Kaasarista
Kaasarista
Auto on 900 c vm 88. Risteykseen tultaessa kun nostan kaasua, kierrokset ei laske joutokäynnille, vaan jäävät n.2000rpm. Nopea pumppaus polkimella ja joutokäynti nopeus tippuu normaaliin. Samoin, kun sammutan, autossa ilmenee aika pahaa jälkikäyntiä. Mistä vika johtuu, ja miten korjaan. Kuulin, että kaasarin kyljessä on jokin "hidastus" venttiili, jota pitäisi ehkä säätää. Miten ventiiliä säädetään ja misltä se näyttää?
Minulla teki samaa ja korjaus oli aika yksinkertainen. Sprayöljyä kaasuvaijeriin ja sen palautussysteemiin niin taas toimii:)
Jos vika on sama niin huomaat sen helposti näin:
1. auto käyntiin
2. konepelti auki
3. ja sitten kaasuttelemaan kaasuttimen vieressä olevalla "kaasuvivulla", jos tuntuu jähmeältä, eikä vaijeri palaudu kunnolla niin löysit vian
Jos vika on sama niin huomaat sen helposti näin:
1. auto käyntiin
2. konepelti auki
3. ja sitten kaasuttelemaan kaasuttimen vieressä olevalla "kaasuvivulla", jos tuntuu jähmeältä, eikä vaijeri palaudu kunnolla niin löysit vian

EXÄ: Saab 900c -88 -35mm madallus + kaasut
Kuvia Tampereen miitistä 11.5.2004
Kuvia Tampereen miitistä 11.5.2004