Tiedustelua:900 aero vm 90
Tiedustelua:900 aero vm 90
Tiedä nyt sit tuliko tää ihan oikeelle alueelle, mut homma olis seuraava:
Tarvis näkemystä mitä kannattaa maksaa vm 90 aerosta. Kaikilla varusteilla, aj 180 000 km (huoltokirja), valkoinen väri. Tuontipeli kyseessä. Tietäs edes vähän missä liikutaan, ettei liikaa pulittaisi. Nämä kun on kuitenkin yksilöitä ja myöhemmin ostajat voi olla vähissä, tosin omaan käyttöön tuota olen hankkimassa.
T.T
Tarvis näkemystä mitä kannattaa maksaa vm 90 aerosta. Kaikilla varusteilla, aj 180 000 km (huoltokirja), valkoinen väri. Tuontipeli kyseessä. Tietäs edes vähän missä liikutaan, ettei liikaa pulittaisi. Nämä kun on kuitenkin yksilöitä ja myöhemmin ostajat voi olla vähissä, tosin omaan käyttöön tuota olen hankkimassa.
T.T
Tämä on sitten vain mun pikainen mielipide.
Sanoisin, että antamiesi tietojen perusteellan hinta lähtee
jostain 2000E ->. Ihan sillä perusteella mitä joku esim 900S ´90 maksaa suomessa. Tuon ikäisessä "arvo" riippuu kyllä jo täysin tapauksesta ja kunnosta. Auto on tuotu ilmeisesti jostain Italiasta tjms, koska valkoisia Aeroja ei ole ihan joka markkinoilla ollutkaan.
Jos kori on hyvässä kunnossa eikä ruoste vaivaa, voi hinta olla vaikka 2* edellämainittu. Toisaalta taas jos kyseessä on oikea helmi, jota ei viat ja kuluneisuus vaivaa niin ehkä vieläkin enemmän. Mutta tämä on vain mielipide ja vielä kovasti jossiteltu sellainen.
Suorsan Aerokaupan perusteella ostajat voi olla tosi tiukassa, joten
se taas vääntää hintaa väkisin alaspäin. Ruotsista sais jos itse hakis, jonkinlaisia jo veroineen alle 4000E, mutta hinnat alkaen yksilöt on kyllä lähes säännöllisesti enemmän tai vähemmän paskoja.
Sanoisin, että antamiesi tietojen perusteellan hinta lähtee
jostain 2000E ->. Ihan sillä perusteella mitä joku esim 900S ´90 maksaa suomessa. Tuon ikäisessä "arvo" riippuu kyllä jo täysin tapauksesta ja kunnosta. Auto on tuotu ilmeisesti jostain Italiasta tjms, koska valkoisia Aeroja ei ole ihan joka markkinoilla ollutkaan.
Jos kori on hyvässä kunnossa eikä ruoste vaivaa, voi hinta olla vaikka 2* edellämainittu. Toisaalta taas jos kyseessä on oikea helmi, jota ei viat ja kuluneisuus vaivaa niin ehkä vieläkin enemmän. Mutta tämä on vain mielipide ja vielä kovasti jossiteltu sellainen.
Suorsan Aerokaupan perusteella ostajat voi olla tosi tiukassa, joten
se taas vääntää hintaa väkisin alaspäin. Ruotsista sais jos itse hakis, jonkinlaisia jo veroineen alle 4000E, mutta hinnat alkaen yksilöt on kyllä lähes säännöllisesti enemmän tai vähemmän paskoja.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
K. Suorsan yksilöllä oli ajettu yli 470tkm, ehkä silläkin oli jotain vaikutusta..Marko A kirjoitti: Suorsan Aerokaupan perusteella ostajat voi olla tosi tiukassa, joten
se taas vääntää hintaa väkisin alaspäin. Ruotsista sais jos itse hakis, jonkinlaisia jo veroineen alle 4000E, mutta hinnat alkaen yksilöt on kyllä lähes säännöllisesti enemmän tai vähemmän paskoja.

Aerojen hinnat ovat kieltämättä hiukan arvauksia; asia johon itse ei tarvitse koskaan perehtyä. Jos tarjottavan yksilön hinta ei miellytä, voi aina etsiä halvemman. Jos tälläistä ei a) löydy lainkaan tai b) kunto ja/tai varustelu on heikompi, ei hintataso välttämättä ollutkaan väärä.
Nojuuh. Jos kenelläkään ei ole viimeisintä KePö-listausta, niin spekulaatioksihan tämä menee. Allekirjoittanut lyhentää edelleen omaa Aeroaan..

Ei tuonikäisestä, noin vähän ajetusta aerosta voi liikaa maksaa
Itse maksoin n.3v sitten -84 aerosta 3500e, oli liikaa tai ei, kaupat tuli silti.

