og:n sähkösäätöiset penkit mitä ne vaatii.......!??

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
keisari
"Aero"

og:n sähkösäätöiset penkit mitä ne vaatii.......!??

Viesti Kirjoittaja keisari »

TERVE Gurut!

Saisin ostaa Aerooni täydellinen og 900 nahka/sähkösäätöiset penkit!
Mun autossa on "normaalit" penkit!
Olen nähnyt penkit ja aivan totalisen hienot!
Nahat /mocca ehjät, vaijerit laitettu, sähkö johdot kaikki on ja väri just oikea mun Autoon.....

Mitä tämä vaatii jotta saan ne asennettua vm. 88 Aero:ni....

KIITOS tiedosta etu käteen

T.Keisari jäsen 3409
Keisarilla uusia vaatteita....
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
keisari
"Aero"

Re: og:n sähkösäätöiset penkit mitä ne vaatii.......!??

Moro Mimmi!
Eli ymmärsinkö oikein että jakkarat kiinni ja jatkuvaa virtaa ja homma rokkaa....
Siis en tartte mitään Boxeja väliin....
Kiitos tiedosta,
t.keisari
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
keisari
"Aero"

Moro taas!
Juu tuli mieleen viellä.......??????
Voiko selkänojaa muuttaa 3 oviseksi.. siis kipattavaksi vai onko se täysin mahdoton ajatus!???????
T.keisari
aero
-

Viesti Kirjoittaja aero »

Täh? Joka OG-satkun selkänojahan kippaa samalla tavalla.

Edit: Kuulemma 4-ovisen versiossa on jotain eroa. Nyt saa valistaa, mitä, koska itse en moista ole huomannut. CD-tonnarin takapenkin selkänoja tokikaan ei kaadu, mutta se ei tiettävästi kovin helpolla mahdu ysisatkuun muutenkaan.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
keisari
"Aero"

Anteeksi kömpelyyteni!
Tarkennan asiaa....
Tarkoitin sitä että jos etu penkit ovat olleet 4-5 ovisessa autossa niin niissä ei ole kippimeknismia!
Voiko tälläiseen penkkiin jälkikäteen laittaa tälläinen vai onko se täysin mahdoton ajatus!?
T.keisari
core2
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja core2 »

aero kirjoitti:Täh? Joka OG-satkun selkänojahan kippaa samalla tavalla.
Hän tarkoitti varmaan sitä kolmeovisen etupenkkien salpaa josta painamalla penkin selkänoja taittuu eteenpäin.
Pystyy sen muuttamaan jos on tarpeelliset osat käsillä.
Joudut vaihtamaan kuskinpenkin vasemman puoleisen metallilevyn, jossa tää hakanen on kiinni. Hitsaus hommaa tulee vähän.
Luulen et olis parempi ja helpompi homma ostaa sellaiset 3 ovisen penkit jostain.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
aero
-

Viesti Kirjoittaja aero »

Jaa joo, aivan, aivan. My bad, jotenkin hahmotin heti samantien, että kyseessä olisi takaselkänojan kippaus. Hetken ehdin jo penkoa tässä teknisiäkin juttuja että mitä eroa noissa muka on.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
keisari
"Aero"

Kiitos Core2!
Eli ymmärsinkö oikein... kun minulla on 3 ovisen penkit niin käyttämällä niitä osien luovuttajina ja pienen hitsauksen kera niin asia on pihvi!????

T.Keisari

P.s. Core2 kato yv:si.....
core2
"Hölösuu"

keisari kirjoitti:Kiitos Core2!
Eli ymmärsinkö oikein... kun minulla on 3 ovisen penkit niin käyttämällä niitä osien luovuttajina ja pienen hitsauksen kera niin asia on pihvi!????

T.Keisari

P.s. Core2 kato yv:si.....
Katsottu on, mille grazie.

