Tärinöitä 80 - 90 km/h

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
mara81
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Ke Kesä 02, 2004 18:47
Paikkakunta: Helsinki

Tärinöitä 80 - 90 km/h

Viesti Kirjoittaja mara81 »

Eli Saab 900i rupeaa täristämään, kun n.80:ssä kiihdyttää. Tärinää ilmenee sekä 4:s, että 5:s vaihteilla ainakin. Renkaat pitäisi olla tasapainossa ja vaihteistossakin on öljyä ylämerkissä. Tärinät loppuvat kun nopeus on 100.

18.9- lisäys
Eli siis nimenomaan kiihdyttäessä täristää...todennäköisesti siis niissä vetonivelissa on väljyyttä. Kyllä täältä tietoa irtoaa, kiitos!
Viimeksi muokannut mara81, La Syys 18, 2004 22:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kh900t8
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: La Joulu 20, 2003 11:06
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja kh900t8 »

Onko sulla pölykapselit paikallaan? Mulla teki tärinää...
#1833
9-5 Aero vm.2000
96 -75 (pr)
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

Mimmi kirjoitti:Vetoakselien sisänivelet (väljyys) tekevät tärinää kiihdytyksessä, mutteivat tasakaasulla tai moottorijarrutuksella.
Jep, allekirjoitan. Mun sininen kasinelkku tekee just tota, just noissa 80-90 nopeuksissa, just kiihdytyksissä. ja ne on ne sisemmät vetarit.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Mä voisin yhtyä tuohon Mimmin mielipiteeseen....


Satkussa oli ostettaessa jotkut ihmeen ambassadorit... :?: :!: :?:

Ihmettelin myös aikani tärinää noin 100:sen nopeudessa, vaihtelin renkaitten paikkaa jne, kunnes testasin talvipyörää siihen kulmaan mistä ajatelin tärinän olevan peräisin... Tadaa tärinä poissa, diagnoosina kudosvikainen rengas... Ja huom. rengasliikkeen härveli ei tietenkään huomannut mitään, kun pyysin tarkasteleman pyörää ennen ja jälkeen kumien vaihdon, kun vaihdatin ambassadorit :!: :!: pois...

99:ssäni on ollut myös tuota tärinää johtuen juuri tuosta sisävetarien väljyydestä..... Täristi aika pirusti vedätettäessä, huntukaasulla taas ei juuri mitään moitittavaa....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
turbojake
Matalapaineturbo
Viestit: 198
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 06:41
Paikkakunta: Klaukkala

Ei ehkä vielä...

Viesti Kirjoittaja turbojake »

Talvella varsinkin tarvikekapselit keräs lunta, joka suli ja jäätyi ja aiheutti hauskaa täristelyä ihme nopeuksissa :) Saabi on kyllä aika ronkeli stiflojen suhteen, pinnatut aiheuttaa päänvaivaa...
Pihasta löytyy mm. '87 APC saabi, sekä klubijäsenyyskin on.
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Joo, kyllä se on renkaista aika paljon kiinni. Viime kesänä oli Satkus alla jotkun Kormoran merkkiset 185/65 sarjan renkaat peltivanteilla. :(
No, tänä kesänä oli alla 195/60 Hakkapeliitan kitkat ja TSW:n alut. :D
Nuo Kormoranit oli niinkuin jotkut katujyrät ja piti niin kovaa ääntä ja tärinää ettei meinannu ruiskun "vihellystä" kuulla :P
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Vastaa Viestiin