

Matta tosta varmaan tulee ens talven aikana, ja kilpienvaihto käy helposti, tallinseinästä toiset paikalle ja tarroilla ajoon, voi meinaan jäädä leimaamatta noilla kaasuilla..Turbo16 kirjoitti:Hyvä idea yrittää edes peittää tuota pulloa
Vaikka kyllä kohta kaikki Turun seudulla tietävät, että tuossa on toi Nossi-Saapas
Mutta ei vaan.. Matta mustaksi ja kilvet vaihtoon ja tummennat takaikkunat etkä puhu enää kenelläkkään ja kiusaat biimereitä ylämäessä
Niinpä niin.. Hienolta kuitenkin näyttää!
Ei kait tommosten olemassaolo estä kilpiin saamista. Miten ne määräykset sitten meneekin? Jossain taidettiin puhua, ettei pullo saa olla paikallaan, kun ollaan tuolla tieliikenteessä?moonlight-tuning kirjoitti:Matta tosta varmaan tulee ens talven aikana, ja kilpienvaihto käy helposti, tallinseinästä toiset paikalle ja tarroilla ajoon, voi meinaan jäädä leimaamatta noilla kaasuilla..Turbo16 kirjoitti:Hyvä idea yrittää edes peittää tuota pulloa
Vaikka kyllä kohta kaikki Turun seudulla tietävät, että tuossa on toi Nossi-Saapas
Mutta ei vaan.. Matta mustaksi ja kilvet vaihtoon ja tummennat takaikkunat etkä puhu enää kenelläkkään ja kiusaat biimereitä ylämäessä
Niinpä niin.. Hienolta kuitenkin näyttää!
Ja kiusaan, elä siitä kanna huolta..
Juu niin eli ilokaasut ei saa olla toimintakunnossa, näin ite olen ymmärtäny.Mertmi kirjoitti:Ei kait tommosten olemassaolo estä kilpiin saamista. Miten ne määräykset sitten meneekin? Jossain taidettiin puhua, ettei pullo saa olla paikallaan, kun ollaan tuolla tieliikenteessä?moonlight-tuning kirjoitti:Matta tosta varmaan tulee ens talven aikana, ja kilpienvaihto käy helposti, tallinseinästä toiset paikalle ja tarroilla ajoon, voi meinaan jäädä leimaamatta noilla kaasuilla..Turbo16 kirjoitti:Hyvä idea yrittää edes peittää tuota pulloa
Vaikka kyllä kohta kaikki Turun seudulla tietävät, että tuossa on toi Nossi-Saapas
Mutta ei vaan.. Matta mustaksi ja kilvet vaihtoon ja tummennat takaikkunat etkä puhu enää kenelläkkään ja kiusaat biimereitä ylämäessä
Niinpä niin.. Hienolta kuitenkin näyttää!
Ja kiusaan, elä siitä kanna huolta..
Ainahan vois kokeilla tuuriaan ja irrottaa pullo letkuineen sekä suuttimien putket jakotukeista..moonlight-tuning kirjoitti:Mikään osa järjestelmästä ei saa olla kytkettynä katuliikenteessä = myös suuttimet tulee irroittaa imusarjasta.
Sitten asiaa, hyvälaatuiset solenoidit toimivat hyvin kunhan niitä ei aja äärirajoille esim ilokaasujen pulssikontrollin avulla tai liian suurella paineella ja muistaa käyttää bensansuodatinta ja ilokaasun suodatinta niin liiat kakkihiukkaset jäävät niihin.
Ongelmia tulee jos ei käytä asianmukaisia laitteita. Bensanpainetunnistimia jotka sulkevat ilokaasun virtauksen bensapaineen äkkiä mahdollisesti laskiessa. Suljinta joka sulkee kaasut ennen kierrosrajoitinta. Läppätunnistinta joka avaa solenoidit vasta kaasuläppä pohjassa. Suljinta joka ei anna solenoidien avautua ennen tiettyä kierros lukua, esim 2800rpm jotta vältytään tilanteelta että kaasut aukeavat vaikka kierrokset olisivat todella matalalla vaikka tyhjäkäynnin pinnoissa, esim tilanne jos moottori meinaa sammahtaa täyskiihdytyksessä ja kierrokset laskevat alas. Kaasun painemittaria. Purge solenoidia jolla saadaan ilma ja kaasuuntunut ilokaasu pois letkusta jotta "täyttä" tavara tulee heti kun solenoidi aukeaa jne...
ilmeisesti olivat säätäneet liian laihalle sen corvetten systeemin...Ilokaasu voidaan syöttää polttomoottorille dry-,wet-ja port systeemillä.Kuten jo aiemmin sanoin ilokaasu ei itsesään ole palava kaasu.
