Kaasarista

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
kheikkil
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2004 10:30
Paikkakunta: Espoo

Kaasarista

Viesti Kirjoittaja kheikkil »

Auto on 900 c vm 88. Risteykseen tultaessa kun nostan kaasua, kierrokset ei laske joutokäynnille, vaan jäävät n.2000rpm. Nopea pumppaus polkimella ja joutokäynti nopeus tippuu normaaliin. Samoin, kun sammutan, autossa ilmenee aika pahaa jälkikäyntiä. Mistä vika johtuu, ja miten korjaan. Kuulin, että kaasarin kyljessä on jokin "hidastus" venttiili, jota pitäisi ehkä säätää. Miten ventiiliä säädetään ja misltä se näyttää?
prööt
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Ma Helmi 23, 2004 15:36
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja prööt »

Minulla teki samaa ja korjaus oli aika yksinkertainen. Sprayöljyä kaasuvaijeriin ja sen palautussysteemiin niin taas toimii:)

Jos vika on sama niin huomaat sen helposti näin:
1. auto käyntiin
2. konepelti auki
3. ja sitten kaasuttelemaan kaasuttimen vieressä olevalla "kaasuvivulla", jos tuntuu jähmeältä, eikä vaijeri palaudu kunnolla niin löysit vian ;)
EXÄ: Saab 900c -88 -35mm madallus + kaasut
Kuvia Tampereen miitistä 11.5.2004
kheikkil
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2004 10:30
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja kheikkil »

Löysäsin vaijeria, laitoin öljyä jen, niin jo lakkas ongelmat. Onneiksi ei ollut vika hidastusventiilissä, kun se onkin tuossa kaasarissa sisällä, eikä sitä voi korjata-> vaihtoon olis mennyt.
Vastaa Viestiin