og:n sähkösäätöiset penkit mitä ne vaatii.......!??
og:n sähkösäätöiset penkit mitä ne vaatii.......!??
TERVE Gurut!
Saisin ostaa Aerooni täydellinen og 900 nahka/sähkösäätöiset penkit!
Mun autossa on "normaalit" penkit!
Olen nähnyt penkit ja aivan totalisen hienot!
Nahat /mocca ehjät, vaijerit laitettu, sähkö johdot kaikki on ja väri just oikea mun Autoon.....
Mitä tämä vaatii jotta saan ne asennettua vm. 88 Aero:ni....
KIITOS tiedosta etu käteen
T.Keisari jäsen 3409
Saisin ostaa Aerooni täydellinen og 900 nahka/sähkösäätöiset penkit!
Mun autossa on "normaalit" penkit!
Olen nähnyt penkit ja aivan totalisen hienot!
Nahat /mocca ehjät, vaijerit laitettu, sähkö johdot kaikki on ja väri just oikea mun Autoon.....
Mitä tämä vaatii jotta saan ne asennettua vm. 88 Aero:ni....
KIITOS tiedosta etu käteen
T.Keisari jäsen 3409
Keisarilla uusia vaatteita....
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
Re: og:n sähkösäätöiset penkit mitä ne vaatii.......!??
Moro Mimmi!
Eli ymmärsinkö oikein että jakkarat kiinni ja jatkuvaa virtaa ja homma rokkaa....
Siis en tartte mitään Boxeja väliin....
Kiitos tiedosta,
t.keisari
Eli ymmärsinkö oikein että jakkarat kiinni ja jatkuvaa virtaa ja homma rokkaa....
Siis en tartte mitään Boxeja väliin....
Kiitos tiedosta,
t.keisari
Keisarilla uusia vaatteita....
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
Re: og:n sähkösäätöiset penkit mitä ne vaatii.......!??
Moro taas!
Juu tuli mieleen viellä.......??????
Voiko selkänojaa muuttaa 3 oviseksi.. siis kipattavaksi vai onko se täysin mahdoton ajatus!???????
T.keisari
Juu tuli mieleen viellä.......??????
Voiko selkänojaa muuttaa 3 oviseksi.. siis kipattavaksi vai onko se täysin mahdoton ajatus!???????
T.keisari
Keisarilla uusia vaatteita....
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
Re: og:n sähkösäätöiset penkit mitä ne vaatii.......!??
Täh? Joka OG-satkun selkänojahan kippaa samalla tavalla.
Edit: Kuulemma 4-ovisen versiossa on jotain eroa. Nyt saa valistaa, mitä, koska itse en moista ole huomannut. CD-tonnarin takapenkin selkänoja tokikaan ei kaadu, mutta se ei tiettävästi kovin helpolla mahdu ysisatkuun muutenkaan.
Edit: Kuulemma 4-ovisen versiossa on jotain eroa. Nyt saa valistaa, mitä, koska itse en moista ole huomannut. CD-tonnarin takapenkin selkänoja tokikaan ei kaadu, mutta se ei tiettävästi kovin helpolla mahdu ysisatkuun muutenkaan.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: og:n sähkösäätöiset penkit mitä ne vaatii.......!??
Anteeksi kömpelyyteni!
Tarkennan asiaa....
Tarkoitin sitä että jos etu penkit ovat olleet 4-5 ovisessa autossa niin niissä ei ole kippimeknismia!
Voiko tälläiseen penkkiin jälkikäteen laittaa tälläinen vai onko se täysin mahdoton ajatus!?
T.keisari
Tarkennan asiaa....
Tarkoitin sitä että jos etu penkit ovat olleet 4-5 ovisessa autossa niin niissä ei ole kippimeknismia!
Voiko tälläiseen penkkiin jälkikäteen laittaa tälläinen vai onko se täysin mahdoton ajatus!?
T.keisari
Keisarilla uusia vaatteita....
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
Re: og:n sähkösäätöiset penkit mitä ne vaatii.......!??
Hän tarkoitti varmaan sitä kolmeovisen etupenkkien salpaa josta painamalla penkin selkänoja taittuu eteenpäin.aero kirjoitti:Täh? Joka OG-satkun selkänojahan kippaa samalla tavalla.
Pystyy sen muuttamaan jos on tarpeelliset osat käsillä.
Joudut vaihtamaan kuskinpenkin vasemman puoleisen metallilevyn, jossa tää hakanen on kiinni. Hitsaus hommaa tulee vähän.
Luulen et olis parempi ja helpompi homma ostaa sellaiset 3 ovisen penkit jostain.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: og:n sähkösäätöiset penkit mitä ne vaatii.......!??
Jaa joo, aivan, aivan. My bad, jotenkin hahmotin heti samantien, että kyseessä olisi takaselkänojan kippaus. Hetken ehdin jo penkoa tässä teknisiäkin juttuja että mitä eroa noissa muka on.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: og:n sähkösäätöiset penkit mitä ne vaatii.......!??
Kiitos Core2!
Eli ymmärsinkö oikein... kun minulla on 3 ovisen penkit niin käyttämällä niitä osien luovuttajina ja pienen hitsauksen kera niin asia on pihvi!????
T.Keisari
P.s. Core2 kato yv:si.....
Eli ymmärsinkö oikein... kun minulla on 3 ovisen penkit niin käyttämällä niitä osien luovuttajina ja pienen hitsauksen kera niin asia on pihvi!????
T.Keisari
P.s. Core2 kato yv:si.....
Keisarilla uusia vaatteita....
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
Re: og:n sähkösäätöiset penkit mitä ne vaatii.......!??
Katsottu on, mille grazie.keisari kirjoitti:Kiitos Core2!