Tähän penkin muunnokseen vastasi Janne "Gotland" Nilsson joka on muutamia tuhansia penkkejä räpeltänyt kasaan, tuon jutun jonka välitin sinulle.
JuHem
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja JuHem »

Mä joskus vaihdoin penkit omaan -88 kolme oviseeni. Ne oli alunperin 5-ovisesta. Ei siinä mitään ihmeitä ollut. Siitä on tosin jo aika monta vuotta aikaa, mutta hitsausta ei ainakaan vaatinut. Ei muistaakseni edes kovin kummoista verhoilujen irroittelua, vaan kippimekanismin saranat ja lukitukset oli aika pieni kokonaisuus, helppo irroittaa ja vaihtaa toiseen penkkiin.

Sekin kannattaa huomata, että 4/5-ovisen ja 2/3-ovisen takapenkin istuinosa on erilainen. 4/5-ovisissa on kulmat pyöreämmät ja ainakin mun tapauksessa koko istuinosa oli juuri sen verran leveämpi, että takapenkin kippaaminen tasaiseksi oli tuskainen homma, kun penkki kanitti sivuverhoilujen väliin ja oli helvetin tiukka liikutella.

Edit. Tuosta vielä EPC kuva, jossa numero 7 on selkänojan sarana. Hyvin näkee kuinka pienestä mötikästä on kyse, eikä kippi sitä juuri suurenna. http://kuvablogi.com/nayta/iso/img2896836.jpg

EPC:tä tutkimalla näemmä löytyy saman ikäiseen US-markkinoille tehty malli, johon tuo äskeinen ei päde. Sama uudemmissa suomimalleissa, joissa selkänojan vapautus on ylempänä penkin sivussa. Ne varmasti vaativat jo hitsausta ja isompaa purkua.
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
core2
"Hölösuu"

En ole varma, mutta ehkä tämä kippauksen akselin hylsy joka on tuolin vasemman sivupellin sisäpuolella ja vain noin 6mm pitkä tukivahvistus hitsattiin kaikkiin tuoleihin. Tää salvan vipu oli muistaakseni keltaisella muovikuulalla varustettu.
Paska vie kun ei kaikki ole muistissa vaikka nämä tuolin osat valmistettiin meillä. Ja tämä jippo siirrettiin joskus 1983 Kristinehamn'iin.
matti46
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja matti46 »

JuHem kirjoitti: EPC:tä tutkimalla näemmä löytyy saman ikäiseen US-markkinoille tehty malli, johon tuo äskeinen ei päde. Sama uudemmissa suomimalleissa, joissa selkänojan vapautus on ylempänä penkin sivussa. Ne varmasti vaativat jo hitsausta ja isompaa purkua.
Tarkoitatko tässä niitä satkuja joissa on samanlaiset etu penkit kun tonnareissa. Itse olen kaavaillut josko jossian vaiheessa hommaisin jostain tonnarin nahkapenkit eteen ja sitten laittas niihin kipit nykyisistä penkeistä ja ne sitten uudet penkit satkuun. Jos jollakin on hajua miten tuo onnistuu niin tiedolla olis kysyntää. :)
Saab 9000 CS 2.0T -97
JuHem
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja JuHem »

matti46 kirjoitti:
Tarkoitatko tässä niitä satkuja joissa on samanlaiset etu penkit kun tonnareissa. Itse olen kaavaillut josko jossian vaiheessa hommaisin jostain tonnarin nahkapenkit eteen ja sitten laittas niihin kipit nykyisistä penkeistä ja ne sitten uudet penkit satkuun. Jos jollakin on hajua miten tuo onnistuu niin tiedolla olis kysyntää. :)
Jep, niitä tarkoitan, eli juuri sellaisia kuin sinullakin on projektissa. Eipä ole tarvinnu sellaisia koskaan purkaa, joten en tiedä millainen kippisysteemi niissä on. Toinen vaihtoehto kippien vaihdolle on tietysti verhoilujen vaihto. Selkänojan joutuu kuitenkin purkamaan, joten ei se varmaan sen työläämpi keino olisi.
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
Vastaa Viestiin