Virrat katos OG900(Lataus ongelmaako?)

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
kekkilä
"Turbo"
Viestit: 237
Liittynyt: Ma Tammi 18, 2010 18:20
Paikkakunta: Raudaskylä/Ylivieska

Virrat katos OG900(Lataus ongelmaako?)

Viesti Kirjoittaja kekkilä »

Jahas ja taas lisää ongelmaa tähän vikapesään :)
Tänään käytin jälkinäytöllä ja auto ei inahtanutkaan konttorin pihasta. Noh konttorin akkuboosterin avulla käyntiin ja leima tuli, tosin jotain oikosulun poikasta oli koska jarruvaloa painaessa vasemman puolen takavalo sammui kokonaan. Noh eiku ajeleen konttorilta pois ja sulaa tietä kun oli niin kokeilin sitten että miltä se 3vaihteella kiihdytys maistuu pitkästä aikaa. No kiihdytyksen jälkeen vissii laturi tippu pois pelistä koska kaikki valot himmenivät ja takavalot sykkivät jännästi. Seuraavasta risteyksestä lähtiessä vain röpötti ja tuntu tupehtuvan. Ajelin sitte kaffelle isovanhemmille ja ei inahtanutkaan käyntiin siitä pihalta, n.15min laturissa akku ja sehän pärähti käyntiin. Kun lähdön aika koitti räpsäytin valot päälle ja naps vain, saabi sammui samontein. Ei muuta ku uutta starttaus yritystä kehiin ja startti ei sano mitään.
Laturi paska tai oikosulku? Akku alkaa varmaan olemaan aika loppu, neljäs kerta jo nimittäin ku tyhjänny sen.. :lol:
Niin ja minkäpaksusta tuon akkukaapelin pitäis olla? Kun akku on siirretty peräkonttiin tilanpuutteen vuoksi :D Tällähetkellä taitaa olla 8sentin paksusta ja tiheäsäikeistä ainaskin
Viimeksi muokannut kekkilä, To Joulu 09, 2010 21:42. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
SAAB 9-5 2.0t -98[RE85+T28](KA)/SAAB 9000CS 2.0t -97 430tkm(KA)/SAAB 9000CS 2.0i -92 340tkm(KA)
SAAB 9000 Aero -96 415tkm(VA)/SAAB 9000 Turbo -89 260tkm(PR)/SAAB 900 T16 -90 3d 430tkm(PR)
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: Virrat katos OG900

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Yleismittaria kiinni ja tarkistamaan että lataako se? Tuskin kukaan netissä on niin viisas, että täältä asti näkee onko laturi paskan vai ei.

Tuskin on niin paljon pakkastakaan että akku olisi oikosulussa ja jos kerran olet monta kertaa startannut tuon akun tyhjäksi niin neuvon ostamaan samantien joka tapauksessa uuden akun. Noihin ei paljoa moinen maksa.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Virrat katos OG900

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

mie tarkastaisin sen maadotuksen syylärin alta ja laturin johdotuksen.

ex 900i16valve ei tykänny vajaasta virrasta kans ollenkaan ryki ja yski... oli jääny herätevirta johto huonosti.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
kekkilä
"Turbo"
Viestit: 237
Liittynyt: Ma Tammi 18, 2010 18:20
Paikkakunta: Raudaskylä/Ylivieska

Re: Virrat katos OG900

Viesti Kirjoittaja kekkilä »

Turbo16 kirjoitti:Yleismittaria kiinni ja tarkistamaan että lataako se? Tuskin kukaan netissä on niin viisas, että täältä asti näkee onko laturi paskan vai ei.

Tuskin on niin paljon pakkastakaan että akku olisi oikosulussa ja jos kerran olet monta kertaa startannut tuon akun tyhjäksi niin neuvon ostamaan samantien joka tapauksessa uuden akun. Noihin ei paljoa moinen maksa.
Empä tullu ajatelleekseni mokomaa asiaa tässä tällähetkellä :) Ei sitä oo startattu tyhjäksi se o tyhjänny ihte ittensä jonnekkin, joskus juuri näin eli ajossa. Eli jossain täytyy olla oikosulku? Ja on se akku kallis ku rahaa ei jää yhtään ylimäärästä tällähetkellä, pitää toivoa jos joulupukki tois mokoman :lol:
nalleolut kirjoitti:mie tarkastaisin sen maadotuksen syylärin alta ja laturin johdotuksen.

ex 900i16valve ei tykänny vajaasta virrasta kans ollenkaan ryki ja yski... oli jääny herätevirta johto huonosti.
Maadotus putsattu n.1-2kk sitten samalla kun laatikko vaihdettiin, mutta onha se kerenny hapettua tai kerätä paskaa jo.
Eihän itse laturiin tule muita johtoja tuon herätteen(musta) startille menevän lisäksi? Mite se maadotus mikä tulee siihe imusarjaan, jos johtoja poikki tai kuoria murtunu vaikuttaa samalla tavalla?
SAAB 9-5 2.0t -98[RE85+T28](KA)/SAAB 9000CS 2.0t -97 430tkm(KA)/SAAB 9000CS 2.0i -92 340tkm(KA)
SAAB 9000 Aero -96 415tkm(VA)/SAAB 9000 Turbo -89 260tkm(PR)/SAAB 900 T16 -90 3d 430tkm(PR)
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2047
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: Virrat katos OG900

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

latturin maajohto kuuluu laturinjalan pultin alle.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
kekkilä
"Turbo"
Viestit: 237
Liittynyt: Ma Tammi 18, 2010 18:20
Paikkakunta: Raudaskylä/Ylivieska

Re: Virrat katos OG900

Viesti Kirjoittaja kekkilä »

8O No jo on riivattu auto tämäki, nyt ei enää mitää ongelmaa ku oli akku laturisa jonku aikaa. Ja eikös latauksenvalo pitäs syttyä jos laturi on kaput?? Saa nähä millon seuraavan kerran katoo virrat, 2vaiheen liukkaan kelin radalla :roll:
Hukannu virtoja koko omistusajan joten omat stereoasennuksetkaan ei voi olla syypää eikä akun siirto.. Onko mahdollista että keskuslukko hukkaa virtoja kun se pelaa miten/millon haluaa?
Alan ymmärtää pikkuhiljaa miks sain tän niin halvalla noin vuosi sitte :lol:
SAAB 9-5 2.0t -98[RE85+T28](KA)/SAAB 9000CS 2.0t -97 430tkm(KA)/SAAB 9000CS 2.0i -92 340tkm(KA)
SAAB 9000 Aero -96 415tkm(VA)/SAAB 9000 Turbo -89 260tkm(PR)/SAAB 900 T16 -90 3d 430tkm(PR)
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Virrat katos OG900

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

palaako latauksen merkkivalo missään tilanteessa?

olen siinä luulossa että laturi saa herätteen juuri tuon polttimon kautta!!!

eli jos ei pala edes virrat päällä ni laturi ei lataa---
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
kekkilä
"Turbo"
Viestit: 237
Liittynyt: Ma Tammi 18, 2010 18:20
Paikkakunta: Raudaskylä/Ylivieska

Re: Virrat katos OG900

Viesti Kirjoittaja kekkilä »

nalleolut kirjoitti:palaako latauksen merkkivalo missään tilanteessa?

olen siinä luulossa että laturi saa herätteen juuri tuon polttimon kautta!!!

eli jos ei pala edes virrat päällä ni laturi ei lataa---
Joo siis kun kääntää avaimen siihen viimeisimpään asentoon niin kyllä palaa.
SAAB 9-5 2.0t -98[RE85+T28](KA)/SAAB 9000CS 2.0t -97 430tkm(KA)/SAAB 9000CS 2.0i -92 340tkm(KA)
SAAB 9000 Aero -96 415tkm(VA)/SAAB 9000 Turbo -89 260tkm(PR)/SAAB 900 T16 -90 3d 430tkm(PR)
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2277
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Re: Virrat katos OG900

Viesti Kirjoittaja stara »

Mittaat latausjännitteen käydessä ( n 14 v) ja kun auto ei käy, niin mittaat akun - navan ja irroitetun akun -kengän väliltä onko vuotovirtaa. Pelkkä auton kello ottaa vain olikohan jotain 20 mA. jos nuo ok ja akku kunnossa, niin sitten vasta voipi alkaa hakea jotain todellista vikaa.
Melkein kannattaa seuraavaksi viedä auto testeriin, vajaassa tunnissa paljon selviää sielunelämästä ekä tarvitse arvuutella.
Testerin jälkeen sitten vasta tositoimiin 8O
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Lahti411
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Elo 03, 2009 09:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Virrat katos OG900

Viesti Kirjoittaja Lahti411 »

Katsos nyt varmuuden vuoksi, onko peräkontin valo aina päällä. Mä kanssa jonkin aikaa ihmettelin, että miten perkuleessa akku on aina vaan väsähtäneen oloinen, ennen kuin muistin tarkistaa tuon valon. Lyhyillä ajoilla akku tyhjeni muutamassa päivässä latauksen jälkeen, kun kontin valo oli päällä yötäpäivää. Ja hauskinta tässä on se, että tietenkin ehdin vikaa etsiessäni purkaa puoli kojelautaa, vaihtaa laturin, putsata kaikki sähköliitokset jne... :roll: No, tulipahan tarkastettua melkeinpä koko auton sähköt mokoman "vian" vuoksi :lol:
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2277
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Re: Virrat katos OG900

Viesti Kirjoittaja stara »

