskus on ottanut tiukan kannan ilokaasulaitteiden suhteen. Pelkkä pullon poisto ei riitä, vaan autosta on poistettava myös muut laitteet. Poliisi suorittaa tieliikennevalvontaa, joten sieltä kannattaa kysyä sakoista. Veroseuraamuksia ilokaasun käytöstä ei kuitenkaan seuraisi, koska sen katsotaan olevan lisähapetin, eikä polttoaine. Mikäli taas katsastuksessa havaitaan kyseiset laitteet, ne määrätään poistettavaksi. (Tommi Jalonen, Tarkastusinsinööri, Katsastuksen tuki ja koulutus)"
eli aika laittomat ovat suomessa
			
			
									
									
						'varovainen saa ainakin olla noitten nossien kaa
Sitten asiaa, hyvälaatuiset solenoidit toimivat hyvin kunhan niitä ei aja äärirajoille esim ilokaasujen pulssikontrollin avulla tai liian suurella paineella ja muistaa käyttää bensansuodatinta ja ilokaasun suodatinta niin liiat kakkihiukkaset jäävät niihin.
Ongelmia tulee jos ei käytä asianmukaisia laitteita. Bensanpainetunnistimia jotka sulkevat ilokaasun virtauksen bensapaineen äkkiä mahdollisesti laskiessa. Suljinta joka sulkee kaasut ennen kierrosrajoitinta. Läppätunnistinta joka avaa solenoidit vasta kaasuläppä pohjassa. Suljinta joka ei anna solenoidien avautua ennen tiettyä kierros lukua, esim 2800rpm jotta vältytään tilanteelta että kaasut aukeavat vaikka kierrokset olisivat todella matalalla vaikka tyhjäkäynnin pinnoissa, esim tilanne jos moottori meinaa sammahtaa täyskiihdytyksessä ja kierrokset laskevat alas. Kaasun painemittaria. Purge solenoidia jolla saadaan ilma ja kaasuuntunut ilokaasu pois letkusta jotta "täyttä" tavara tulee heti kun solenoidi aukeaa jne...
ilmeisesti olivat säätäneet liian laihalle sen corvetten systeemin...Ilokaasu voidaan syöttää polttomoottorille dry-,wet-ja port systeemillä.Kuten jo aiemmin sanoin ilokaasu ei itsesään ole palava kaasu.
Port-systeemissä jokaiselle palotilalle tulee oma suutin,joka syöttää sekä ilokaasua että bensaa.Suuttimet asennetaan mahd.lähelle kannen imukanavia.Ilokaasun sisältämä runsas happi ja sen kaasumainen kastepistelämpötila ovat tässä sovelluksessa sen hyötypuolet.
Polttoaineen syöttöpainetta pitää tarkkailla,koska jos paine pääsee alas,niin seoksesta tulee laiha,jolloin pata poksahtaa.
Kun seos on palotilassa ja luukut kiinni,niin mäntä alkaa puristaa seosta,jolloin lämpötila kasvaa ja kun se saavuttaa +600c se hajoaa typeksi ja hapeksi.Kipinä syttyy ja polttoaine palaa.
Jätetään kemiat tähän, koska itse en ainakaan tule autossani käyttämään dopingia.Toisekseen koulussa sain kemiasta jo ihan kystä kyllä.
Saako ilokaasut asentaa autoon, jos käyttää niitä vain suljetulla radalla?
AKE:lta: "Ajoneuvohallintokeskus ja sen edeltäjä Autorekisterikeskus on ottanut tiukan kannan ilokaasulaitteiden suhteen. Pelkkä pullon poisto ei riitä, vaan autosta on poistettava myös muut laitteet. Poliisi suorittaa tieliikennevalvontaa, joten sieltä kannattaa kysyä sakoista. Veroseuraamuksia ilokaasun käytöstä ei kuitenkaan seuraisi, koska sen katsotaan olevan lisähapetin, eikä polttoaine. Mikäli taas katsastuksessa havaitaan kyseiset laitteet, ne määrätään poistettavaksi. (Tommi Jalonen, Tarkastusinsinööri, Katsastuksen tuki ja koulutus)"
eli aika laittomat ovat suomessa
- 
				moonlight-tuning
 - "Viggen"
 - Viestit: 659
 - Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
 - Paikkakunta: Kemiö
 - Viesti:
 
