Virrat katos OG900(Lataus ongelmaako?)
Virrat katos OG900(Lataus ongelmaako?)
Jahas ja taas lisää ongelmaa tähän vikapesään
Tänään käytin jälkinäytöllä ja auto ei inahtanutkaan konttorin pihasta. Noh konttorin akkuboosterin avulla käyntiin ja leima tuli, tosin jotain oikosulun poikasta oli koska jarruvaloa painaessa vasemman puolen takavalo sammui kokonaan. Noh eiku ajeleen konttorilta pois ja sulaa tietä kun oli niin kokeilin sitten että miltä se 3vaihteella kiihdytys maistuu pitkästä aikaa. No kiihdytyksen jälkeen vissii laturi tippu pois pelistä koska kaikki valot himmenivät ja takavalot sykkivät jännästi. Seuraavasta risteyksestä lähtiessä vain röpötti ja tuntu tupehtuvan. Ajelin sitte kaffelle isovanhemmille ja ei inahtanutkaan käyntiin siitä pihalta, n.15min laturissa akku ja sehän pärähti käyntiin. Kun lähdön aika koitti räpsäytin valot päälle ja naps vain, saabi sammui samontein. Ei muuta ku uutta starttaus yritystä kehiin ja startti ei sano mitään.
Laturi paska tai oikosulku? Akku alkaa varmaan olemaan aika loppu, neljäs kerta jo nimittäin ku tyhjänny sen..
Niin ja minkäpaksusta tuon akkukaapelin pitäis olla? Kun akku on siirretty peräkonttiin tilanpuutteen vuoksi Tällähetkellä taitaa olla 8sentin paksusta ja tiheäsäikeistä ainaskin
Tänään käytin jälkinäytöllä ja auto ei inahtanutkaan konttorin pihasta. Noh konttorin akkuboosterin avulla käyntiin ja leima tuli, tosin jotain oikosulun poikasta oli koska jarruvaloa painaessa vasemman puolen takavalo sammui kokonaan. Noh eiku ajeleen konttorilta pois ja sulaa tietä kun oli niin kokeilin sitten että miltä se 3vaihteella kiihdytys maistuu pitkästä aikaa. No kiihdytyksen jälkeen vissii laturi tippu pois pelistä koska kaikki valot himmenivät ja takavalot sykkivät jännästi. Seuraavasta risteyksestä lähtiessä vain röpötti ja tuntu tupehtuvan. Ajelin sitte kaffelle isovanhemmille ja ei inahtanutkaan käyntiin siitä pihalta, n.15min laturissa akku ja sehän pärähti käyntiin. Kun lähdön aika koitti räpsäytin valot päälle ja naps vain, saabi sammui samontein. Ei muuta ku uutta starttaus yritystä kehiin ja startti ei sano mitään.
Laturi paska tai oikosulku? Akku alkaa varmaan olemaan aika loppu, neljäs kerta jo nimittäin ku tyhjänny sen..
Niin ja minkäpaksusta tuon akkukaapelin pitäis olla? Kun akku on siirretty peräkonttiin tilanpuutteen vuoksi Tällähetkellä taitaa olla 8sentin paksusta ja tiheäsäikeistä ainaskin
Viimeksi muokannut kekkilä, To Joulu 09, 2010 21:42. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
SAAB 9-5 2.0t -98[RE85+T28](KA)/SAAB 9000CS 2.0t -97 430tkm(KA)/SAAB 9000CS 2.0i -92 340tkm(KA)
SAAB 9000 Aero -96 415tkm(VA)/SAAB 9000 Turbo -89 260tkm(PR)/SAAB 900 T16 -90 3d 430tkm(PR)
SAAB 9000 Aero -96 415tkm(VA)/SAAB 9000 Turbo -89 260tkm(PR)/SAAB 900 T16 -90 3d 430tkm(PR)
Re: Virrat katos OG900
Yleismittaria kiinni ja tarkistamaan että lataako se? Tuskin kukaan netissä on niin viisas, että täältä asti näkee onko laturi paskan vai ei.