Eli ymmärsinkö oikein... kun minulla on 3 ovisen penkit niin käyttämällä niitä osien luovuttajina ja pienen hitsauksen kera niin asia on pihvi!????
T.Keisari
P.s. Core2 kato yv:si.....
Tähän penkin muunnokseen vastasi Janne "Gotland" Nilsson joka on muutamia tuhansia penkkejä räpeltänyt kasaan, tuon jutun jonka välitin sinulle.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: og:n sähkösäätöiset penkit mitä ne vaatii.......!??
Mä joskus vaihdoin penkit omaan -88 kolme oviseeni. Ne oli alunperin 5-ovisesta. Ei siinä mitään ihmeitä ollut. Siitä on tosin jo aika monta vuotta aikaa, mutta hitsausta ei ainakaan vaatinut. Ei muistaakseni edes kovin kummoista verhoilujen irroittelua, vaan kippimekanismin saranat ja lukitukset oli aika pieni kokonaisuus, helppo irroittaa ja vaihtaa toiseen penkkiin.
Sekin kannattaa huomata, että 4/5-ovisen ja 2/3-ovisen takapenkin istuinosa on erilainen. 4/5-ovisissa on kulmat pyöreämmät ja ainakin mun tapauksessa koko istuinosa oli juuri sen verran leveämpi, että takapenkin kippaaminen tasaiseksi oli tuskainen homma, kun penkki kanitti sivuverhoilujen väliin ja oli helvetin tiukka liikutella.
Edit. Tuosta vielä EPC kuva, jossa numero 7 on selkänojan sarana. Hyvin näkee kuinka pienestä mötikästä on kyse, eikä kippi sitä juuri suurenna. http://kuvablogi.com/nayta/iso/img2896836.jpg
EPC:tä tutkimalla näemmä löytyy saman ikäiseen US-markkinoille tehty malli, johon tuo äskeinen ei päde. Sama uudemmissa suomimalleissa, joissa selkänojan vapautus on ylempänä penkin sivussa. Ne varmasti vaativat jo hitsausta ja isompaa purkua.
Sekin kannattaa huomata, että 4/5-ovisen ja 2/3-ovisen takapenkin istuinosa on erilainen. 4/5-ovisissa on kulmat pyöreämmät ja ainakin mun tapauksessa koko istuinosa oli juuri sen verran leveämpi, että takapenkin kippaaminen tasaiseksi oli tuskainen homma, kun penkki kanitti sivuverhoilujen väliin ja oli helvetin tiukka liikutella.
Edit. Tuosta vielä EPC kuva, jossa numero 7 on selkänojan sarana. Hyvin näkee kuinka pienestä mötikästä on kyse, eikä kippi sitä juuri suurenna. http://kuvablogi.com/nayta/iso/img2896836.jpg
EPC:tä tutkimalla näemmä löytyy saman ikäiseen US-markkinoille tehty malli, johon tuo äskeinen ei päde. Sama uudemmissa suomimalleissa, joissa selkänojan vapautus on ylempänä penkin sivussa. Ne varmasti vaativat jo hitsausta ja isompaa purkua.
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
Re: og:n sähkösäätöiset penkit mitä ne vaatii.......!??
En ole varma, mutta ehkä tämä kippauksen akselin hylsy joka on tuolin vasemman sivupellin sisäpuolella ja vain noin 6mm pitkä tukivahvistus hitsattiin kaikkiin tuoleihin. Tää salvan vipu oli muistaakseni keltaisella muovikuulalla varustettu.
Paska vie kun ei kaikki ole muistissa vaikka nämä tuolin osat valmistettiin meillä. Ja tämä jippo siirrettiin joskus 1983 Kristinehamn'iin.
Paska vie kun ei kaikki ole muistissa vaikka nämä tuolin osat valmistettiin meillä. Ja tämä jippo siirrettiin joskus 1983 Kristinehamn'iin.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: og:n sähkösäätöiset penkit mitä ne vaatii.......!??
Tarkoitatko tässä niitä satkuja joissa on samanlaiset etu penkit kun tonnareissa. Itse olen kaavaillut josko jossian vaiheessa hommaisin jostain tonnarin nahkapenkit eteen ja sitten laittas niihin kipit nykyisistä penkeistä ja ne sitten uudet penkit satkuun. Jos jollakin on hajua miten tuo onnistuu niin tiedolla olis kysyntää.JuHem kirjoitti: EPC:tä tutkimalla näemmä löytyy saman ikäiseen US-markkinoille tehty malli, johon tuo äskeinen ei päde. Sama uudemmissa suomimalleissa, joissa selkänojan vapautus on ylempänä penkin sivussa. Ne varmasti vaativat jo hitsausta ja isompaa purkua.

Saab 9000 CS 2.0T -97
Re: og:n sähkösäätöiset penkit mitä ne vaatii.......!??
Jep, niitä tarkoitan, eli juuri sellaisia kuin sinullakin on projektissa. Eipä ole tarvinnu sellaisia koskaan purkaa, joten en tiedä millainen kippisysteemi niissä on. Toinen vaihtoehto kippien vaihdolle on tietysti verhoilujen vaihto. Selkänojan joutuu kuitenkin purkamaan, joten ei se varmaan sen työläämpi keino olisi.matti46 kirjoitti:
Tarkoitatko tässä niitä satkuja joissa on samanlaiset etu penkit kun tonnareissa. Itse olen kaavaillut josko jossian vaiheessa hommaisin jostain tonnarin nahkapenkit eteen ja sitten laittas niihin kipit nykyisistä penkeistä ja ne sitten uudet penkit satkuun. Jos jollakin on hajua miten tuo onnistuu niin tiedolla olis kysyntää.
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938