saabracing kirjoitti:http://videos.streetfire.net/category/F ... 7a4e67.htm
'varovainen saa ainakin olla noitten nossien kaa![]()
Sitten asiaa, hyvälaatuiset solenoidit toimivat hyvin kunhan niitä ei aja äärirajoille esim ilokaasujen pulssikontrollin avulla tai liian suurella paineella ja muistaa käyttää bensansuodatinta ja ilokaasun suodatinta niin liiat kakkihiukkaset jäävät niihin.
Ongelmia tulee jos ei käytä asianmukaisia laitteita. Bensanpainetunnistimia jotka sulkevat ilokaasun virtauksen bensapaineen äkkiä mahdollisesti laskiessa. Suljinta joka sulkee kaasut ennen kierrosrajoitinta. Läppätunnistinta joka avaa solenoidit vasta kaasuläppä pohjassa. Suljinta joka ei anna solenoidien avautua ennen tiettyä kierros lukua, esim 2800rpm jotta vältytään tilanteelta että kaasut aukeavat vaikka kierrokset olisivat todella matalalla vaikka tyhjäkäynnin pinnoissa, esim tilanne jos moottori meinaa sammahtaa täyskiihdytyksessä ja kierrokset laskevat alas. Kaasun painemittaria. Purge solenoidia jolla saadaan ilma ja kaasuuntunut ilokaasu pois letkusta jotta "täyttä" tavara tulee heti kun solenoidi aukeaa jne...ilmeisesti olivat säätäneet liian laihalle sen corvetten systeemin...Ilokaasu voidaan syöttää polttomoottorille dry-,wet-ja port systeemillä.Kuten jo aiemmin sanoin ilokaasu ei itsesään ole palava kaasu.
Port-systeemissä jokaiselle palotilalle tulee oma suutin,joka syöttää sekä ilokaasua että bensaa.Suuttimet asennetaan mahd.lähelle kannen imukanavia.Ilokaasun sisältämä runsas happi ja sen kaasumainen kastepistelämpötila ovat tässä sovelluksessa sen hyötypuolet.
Polttoaineen syöttöpainetta pitää tarkkailla,koska jos paine pääsee alas,niin seoksesta tulee laiha,jolloin pata poksahtaa.
Kun seos on palotilassa ja luukut kiinni,niin mäntä alkaa puristaa seosta,jolloin lämpötila kasvaa ja kun se saavuttaa +600c se hajoaa typeksi ja hapeksi.Kipinä syttyy ja polttoaine palaa.
Jätetään kemiat tähän, koska itse en ainakaan tule autossani käyttämään dopingia.Toisekseen koulussa sain kemiasta jo ihan kystä kyllä.
Saako ilokaasut asentaa autoon, jos käyttää niitä vain suljetulla radalla?
AKE:lta: "Ajoneuvohallintokeskus ja sen edeltäjä Autorekisterikeskus on ottanut tiukan kannan ilokaasulaitteiden suhteen. Pelkkä pullon poisto ei riitä, vaan autosta on poistettava myös muut laitteet. Poliisi suorittaa tieliikennevalvontaa, joten sieltä kannattaa kysyä sakoista. Veroseuraamuksia ilokaasun käytöstä ei kuitenkaan seuraisi, koska sen katsotaan olevan lisähapetin, eikä polttoaine. Mikäli taas katsastuksessa havaitaan kyseiset laitteet, ne määrätään poistettavaksi. (Tommi Jalonen, Tarkastusinsinööri, Katsastuksen tuki ja koulutus)"
eli aika laittomat ovat suomessa
Tota mä vähän muistelinkin, mutta ei ne välttämättä kato pellin alle katastuksessa jos ottaa pullon ja näkyvät letkut veke..
Ja mitä tohon koneen poksauttamiseen tulee niin bensanpaineen mittarista näkee kun ajaa vitosella putti pohjassa 100-230 välin ilokaasut päällä että vetääkö laihalle, pullo kiinni tietenkin. Ja rajakytkin tulee pelkästään kaasupolkimeen, eli tulee sillai kun isossa maailmassa että nossit päälle vipukytkimesttä ja aina tulee hassukaasua kun poljin on pohjassa
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
						Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Siis kytkin vain kaasulla? Eli myös kaikilla vaihteilla pukkaa hassut? Kestääköhän jos ykkösellä pukkasee? Pitäiskö olla kytkin myös vaihteella?
V-M
			