Tuskin on niin paljon pakkastakaan että akku olisi oikosulussa ja jos kerran olet monta kertaa startannut tuon akun tyhjäksi niin neuvon ostamaan samantien joka tapauksessa uuden akun. Noihin ei paljoa moinen maksa.
Tuskin on niin paljon pakkastakaan että akku olisi oikosulussa ja jos kerran olet monta kertaa startannut tuon akun tyhjäksi niin neuvon ostamaan samantien joka tapauksessa uuden akun. Noihin ei paljoa moinen maksa.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Virrat katos OG900
mie tarkastaisin sen maadotuksen syylärin alta ja laturin johdotuksen.
ex 900i16valve ei tykänny vajaasta virrasta kans ollenkaan ryki ja yski... oli jääny herätevirta johto huonosti.
ex 900i16valve ei tykänny vajaasta virrasta kans ollenkaan ryki ja yski... oli jääny herätevirta johto huonosti.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Virrat katos OG900
Empä tullu ajatelleekseni mokomaa asiaa tässä tällähetkellä Ei sitä oo startattu tyhjäksi se o tyhjänny ihte ittensä jonnekkin, joskus juuri näin eli ajossa. Eli jossain täytyy olla oikosulku? Ja on se akku kallis ku rahaa ei jää yhtään ylimäärästä tällähetkellä, pitää toivoa jos joulupukki tois mokomanTurbo16 kirjoitti:Yleismittaria kiinni ja tarkistamaan että lataako se? Tuskin kukaan netissä on niin viisas, että täältä asti näkee onko laturi paskan vai ei.
Tuskin on niin paljon pakkastakaan että akku olisi oikosulussa ja jos kerran olet monta kertaa startannut tuon akun tyhjäksi niin neuvon ostamaan samantien joka tapauksessa uuden akun. Noihin ei paljoa moinen maksa.
Maadotus putsattu n.1-2kk sitten samalla kun laatikko vaihdettiin, mutta onha se kerenny hapettua tai kerätä paskaa jo.nalleolut kirjoitti:mie tarkastaisin sen maadotuksen syylärin alta ja laturin johdotuksen.
ex 900i16valve ei tykänny vajaasta virrasta kans ollenkaan ryki ja yski... oli jääny herätevirta johto huonosti.
Eihän itse laturiin tule muita johtoja tuon herätteen(musta) startille menevän lisäksi? Mite se maadotus mikä tulee siihe imusarjaan, jos johtoja poikki tai kuoria murtunu vaikuttaa samalla tavalla?
SAAB 9-5 2.0t -98[RE85+T28](KA)/SAAB 9000CS 2.0t -97 430tkm(KA)/SAAB 9000CS 2.0i -92 340tkm(KA)
SAAB 9000 Aero -96 415tkm(VA)/SAAB 9000 Turbo -89 260tkm(PR)/SAAB 900 T16 -90 3d 430tkm(PR)
SAAB 9000 Aero -96 415tkm(VA)/SAAB 9000 Turbo -89 260tkm(PR)/SAAB 900 T16 -90 3d 430tkm(PR)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2047
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: Virrat katos OG900
latturin maajohto kuuluu laturinjalan pultin alle.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: Virrat katos OG900
No jo on riivattu auto tämäki, nyt ei enää mitää ongelmaa ku oli akku laturisa jonku aikaa. Ja eikös latauksenvalo pitäs syttyä jos laturi on kaput?? Saa nähä millon seuraavan kerran katoo virrat, 2vaiheen liukkaan kelin radalla
Hukannu virtoja koko omistusajan joten omat stereoasennuksetkaan ei voi olla syypää eikä akun siirto.. Onko mahdollista että keskuslukko hukkaa virtoja kun se pelaa miten/millon haluaa?
Alan ymmärtää pikkuhiljaa miks sain tän niin halvalla noin vuosi sitte
Hukannu virtoja koko omistusajan joten omat stereoasennuksetkaan ei voi olla syypää eikä akun siirto.. Onko mahdollista että keskuslukko hukkaa virtoja kun se pelaa miten/millon haluaa?
