Ostin juuri toisen satkun Ja totesin että sen virtalukko ei toimikaan ihan niin kuin on tarkoitus. Proleemana on että avain lähtee pois kaikissa asennoissa . Katsastaja ei vissiin oikein tykkää tästä toimintatavasta. Mitähän tarvis tehdä?
a) Teetät hyvästä alkuperäisavaimesta kopion.
b) teetät kuluneesta alkuperäisavaimesta isomman kopion.
c) Jos ei auta, niin lukkosepällä uudet haitat virtalukkoon tai
d) hätätapauksessa varaosa-autosta virtalukko, pääset kaksiavainjärjestelmään
Kun virtalukko on lattialla, eikä vaaraa ohjauslukon päälle menosta ajon aikana, lienee aina vähän epäselvää katsastustilanteessa haittaako tuo avainten poistulo missä vaan asennossa oikeasti ketään.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Riippuu vissiin katsastajasta. Muutaman kerran katsastaneena ei ole haitannut. Mutsilla oli aikanaan vastaava, joutui teettämään leveämmät avaimet. En muista auttoiko tuo vai pitikö lukkokin uusia.
Sitäpaitsi apukuskille ja muille kyytiläisille on näppärää jos avaimenperänä on pullonavaaja. Kaikki tietävät aina mistä pullonavaaja löytyy!
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
solex kirjoitti:Ostin juuri toisen satkun Ja totesin että sen virtalukko ei toimikaan ihan niin kuin on tarkoitus. Proleemana on että avain lähtee pois kaikissa asennoissa . Katsastaja ei vissiin oikein tykkää tästä toimintatavasta. Mitähän tarvis tehdä?
Tilaat Saabilta (auton valmistenumerolla) uuden avaimen. Ei siis mitään kopioita.
Tuliko auton mukana useampia avaimia?
Ehkä jokin niistä pysyy lukossa.
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
Miun saabissa avain kanssa lähtee kaikissa asennoissa. Olen jo neljäkertaa käyttänyt tuota katsastuksessa, ja kertaakaan ei ole edes huomautettu asiasta. Pakkilukko kyllä toimii. Sit korjaan, jos ei mee katsastuksesta läpi...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Noh, on kaksi avainta mutta kummatkin yhtä kuluneita eli lähtevät virtalukosta pois joka asennossa. Onko kellään tietoa paljonko mahtaa kustantaa uuden originaalin avaimen tilaaminen. Löytyykö muuten autosta jostain päin avimen sarjanumeron tiedot.
No ainakin siinä lukkopatruunan kyljessä on koodi jolla saa uuden avaimen tilattua.
Itse en tuosta ottais murhetta, melkein kaikissa saabeissani saa avaimen pois ajossa ja eikä ole katsastuksessa moitittu.
Riippuu tietenkin ihan inssistä.
solex kirjoitti:Noh, on kaksi avainta mutta kummatkin yhtä kuluneita eli lähtevät virtalukosta pois joka asennossa. Onko kellään tietoa paljonko mahtaa kustantaa uuden originaalin avaimen tilaaminen. Löytyykö muuten autosta jostain päin avimen sarjanumeron tiedot.
Avainkoodi löytyy valmistenumeron vierestä pahvisesta huoltokortista (jossa on määräaikaishuoltojen leimat sataantuhanteen asti ja sen jälkee hiljaisempaa), ja kaikkien lukkopatruunoiden kyljestä myös. Jos ei kortin puuttuessa tohdi virtalukkoa alkaa irrottelemaan, takaluukun lukko saattaa olla vähemmän työläs irrottaa.
Tonnarin avain tuli Saabilta tilattuna (LänsiAuto) maksamaan vähän päälle 20 eur, satkun avain varmaankaan ei ole kalliimpi.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Kiitokset vastauksista. Avaimen koodihan tosiaan löytyi huoltokortin kannesta. Kävin sitten Metroautossa tiedustelemassa avaimen teettämistä ja homma hoitui. Se tehtiin viidessä minuutissa ja nyt pelittää hienosti, eikä mielestäni ollut edes kallis 17e.
Menee vähän ohi aiheen, mutta mitähän maksaa uudet lukot? Omaan olis tarkoitus laittaa kaikki muut lukot uusiksi paitsi virtalukko joka on lähes uusi. Niitä ku kuulemma pystyy niitä lukkoja tilaamaan omalla sarjanumerolla, eli minun tapauksessa virtalukon numerolla.
dimebak kirjoitti:Menee vähän ohi aiheen, mutta mitähän maksaa uudet lukot? Omaan olis tarkoitus laittaa kaikki muut lukot uusiksi paitsi virtalukko joka on lähes uusi.
Yksitellen Saabilta ostettuna lienevät hyvinkin hintavia, mutta jos tuo yksi Laakkosen tarjous lukkosarjasta ei ole kovin pajon poikkeava normaalihintatasosta, niin kokonainen sarja lukkoja kuulostaa hyvinkin edulliselta, neljä tonnarin lukkoa 131 eur. http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 0912#70912
Erillinen virtalukko tonnariin oli luokkaa 120 eur ja tonnarin avain parikymmentä euroa, Saabilta.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00