Ohjaustehostin
Ohjaustehostin
Mites on onko vika vai ominaisuus kun satkun tehostin ääntelee. Sisälle kuuluu käännettäessä "vienoa kurinaa". Kuulostaisi vähän siltä että järjestelmässä olisi ilmaa. Nestettä säiliössä on riittävästi. Myöskään erityisiä vuotokohtia ei näyttäisi olevan putkissa eikä raidetangossa.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7775
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Kuuluuko se kurina koko ajan vai ääriasennossa..?
Kannattaisi tutkia se säiliöltä lähtevä imuputki, että ei ole kovettunut ja klemmarit ovat kiinni.
Imuvuotoa ( kavitaatio ) epäilisin ( jos koko ajan kurisee ).
Kannattaisi tutkia se säiliöltä lähtevä imuputki, että ei ole kovettunut ja klemmarit ovat kiinni.
Imuvuotoa ( kavitaatio ) epäilisin ( jos koko ajan kurisee ).
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Täällä kuuluu vähänkin käännettäessä suhinaa . Ääni on melko hiljainen eikä mitenkään häiritsevä.
Suhissut on jo 2 vuotta, kysyin joskus huollossakin asiasta, eikä siinä kuulemma mitään outoa ole.
Jos ratin kääntää ihan ääriasentoonsa niin varmasti "kiljaisee". Mutta jos olen oikein ymmärtänyt niin tehostettua ohjausta ei saa koskaan vääntää "tappiin saakka".
Suhissut on jo 2 vuotta, kysyin joskus huollossakin asiasta, eikä siinä kuulemma mitään outoa ole.
Jos ratin kääntää ihan ääriasentoonsa niin varmasti "kiljaisee". Mutta jos olen oikein ymmärtänyt niin tehostettua ohjausta ei saa koskaan vääntää "tappiin saakka".
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Jep jep.Niin ja ääriasennossa paineenrajoitus venttiili "parkaisee".
Eli siis saa kääntää ääreen saakka mutta ei saa painaa väkisin sitä "rajoitinta" vasten vaan ottaa hieman takasipäin.Jos ratin kääntää ihan ääriasentoonsa niin varmasti "kiljaisee". Mutta jos olen oikein ymmärtänyt niin tehostettua ohjausta ei saa koskaan vääntää "tappiin saakka".
Aki Peltola #1132
Joo taidat olla oikeassa, välillä vaan kuulee parkkipaikoilla kun jengi vinguttaa oikeen kunnolla teharia. Ei kauan kestä sellaista rääkkäystä.Aksu900 kirjoitti:
Eli siis saa kääntää ääreen saakka mutta ei saa painaa väkisin sitä "rajoitinta" vasten vaan ottaa hieman takasipäin.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Juu, ja tehostimen työtä ei helpota yhtään paikallaan käänneltäessä, jos poljetaan jarrua saman aikaisesti...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01