Alan ymmärtää pikkuhiljaa miks sain tän niin halvalla noin vuosi sitte
SAAB 9-5 2.0t -98[RE85+T28](KA)/SAAB 9000CS 2.0t -97 430tkm(KA)/SAAB 9000CS 2.0i -92 340tkm(KA)
SAAB 9000 Aero -96 415tkm(VA)/SAAB 9000 Turbo -89 260tkm(PR)/SAAB 900 T16 -90 3d 430tkm(PR)
SAAB 9000 Aero -96 415tkm(VA)/SAAB 9000 Turbo -89 260tkm(PR)/SAAB 900 T16 -90 3d 430tkm(PR)
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Virrat katos OG900
palaako latauksen merkkivalo missään tilanteessa?
olen siinä luulossa että laturi saa herätteen juuri tuon polttimon kautta!!!
eli jos ei pala edes virrat päällä ni laturi ei lataa---
olen siinä luulossa että laturi saa herätteen juuri tuon polttimon kautta!!!
eli jos ei pala edes virrat päällä ni laturi ei lataa---
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Virrat katos OG900
Joo siis kun kääntää avaimen siihen viimeisimpään asentoon niin kyllä palaa.nalleolut kirjoitti:palaako latauksen merkkivalo missään tilanteessa?
olen siinä luulossa että laturi saa herätteen juuri tuon polttimon kautta!!!
eli jos ei pala edes virrat päällä ni laturi ei lataa---
SAAB 9-5 2.0t -98[RE85+T28](KA)/SAAB 9000CS 2.0t -97 430tkm(KA)/SAAB 9000CS 2.0i -92 340tkm(KA)
SAAB 9000 Aero -96 415tkm(VA)/SAAB 9000 Turbo -89 260tkm(PR)/SAAB 900 T16 -90 3d 430tkm(PR)
SAAB 9000 Aero -96 415tkm(VA)/SAAB 9000 Turbo -89 260tkm(PR)/SAAB 900 T16 -90 3d 430tkm(PR)
Re: Virrat katos OG900
Mittaat latausjännitteen käydessä ( n 14 v) ja kun auto ei käy, niin mittaat akun - navan ja irroitetun akun -kengän väliltä onko vuotovirtaa. Pelkkä auton kello ottaa vain olikohan jotain 20 mA. jos nuo ok ja akku kunnossa, niin sitten vasta voipi alkaa hakea jotain todellista vikaa.
Melkein kannattaa seuraavaksi viedä auto testeriin, vajaassa tunnissa paljon selviää sielunelämästä ekä tarvitse arvuutella.
Testerin jälkeen sitten vasta tositoimiin
Melkein kannattaa seuraavaksi viedä auto testeriin, vajaassa tunnissa paljon selviää sielunelämästä ekä tarvitse arvuutella.
Testerin jälkeen sitten vasta tositoimiin
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: Virrat katos OG900
Katsos nyt varmuuden vuoksi, onko peräkontin valo aina päällä. Mä kanssa jonkin aikaa ihmettelin, että miten perkuleessa akku on aina vaan väsähtäneen oloinen, ennen kuin muistin tarkistaa tuon valon. Lyhyillä ajoilla akku tyhjeni muutamassa päivässä latauksen jälkeen, kun kontin valo oli päällä yötäpäivää. Ja hauskinta tässä on se, että tietenkin ehdin vikaa etsiessäni purkaa puoli kojelautaa, vaihtaa laturin, putsata kaikki sähköliitokset jne... No, tulipahan tarkastettua melkeinpä koko auton sähköt mokoman "vian" vuoksi
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: Virrat katos OG900
--------------Lahti411 kirjoitti:Katsos nyt varmuuden vuoksi, onko peräkontin valo aina päällä. Mä kanssa jonkin aikaa ihmettelin, että miten perkuleessa akku on aina vaan väsähtäneen oloinen, ennen kuin muistin tarkistaa tuon valon. Lyhyillä ajoilla akku tyhjeni muutamassa päivässä latauksen jälkeen, kun kontin valo oli päällä yötäpäivää. Ja hauskinta tässä on se, että tietenkin ehdin vikaa etsiessäni purkaa puoli kojelautaa, vaihtaa laturin, putsata kaikki sähköliitokset jne... No, tulipahan tarkastettua melkeinpä koko auton sähköt mokoman "vian" vuoksi
juurikin tuon purkamisen minimoimiseksi kannatan mittauksia alkuun. minä otin polttimon pois takabaksista ja sisävalon kytkimestä on 1 kontakti käännetty mutkille ( kun on nääs tuo sisävalon viiverele hämäämässä) . Ei jää enää sisävalot palamaan jatkuvasti.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: Virrat katos OG900
Näinhän se on, mitata pitäisi. Mutta jostain syystä ruuvimeisseli tarttuu niin paljon helpommin käteen kuin yleismittari
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: Virrat katos OG900
Jees, poltinta ei löydy takakontista. Nyt kun olin n.2h kotona ja ennen lähtöä kämpille laitoin auton lämpiään niin simahti n.2min käytyään, NG:stä apuvirtaa nii taas starttas Vahva epäilys laturia kohtaan, nimittäin ku näytti tennaria kaasupolkimelle nii maailma kirkastu. Tulee iha meijän pikkukakkonen mieleenLahti411 kirjoitti:Katsos nyt varmuuden vuoksi, onko peräkontin valo aina päällä. Mä kanssa jonkin aikaa ihmettelin, että miten perkuleessa akku on aina vaan väsähtäneen oloinen, ennen kuin muistin tarkistaa tuon valon. Lyhyillä ajoilla akku tyhjeni muutamassa päivässä latauksen jälkeen, kun kontin valo oli päällä yötäpäivää. Ja hauskinta tässä on se, että tietenkin ehdin vikaa etsiessäni purkaa puoli kojelautaa, vaihtaa laturin, putsata kaikki sähköliitokset jne... No, tulipahan tarkastettua melkeinpä koko auton sähköt mokoman "vian" vuoksi
Sama vika kun ei oo ite vielä tullu yleismittaria hankittua Jos viikonloppuna isän tykönä alkais ainaski mittaileen jännitteitäLahti411 kirjoitti:Näinhän se on, mitata pitäisi. Mutta jostain syystä ruuvimeisseli tarttuu niin paljon helpommin käteen kuin yleismittari
SAAB 9-5 2.0t -98[RE85+T28](KA)/SAAB 9000CS 2.0t -97 430tkm(KA)/SAAB 9000CS 2.0i -92 340tkm(KA)
SAAB 9000 Aero -96 415tkm(VA)/SAAB 9000 Turbo -89 260tkm(PR)/SAAB 900 T16 -90 3d 430tkm(PR)
SAAB 9000 Aero -96 415tkm(VA)/SAAB 9000 Turbo -89 260tkm(PR)/SAAB 900 T16 -90 3d 430tkm(PR)
Re: Virrat katos OG900(Lataus ongelmaako?)
mulla kun laturin maajohto värisi poikki, niin ei poltellut vikavaloa laisinkaan. herätejohdon kanssa taitaa ola sama juttu.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: Virrat katos OG900(Lataus ongelmaako?)
Pitääpä tarkistella, tiiä vaikka laatikon vaihdossa tai laturia suoristaessa olisivat murtuneetstara kirjoitti:mulla kun laturin maajohto värisi poikki, niin ei poltellut vikavaloa laisinkaan. herätejohdon kanssa taitaa ola sama juttu.
SAAB 9-5 2.0t -98[RE85+T28](KA)/SAAB 9000CS 2.0t -97 430tkm(KA)/SAAB 9000CS 2.0i -92 340tkm(KA)
SAAB 9000 Aero -96 415tkm(VA)/SAAB 9000 Turbo -89 260tkm(PR)/SAAB 900 T16 -90 3d 430tkm(PR)
SAAB 9000 Aero -96 415tkm(VA)/SAAB 9000 Turbo -89 260tkm(PR)/SAAB 900 T16 -90 3d 430tkm(PR)