Missä vaiheessa männänrenkaat vaihtoon? pannun korvakkeet?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

Vielä kerran . Jos ne renkaat pyörisi niin sehän olisi ihan sama mihin asentoon katkokset laittaisi. Itellä on ainaki pysynyt katkokset kohdillaan satoja tuhansia kilometrejä vai meneekö ne kohdilleen silloin kun avaa kannen ???? Jos kaiffarit nauraa ko. jutuille niin vanha sanonta pitää piakkaansa: Ennemmin räkänokastakin mies tulee kuin turhan naurajasta.
Se että on lukenut niin ei todellakaan merkkaa että tietää käytännössä
yhtikäs mitään.Niin paljon on maailmassa esimerkkejä.


Hoonauksesta oli muuten juttua uudessa VM;ssä. ( Oli siinä EM;ssäkin juttua hoonauksesta... :lol: )
Mitä siinä luki niin en tiiä , Kaupassa vain kurkkasin ku kaverin mukaan oli mini-motoista juttu ko. lehdessä.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

toms kirjoitti:Vielä kerran . Jos ne renkaat pyörisi niin sehän olisi ihan sama mihin asentoon katkokset laittaisi. Itellä on ainaki pysynyt katkokset kohdillaan satoja tuhansia kilometrejä vai meneekö ne kohdilleen silloin kun avaa kannen ???? Jos kaiffarit nauraa ko. jutuille niin vanha sanonta pitää piakkaansa: Ennemmin räkänokastakin mies tulee kuin turhan naurajasta.
Se että on lukenut niin ei todellakaan merkkaa että tietää käytännössä
yhtikäs mitään.Niin paljon on maailmassa esimerkkejä.


Hoonauksesta oli muuten juttua uudessa VM;ssä. ( Oli siinä EM;ssäkin juttua hoonauksesta... :lol: )
Mitä siinä luki niin en tiiä , Kaupassa vain kurkkasin ku kaverin mukaan oli mini-motoista juttu ko. lehdessä.
En nyt kyllä ymmärrä mihin tuolla viittaat? Ei kai tässä topiikissa ole muut tuota väittäneet kuin yksi henkilö.

Mutta kuitenkin, ole huoleti. Ei ne renkaat siellä mihinkää pyöri oikeesti.
Se että mopon koneessa on männässä tapit on hieman eri asia ja ne on siellä ihan syystä (syynkin tietää jos tuntee aihetta riittävästi).

En viitti tämän enempää jauhaa asiasta kun karkas tuo juttu ihan hopöksi aiemmin.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

Joo sen yhen / nauravien "asiantuntijoitten" takia käämit palaakin.
Niin ja jotta ei jää kenellekkään miettittäväksi miksi mopoissa / 2 T vehkeissä on ne tapit niin siksi että ei tartte arpoo mitenpäin ja mihin asentoon ne renkaat tulevat. Jos katkein tulee pakoaukon / huuhtelukanavan tai imuaukon kohdalla niin renkaitten / männän / pytyn täystuho on taattu.
Männänrenkaitten päät "avautuu" aukon kohdalla ja aukon ylä/alareunat toimii giljotiinina renkaille.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

toms kirjoitti:Joo sen yhen / nauravien "asiantuntijoitten" takia käämit palaakin.
Niin ja jotta ei jää kenellekkään miettittäväksi miksi mopoissa / 2 T vehkeissä on ne tapit niin siksi että ei tartte arpoo mitenpäin ja mihin asentoon ne renkaat tulevat. Jos katkein tulee pakoaukon / huuhtelukanavan tai imuaukon kohdalla niin renkaitten / männän / pytyn täystuho on taattu.
Männänrenkaitten päät "avautuu" aukon kohdalla ja aukon ylä/alareunat toimii giljotiinina renkaille.
No...äh ny sää sen paljastit... Ois siinä ollut taasen Asiantuntijoilla purtavaa ja hauskaa luettavaa jälkipolville tallennettuna ilman tuota paljastusta 8)

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

jos kaikki olisi (oikeasti) asiantuntijoita ei tätäkään mallikohtaista foorumia tarvittais ollenkaan ja elämä olisi paljon tylsempää:)
turha poskensoitto kannattaa kyllä jättää huomiotta, ei kannata vahvistaa epätoivottua käytöstä :D
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

saabastelija kirjoitti:jos kaikki olisi (oikeasti) asiantuntijoita ei tätäkään mallikohtaista foorumia tarvittais ollenkaan ja elämä olisi paljon tylsempää:)
turha poskensoitto kannattaa kyllä jättää huomiotta, ei kannata vahvistaa epätoivottua käytöstä :D
Totta puhut! Ei sillä, kyseenalaistaminen on tervettä touhua. Pistää mietiin omaa näkökulmaa/osaamistakin ja vanhakin oppii aina uutta (vaikkei sitä aina uskois). :wink:

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

mitenkäs tuon jaon saa kohdalleen vai pitääkö päätellä nokkien asennosta :)
rattaissa on merkit ja ykköspytyn ykk löytynee mutta mites nokat?

EDIT: taitaa löytyä ajoitusmerkin nokan vauhtipyörän puoleisesta päästä?
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

akseli pukissa on sielä rattaan päässä ajoitusmerkki ja nokassa vastaavassa kohtaa...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11628
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Minulla oli kansirempassa ongelmaa saada ajoitus kerralla oikein, kun ketju on venynyt, merkit ei missään asennossa osuneet kokonaan kohdalleen. Nokkapyörien merkeistä oli jotenkin selvemmin nähtävissä oikea asento (merkit kohtisuoraan ylöspäin kannen tasopinnasta).

http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet/jakoketju/

Kuukauden kuluttua tulee merkkipäivä, kaksi vuotta kansipahvin totaalituhosta. Tuolla sitä vianselvitystä rempan jälkeen:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 5944#45944
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

jako laitettu mutta uusi murhe tiedossa :?

mitenkäs moottorin kannakkeet 900 8v -88 --> t16 (siis tonnarista).
ainakin näyttäisi ettei pakosarjan puolen korvake mene heittämällä, kokemuksia kellään :?:
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen :-) 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato :-) 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
Vastaa Viestiin