			
									
									V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00 
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
						+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
- 
				moonlight-tuning
 - "Viggen"
 - Viestit: 659
 - Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
 - Paikkakunta: Kemiö
 - Viesti:
 
Joo, ei tule vaihteelle mitään katkaisijaa, on vaikee toteuttaa ja luulen että jenkeissä melkeen kaikki vehkeet on automaatteje niin sellasessahan toi toimii tosi kauniisti (siksi ei vakiona). Ja omalla järjellä voi vaikuttaa sen verran että heittää sen kaasujen vipukytkimen päälle vasta kun kakkonen menee silmään. Sen jälkeen ei tarvii mistään NOS nappuloista huolehtia, riittää kun painaa kaasun pohjaan, tosin rajottajaan ei saisi vetää tollasta yhdistelmää. Kun mun mielestä tollasta vikuroivaa Sabasta ajaessa ei vaan aika riitä enää paineleen mitään nappuloita. ja tollanen on kyllä aika siisti systeemi kun se heittää kaasut päälle kun poljin menee pohjaan.
			
			
									
									Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
						Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
- 
				moonlight-tuning
 - "Viggen"
 - Viestit: 659
 - Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
 - Paikkakunta: Kemiö
 - Viesti:
 

Kokeilin tota bensasolkkua ensin tollai päin, se mahtu kyllä olemaan siinä ihan hyvin mutta ois ollu eripäin kuin kaasujen solenoidi niin päädyin kuitenkin laittamaan sen hiukan eritavalla, mutta tässä on nyt tarinalle jatkoa..

Eli tossa on kaasupuolen solkku, se tulee kanssa suoraan tohon jakotukkiin kiinni jolloin purgella (venttiili josta saa ilmata ton järjestelmän jottei hassukaasu kaasuunnu putkessa ja tehot on heti käytössä) olis mahdollisimman lähellä konetta purkumahdollisuus.

Tossa näkyy toi purgen lähtö, mulla tosin ei ole tarvista sellaselle kun ei toi etuveto muutenkaan hilpase viivalta kauheen hätäseen mihinkään niin ehdin kyllä odottaa että ilmaa ton järjestelmän koneeseen.

Sarjassa oli mukana tollanen tulppa tohon purgen lähtöön, toi kuusio on vaan joku tuumanen ja sopivaa ei meinannu löytyä mistään.

Lopulta löyty kuitenkin ja sain ton kiristettyä, olis voinu hiukan aiheuttaa ihmetystä kun olis unohtanu laittaa ton tulpan tonne solenoidin alle ja lähtenyt urheilemaan tohon kylätielle

Eli tollai tuli solenoidit lopulta, ihan tukeva asennus vaikka noi solenoidit ei ole sieltä kevyimmästä päästä kuitenkaan.

Ihan ok näkönen..
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
						Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
- 
				moonlight-tuning
 - "Viggen"
 - Viestit: 659
 - Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
 - Paikkakunta: Kemiö
 - Viesti:
 
Jees jees, koska suomalainen lukee ohjeet vasta kun v*tun palikat on kiinni autossa niin kattokaas tota kuvaa nissä on toi kaasupuolen solenoidi... 
Siinä on toi in kanava n2o kanava ja toi p niin kun purge, en sitten tullu näemmä sillon yöllä hosuessa tullut ajatelleeksi että nythän on toi perkeleen jakoblokki tossa v*tun purgen lähdössä
			
			
									
									Siinä on toi in kanava n2o kanava ja toi p niin kun purge, en sitten tullu näemmä sillon yöllä hosuessa tullut ajatelleeksi että nythän on toi perkeleen jakoblokki tossa v*tun purgen lähdössä
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
						Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa