t8 savutuongelma
t8 savutuongelma
Meikäläisellä on nyt projektina tommonen vm.85 900 T8, Mikähän mahtaa olla pielessä kun kone lämpenee ja painaa kaasua/kiihdyttää niin putkesta tulee pirusti valkoista savua ja haisee öljylle? nestettä ei omasta mielestäni katoa. Ajettu 320tkm.
Saab 9-5 2.3t Vector stage 2,5
Re: t8 savutuongelma
Äkkiä voisin veikata että turbo päästää öljyä pakopuolelle. Itellä omassa autossa sama vika.
Vaihdoin tänään omaan garrettiin uuden korjaussarjan johon kuuluii uudet laakerit ja öljyrenkaat, ja ainakin turbo tuntuu käsissä hyvältä, pituussuunnassa ei klappia ollenkaan ja sivusuunnassa vaan milli.
Kuulemma onnistuu itseltä jos laittaa siivet vaan takaisin samaan asentoon, niin ei tarvi tasapainottaa. Mutta siis vastuuta en ota, ja itselläki vaan kokeilu ylijäämäturbolle.
Vaihdoin tänään omaan garrettiin uuden korjaussarjan johon kuuluii uudet laakerit ja öljyrenkaat, ja ainakin turbo tuntuu käsissä hyvältä, pituussuunnassa ei klappia ollenkaan ja sivusuunnassa vaan milli.
Kuulemma onnistuu itseltä jos laittaa siivet vaan takaisin samaan asentoon, niin ei tarvi tasapainottaa. Mutta siis vastuuta en ota, ja itselläki vaan kokeilu ylijäämäturbolle.
Skoda Octavia -07 2.0tdi-dsg -ajossa
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Re: t8 savutuongelma
Yleensä valkoinen savu viittaa veteen.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Re: t8 savutuongelma
Turbon falskatessa öljyjä pakopuolelle suoriltaan aiheuttaa melkoisesti savutusta. Voi olla että se "männänrengas" -mallinen tiiviste on väsähtänyt siitä ahtimesta, jos muuten on välykset vielä järkevät.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: t8 savutuongelma
Tämän kyseisen turbon saatuani käsiini ja vähän tutkiskeltuani huomasin että pakopesä on halki monesta kohtaa ja pitkästi.. Klappia akselissa ei ole normaalia enempää. En sitte tiä mitä sille ahtimelle tekis..
og93 aero KA, og900 t8 PR, 99 b204 PR
#4400
#4400
Re: t8 savutuongelma
Itsellä savutti valkoista huomattavasti enemmän, kuin sinistä, mutta öljyn kulutus veteen verrattunna oli varmaan satakertanen. Eli ei ihan suoraan päde toikaan.Naxu kirjoitti:Yleensä valkoinen savu viittaa veteen.
Kannentiiviste tai turbo. Minä olisin omaani tehnyt ensin kansirempan, kun tuli jälkikäteen reilut 2 kertaa halvemmaksi, kuin uusi hyrrä, joka ei syyllinen savutukseen sitten ollutkaan. Luottokanavat vaan sano et hyrrä se on. Kilometrit varmaan vaikuttaa kun lähtee kyselee, joten huomioi sekin.
Re: t8 savutuongelma
Gannetiiviste oli rikki eräässä T8 turbossa minkä remppasin ja samanlaiet oireet.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Re: t8 savutuongelma
sortsi oon unohtanu tänne kirjottaa että vika paikallistettiin jo eli siis pakopesä oli halki PAHASTI , semmosista paikoista ettei sinne hitsillä pääse.
Saab 9-5 2.3t Vector stage 2,5