Ohjaustehostin

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
solex
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: Su Syys 28, 2003 23:18

Ohjaustehostin

Viesti Kirjoittaja solex »

Mites on onko vika vai ominaisuus kun satkun tehostin ääntelee. Sisälle kuuluu käännettäessä "vienoa kurinaa". Kuulostaisi vähän siltä että järjestelmässä olisi ilmaa. Nestettä säiliössä on riittävästi. Myöskään erityisiä vuotokohtia ei näyttäisi olevan putkissa eikä raidetangossa.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7775
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Kuuluuko se kurina koko ajan vai ääriasennossa..?

Kannattaisi tutkia se säiliöltä lähtevä imuputki, että ei ole kovettunut ja klemmarit ovat kiinni.
Imuvuotoa ( kavitaatio ) epäilisin ( jos koko ajan kurisee ).
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Semmosta suhinaahan ne pitää raskaasti käännettäessä ihan ehjänäkin.
Aki Peltola #1132
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7775
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Aksu900 kirjoitti:Semmosta suhinaahan ne pitää raskaasti käännettäessä ihan ehjänäkin.
Niin ja ääriasennossa paineenrajoitus venttiili "parkaisee".
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Täällä kuuluu vähänkin käännettäessä suhinaa . Ääni on melko hiljainen eikä mitenkään häiritsevä.
Suhissut on jo 2 vuotta, kysyin joskus huollossakin asiasta, eikä siinä kuulemma mitään outoa ole.

Jos ratin kääntää ihan ääriasentoonsa niin varmasti "kiljaisee". Mutta jos olen oikein ymmärtänyt niin tehostettua ohjausta ei saa koskaan vääntää "tappiin saakka".
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Niin ja ääriasennossa paineenrajoitus venttiili "parkaisee".
Jep jep.
Jos ratin kääntää ihan ääriasentoonsa niin varmasti "kiljaisee". Mutta jos olen oikein ymmärtänyt niin tehostettua ohjausta ei saa koskaan vääntää "tappiin saakka".
Eli siis saa kääntää ääreen saakka mutta ei saa painaa väkisin sitä "rajoitinta" vasten vaan ottaa hieman takasipäin.
Aki Peltola #1132
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Aksu900 kirjoitti:

Eli siis saa kääntää ääreen saakka mutta ei saa painaa väkisin sitä "rajoitinta" vasten vaan ottaa hieman takasipäin.
Joo taidat olla oikeassa, välillä vaan kuulee parkkipaikoilla kun jengi vinguttaa oikeen kunnolla teharia. Ei kauan kestä sellaista rääkkäystä.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
rampe_58
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Su Loka 03, 2004 18:23
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja rampe_58 »

Saabin ohjaus on hyvä ja mukava ja se myös ääntelee, jos öljyt ovat vanhat ja "tappiin vedettynä" se suhisee. Paikallaan käännettäessä saa alapallonivelet hyvin äkkiä entisiksi. Katsastaja sanoi toverilleni jotensakin niin, että tämä on kaikien tehostettujen raskaskeulaisten vika.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Juu, ja tehostimen työtä ei helpota yhtään paikallaan käänneltäessä, jos poljetaan jarrua saman aikaisesti...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin