og900 asiaa
Re: og900 asiaa
Noniin, rupes vasen takajarru laahaamaan. Miten korjataan?
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: og900 asiaa
Riippuu, mistä johtuu. Ekana epäilisin, että käsijarrun vaijeri jumittaa - > vaijerin herkistely / vaihto. Toki voi olla myös, että satula on jumissa -> satulan herkistely / vaihto. Joskus myös vanhuuttaan turvonnut jarruletku voi aiheuttaa satulan jumittelua - > jarruletkun vaihto.99 GL kirjoitti:Noniin, rupes vasen takajarru laahaamaan. Miten korjataan?
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: og900 asiaa
Jees, otin auki niin siellä oli jarrupalat ihan kappaleina, kävin uudet hakemassa justiinsa biltemasta
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: og900 asiaa
Millä ootte muuten saanu tuosta jarrusatulasta sen "rautalangan" irti? Se siis joka yhdistää ne satulan puoliskot. Mulla katkes sisään se molemmista päistä, pitänee varmaan porata pois. Mutta jos ois joku helpompi tapa jota kokeilla kun remontoin toisen puolen?
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: og900 asiaa
Mie kun remppasin satulat, jätin ne turbosta kokonaan pois.99 GL kirjoitti:Millä ootte muuten saanu tuosta jarrusatulasta sen "rautalangan" irti? Se siis joka yhdistää ne satulan puoliskot. Mulla katkes sisään se molemmista päistä, pitänee varmaan porata pois. Mutta jos ois joku helpompi tapa jota kokeilla kun remontoin toisen puolen?
Jotkut kitinäraudat kai ne on....ei nuo tunnu kitisevän.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: og900 asiaa
Jos ne ei ole rikki, niin elä tee mitään niille. Langat antaa senverran periksi, että satulan saa väännettyä pois paikaltaan langoista huolimatta.99 GL kirjoitti:Millä ootte muuten saanu tuosta jarrusatulasta sen "rautalangan" irti? Se siis joka yhdistää ne satulan puoliskot. Mulla katkes sisään se molemmista päistä, pitänee varmaan porata pois. Mutta jos ois joku helpompi tapa jota kokeilla kun remontoin toisen puolen?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Viggen"
- Viestit: 524
- Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 15:27
- Paikkakunta: Oulu
Re: og900 asiaa
Säikäytti satku tänään pahan päiväisesti kun huomasin että koneen lämpötila mittarin mukaan tapissa. Siitä tien varteen pelti auki ja toteamaan, että flekti ei pyöri, mutta ei käy muutenkaan kone liian lämpimänä. Loppumatkalla oli myös mittari tapissa suurimman osan aikaa, paitsi välillä näytti jonkin aikaa normaalia lukemaa.
Mistä tuon mittarin anturi löytyy ja näyttääkö nollaa vai maksimilämpöjä, jos on rikki? Kuitenkin taitaa olla helpompi kohde ensin tarkistaa ja vaikka vaihtaa, kuin että alkaa mittaristoa purkamaan.
Mistä tuon mittarin anturi löytyy ja näyttääkö nollaa vai maksimilämpöjä, jos on rikki? Kuitenkin taitaa olla helpompi kohde ensin tarkistaa ja vaikka vaihtaa, kuin että alkaa mittaristoa purkamaan.
#3929
Saab 9-3 ss -05
Saab 9-3 ss -05
Re: og900 asiaa
löytyiskö termostaatin suunnalta, ainakin ysiysissä on termostaatin alapuolella.Kaks-Seiska kirjoitti: Mistä tuon mittarin anturi löytyy ja näyttääkö nollaa vai maksimilämpöjä, jos on rikki? Kuitenkin taitaa olla helpompi kohde ensin tarkistaa ja vaikka vaihtaa, kuin että alkaa mittaristoa purkamaan.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Re: og900 asiaa
Jep, sama paikkahan se on, termostaattikotelossa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1993
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Porvoo
Re: og900 asiaa
Osaiskos joku sanoa, sillälailla että määkin hiffaan, että miten tuollaisesta elektronisesta og satkun mittarista voisi muuttaa tuon kilometrimäärän. Kun nyt tuli tuplikseen yli satakuntatuhatta mittariin lisää. Perusmittarin lukemat on tullut sorvailtua kyllä kohdilleen, mutta ei uskalla tuota alkaa purkaamaan, ennenkuin on varma miten sen tekee. On jonniiverran erilainen. Porakonneella kun menee iäisyys 100 tkm ruuvailuun..
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Re: og900 asiaa
Mää en kyllä hiffaa minkälainen kapistus on elektroninen og:n mittari. Samalla idealla toimii kaikki 99/900/9000 mittarit eli ei muuta kuin valmiiksi hallitsemallasi tavalla mittarista pois.900turbo3d kirjoitti:Osaiskos joku sanoa, sillälailla että määkin hiffaan, että miten tuollaisesta elektronisesta og satkun mittarista voisi muuttaa tuon kilometrimäärän. Kun nyt tuli tuplikseen yli satakuntatuhatta mittariin lisää. Perusmittarin lukemat on tullut sorvailtua kyllä kohdilleen, mutta ei uskalla tuota alkaa purkaamaan, ennenkuin on varma miten sen tekee. On jonniiverran erilainen. Porakonneella kun menee iäisyys 100 tkm ruuvailuun..
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: og900 asiaa
Oletko koittanut koputtaa mittaria sillon kun pomppaa maksimiin? Itsellä tuo mittari oireilee myös, mutta omassa koputtaminen palauttaa sen takaisin normaaliin, eli selkeästi mittariston päässä liitin tai johdot huonossa hapessa. Pitäisi varmaan laittaa tuo omakin kuntoon lähipäivinä.Kaks-Seiska kirjoitti:Säikäytti satku tänään pahan päiväisesti kun huomasin että koneen lämpötila mittarin mukaan tapissa. Siitä tien varteen pelti auki ja toteamaan, että flekti ei pyöri, mutta ei käy muutenkaan kone liian lämpimänä. Loppumatkalla oli myös mittari tapissa suurimman osan aikaa, paitsi välillä näytti jonkin aikaa normaalia lukemaa.
Mistä tuon mittarin anturi löytyy ja näyttääkö nollaa vai maksimilämpöjä, jos on rikki? Kuitenkin taitaa olla helpompi kohde ensin tarkistaa ja vaikka vaihtaa, kuin että alkaa mittaristoa purkamaan.
Re: og900 asiaa
Onkohan satkussa jotain vakiopaikkaa mistä valuttaa öljyä? Eritysesti tosta syylärin takaa näyttäs kuseksivan
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24615
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: og900 asiaa
ensiovaihdekotelon tiiviste99 GL kirjoitti:Onkohan satkussa jotain vakiopaikkaa mistä valuttaa öljyä? Eritysesti tosta syylärin takaa näyttäs kuseksivan
tai
jos on öljyjäähy ni sen liitokset-
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: og900 asiaa
Okei, tarttee huomenna tutkia ja varmaan pestä koneen pohja kans. Muistaakseni öljynjäähdytin ja sen putket on ihan kuivia, joten voisi aloittaa tuosta ensivaihteen kotelon tiivisteestä, onko se paha homma vaihtaa?
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11