Port-systeemissä jokaiselle palotilalle tulee oma suutin,joka syöttää sekä ilokaasua että bensaa.Suuttimet asennetaan mahd.lähelle kannen imukanavia.Ilokaasun sisältämä runsas happi ja sen kaasumainen kastepistelämpötila ovat tässä sovelluksessa sen hyötypuolet.
Polttoaineen syöttöpainetta pitää tarkkailla,koska jos paine pääsee alas,niin seoksesta tulee laiha,jolloin pata poksahtaa.
Kun seos on palotilassa ja luukut kiinni,niin mäntä alkaa puristaa seosta,jolloin lämpötila kasvaa ja kun se saavuttaa +600c se hajoaa typeksi ja hapeksi.Kipinä syttyy ja polttoaine palaa.
Jätetään kemiat tähän, koska itse en ainakaan tule autossani käyttämään dopingia.Toisekseen koulussa sain kemiasta jo ihan kystä kyllä.
saabracing kirjoitti:http://videos.streetfire.net/category/F ... 7a4e67.htm
'varovainen saa ainakin olla noitten nossien kaa![]()
Sitten asiaa, hyvälaatuiset solenoidit toimivat hyvin kunhan niitä ei aja äärirajoille esim ilokaasujen pulssikontrollin avulla tai liian suurella paineella ja muistaa käyttää bensansuodatinta ja ilokaasun suodatinta niin liiat kakkihiukkaset jäävät niihin.
Ongelmia tulee jos ei käytä asianmukaisia laitteita. Bensanpainetunnistimia jotka sulkevat ilokaasun virtauksen bensapaineen äkkiä mahdollisesti laskiessa. Suljinta joka sulkee kaasut ennen kierrosrajoitinta. Läppätunnistinta joka avaa solenoidit vasta kaasuläppä pohjassa. Suljinta joka ei anna solenoidien avautua ennen tiettyä kierros lukua, esim 2800rpm jotta vältytään tilanteelta että kaasut aukeavat vaikka kierrokset olisivat todella matalalla vaikka tyhjäkäynnin pinnoissa, esim tilanne jos moottori meinaa sammahtaa täyskiihdytyksessä ja kierrokset laskevat alas. Kaasun painemittaria. Purge solenoidia jolla saadaan ilma ja kaasuuntunut ilokaasu pois letkusta jotta "täyttä" tavara tulee heti kun solenoidi aukeaa jne...ilmeisesti olivat säätäneet liian laihalle sen corvetten systeemin...Ilokaasu voidaan syöttää polttomoottorille dry-,wet-ja port systeemillä.Kuten jo aiemmin sanoin ilokaasu ei itsesään ole palava kaasu.
Port-systeemissä jokaiselle palotilalle tulee oma suutin,joka syöttää sekä ilokaasua että bensaa.Suuttimet asennetaan mahd.lähelle kannen imukanavia.Ilokaasun sisältämä runsas happi ja sen kaasumainen kastepistelämpötila ovat tässä sovelluksessa sen hyötypuolet.
Polttoaineen syöttöpainetta pitää tarkkailla,koska jos paine pääsee alas,niin seoksesta tulee laiha,jolloin pata poksahtaa.
Kun seos on palotilassa ja luukut kiinni,niin mäntä alkaa puristaa seosta,jolloin lämpötila kasvaa ja kun se saavuttaa +600c se hajoaa typeksi ja hapeksi.Kipinä syttyy ja polttoaine palaa.
Jätetään kemiat tähän, koska itse en ainakaan tule autossani käyttämään dopingia.Toisekseen koulussa sain kemiasta jo ihan kystä kyllä.
Saako ilokaasut asentaa autoon, jos käyttää niitä vain suljetulla radalla?
AKE:lta: "Ajoneuvohallintokeskus ja sen edeltäjä Autorekisterikeskus on ottanut tiukan kannan ilokaasulaitteiden suhteen. Pelkkä pullon poisto ei riitä, vaan autosta on poistettava myös muut laitteet. Poliisi suorittaa tieliikennevalvontaa, joten sieltä kannattaa kysyä sakoista. Veroseuraamuksia ilokaasun käytöstä ei kuitenkaan seuraisi, koska sen katsotaan olevan lisähapetin, eikä polttoaine. Mikäli taas katsastuksessa havaitaan kyseiset laitteet, ne määrätään poistettavaksi. (Tommi Jalonen, Tarkastusinsinööri, Katsastuksen tuki ja koulutus)"
eli aika laittomat ovat suomessa