Lahti411 kirjoitti:Katsos nyt varmuuden vuoksi, onko peräkontin valo aina päällä. Mä kanssa jonkin aikaa ihmettelin, että miten perkuleessa akku on aina vaan väsähtäneen oloinen, ennen kuin muistin tarkistaa tuon valon. Lyhyillä ajoilla akku tyhjeni muutamassa päivässä latauksen jälkeen, kun kontin valo oli päällä yötäpäivää. Ja hauskinta tässä on se, että tietenkin ehdin vikaa etsiessäni purkaa puoli kojelautaa, vaihtaa laturin, putsata kaikki sähköliitokset jne... :roll: No, tulipahan tarkastettua melkeinpä koko auton sähköt mokoman "vian" vuoksi :lol:
--------------
juurikin tuon purkamisen minimoimiseksi kannatan mittauksia alkuun. minä otin polttimon pois takabaksista ja sisävalon kytkimestä on 1 kontakti käännetty mutkille ( kun on nääs tuo sisävalon viiverele hämäämässä) . Ei jää enää sisävalot palamaan jatkuvasti.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Lahti411
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Elo 03, 2009 09:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Virrat katos OG900

Viesti Kirjoittaja Lahti411 »

Näinhän se on, mitata pitäisi. Mutta jostain syystä ruuvimeisseli tarttuu niin paljon helpommin käteen kuin yleismittari :D
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
kekkilä
"Turbo"
Viestit: 237
Liittynyt: Ma Tammi 18, 2010 18:20
Paikkakunta: Raudaskylä/Ylivieska

Re: Virrat katos OG900

Viesti Kirjoittaja kekkilä »

Lahti411 kirjoitti:Katsos nyt varmuuden vuoksi, onko peräkontin valo aina päällä. Mä kanssa jonkin aikaa ihmettelin, että miten perkuleessa akku on aina vaan väsähtäneen oloinen, ennen kuin muistin tarkistaa tuon valon. Lyhyillä ajoilla akku tyhjeni muutamassa päivässä latauksen jälkeen, kun kontin valo oli päällä yötäpäivää. Ja hauskinta tässä on se, että tietenkin ehdin vikaa etsiessäni purkaa puoli kojelautaa, vaihtaa laturin, putsata kaikki sähköliitokset jne... :roll: No, tulipahan tarkastettua melkeinpä koko auton sähköt mokoman "vian" vuoksi :lol:
Jees, poltinta ei löydy takakontista. Nyt kun olin n.2h kotona ja ennen lähtöä kämpille laitoin auton lämpiään niin simahti n.2min käytyään, NG:stä apuvirtaa nii taas starttas :x Vahva epäilys laturia kohtaan, nimittäin ku näytti tennaria kaasupolkimelle nii maailma kirkastu. Tulee iha meijän pikkukakkonen mieleen :lol:
Lahti411 kirjoitti:Näinhän se on, mitata pitäisi. Mutta jostain syystä ruuvimeisseli tarttuu niin paljon helpommin käteen kuin yleismittari :D
Sama vika kun ei oo ite vielä tullu yleismittaria hankittua :D Jos viikonloppuna isän tykönä alkais ainaski mittaileen jännitteitä :roll:
SAAB 9-5 2.0t -98[RE85+T28](KA)/SAAB 9000CS 2.0t -97 430tkm(KA)/SAAB 9000CS 2.0i -92 340tkm(KA)
SAAB 9000 Aero -96 415tkm(VA)/SAAB 9000 Turbo -89 260tkm(PR)/SAAB 900 T16 -90 3d 430tkm(PR)
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2277
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Re: Virrat katos OG900(Lataus ongelmaako?)

Viesti Kirjoittaja stara »

mulla kun laturin maajohto värisi poikki, niin ei poltellut vikavaloa laisinkaan. herätejohdon kanssa taitaa ola sama juttu.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
kekkilä
"Turbo"
Viestit: 237
Liittynyt: Ma Tammi 18, 2010 18:20
Paikkakunta: Raudaskylä/Ylivieska

Re: Virrat katos OG900(Lataus ongelmaako?)

Viesti Kirjoittaja kekkilä »

stara kirjoitti:mulla kun laturin maajohto värisi poikki, niin ei poltellut vikavaloa laisinkaan. herätejohdon kanssa taitaa ola sama juttu.
Pitääpä tarkistella, tiiä vaikka laatikon vaihdossa tai laturia suoristaessa olisivat murtuneet :)
SAAB 9-5 2.0t -98[RE85+T28](KA)/SAAB 9000CS 2.0t -97 430tkm(KA)/SAAB 9000CS 2.0i -92 340tkm(KA)
SAAB 9000 Aero -96 415tkm(VA)/SAAB 9000 Turbo -89 260tkm(PR)/SAAB 900 T16 -90 3d 430tkm(PR)
Vastaa Viestiin