Itse maksoin n.3v sitten -84 aerosta 3500e, oli liikaa tai ei, kaupat tuli silti.
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06
- 9-3SC 1.8t Aut. -07 NoPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
Toki aika paljon hintaan vaikuttaa juurikin auton yleisilme.
Puhumattakaan siitä että ko. auto on Aero. Nykypäivänä on hankala sanoa
mitään tiettyä hintaa Og Aerolle, ne vaihtelevat aika rajusti.
Yhdyn Nappeen, tuon ikäisestä Aerosta ei voi maksaa liikaa, tuollainen
auto on kuitenkin niin harvinainen.
Pidä jalat maassa ja järki päässä, maksa autosta se hinta mikä susta
tuntuu sellaiselta määrältä minkä tuollaisesta voisit maksaa
Puhumattakaan siitä että ko. auto on Aero. Nykypäivänä on hankala sanoa
mitään tiettyä hintaa Og Aerolle, ne vaihtelevat aika rajusti.
Yhdyn Nappeen, tuon ikäisestä Aerosta ei voi maksaa liikaa, tuollainen
auto on kuitenkin niin harvinainen.
Pidä jalat maassa ja järki päässä, maksa autosta se hinta mikä susta
tuntuu sellaiselta määrältä minkä tuollaisesta voisit maksaa

Joo, kyllä se aina tapauksesta riippuu.
Pitäis varmaan jonkunmoinen rahanippu kouraan löytyä, että tuo meidänkin ogaero vaihtais omistajaa.
Toissa kesänä tuli muuten tarjous-ehdotus lomareissulla lasinpyyhkimen alle erään marketin parkkipaikalla
Otin sen kyllä kohteliaisuutena.
Tää on sinänsä hauska juttu, että ihan selvästi ogaero alkaa olemaan jo semmonen auto tänä päivänä, että ns automiehet tulee huoltiksella juttelemaan ja kyselemään. Keskustelu alkaa lähes aina "onko se aito...?"
Mutta pikahaulla varteen otettavia löytyy, esim:
http://www.blocket.se/view/3686845.htm? ... c=1&city=0
Verot + vaiva päälle yms. Eihän ne halpoja ole missään tapauksessa.
Ensimmäinen vuosikerta on hieman eritavalla hinnoiteltu. Ja kun aikaa kuluu niin aina vain enemmän. Samaten ihan viimeiset.
Semmonen musta ´84 Aero on kyllä meikäläisen Saab top tenissä ehdoton ykkönen! Semmosen kun joskus sais...
No, täytyy toistaiseksi tyytyä tuohon:

Pitäis varmaan jonkunmoinen rahanippu kouraan löytyä, että tuo meidänkin ogaero vaihtais omistajaa.
Toissa kesänä tuli muuten tarjous-ehdotus lomareissulla lasinpyyhkimen alle erään marketin parkkipaikalla

Tää on sinänsä hauska juttu, että ihan selvästi ogaero alkaa olemaan jo semmonen auto tänä päivänä, että ns automiehet tulee huoltiksella juttelemaan ja kyselemään. Keskustelu alkaa lähes aina "onko se aito...?"
Mutta pikahaulla varteen otettavia löytyy, esim:
http://www.blocket.se/view/3686845.htm? ... c=1&city=0
Verot + vaiva päälle yms. Eihän ne halpoja ole missään tapauksessa.
Ensimmäinen vuosikerta on hieman eritavalla hinnoiteltu. Ja kun aikaa kuluu niin aina vain enemmän. Samaten ihan viimeiset.
Semmonen musta ´84 Aero on kyllä meikäläisen Saab top tenissä ehdoton ykkönen! Semmosen kun joskus sais...
No, täytyy toistaiseksi tyytyä tuohon:
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Kiitosta hinta-arvioista
Kiitos kaikille kantaa ottaneille hinta-arvioista. Olen samaa mieltä. jotta vähän ajettu ja hyväkuntoinen aero on hintansa väärti. On se kuitenkin massasta erottuva ja tehoa on riittävästi vakiona.
T.Turbotero

T.Turbotero
Jotain vielä!
Kun hintaa mietitään, niin:
- Ilmastoinnin olisi parempi toimia, sen kunnostaminen nimittäin maksaa kun R12 -> R134a. Pahimmillaan menevät ilmastoinnin kaikki komponentit vaihtoon ja se voi harmittaa. Ai, miten tiedän..?
- Aeron korisarja saattaa ajan myötä alkaa olla hiukan kunnostuksen tarpeessa (ruuveja, kiinnikkeitä & liimaa). Ei mitään mahdotonta (ellei paneleita oikeasti rikki), mutta aina voi yrittää tinkiä tällä perusteella.
Kun pitää liikkua paikasta toiseen, niin ei og900 Aero oikeasti ole mikään hullumpi vaihtoehto. Vaikka se maksaakin jkn verran enemmän..
P.S. Siis onko tuossa valkoisessa ABS:t, puupanelit, penkkien sähkösäätö, lisämittarit, iso takasiipi, takalasin pesin, Red Box jne..?
- Ilmastoinnin olisi parempi toimia, sen kunnostaminen nimittäin maksaa kun R12 -> R134a. Pahimmillaan menevät ilmastoinnin kaikki komponentit vaihtoon ja se voi harmittaa. Ai, miten tiedän..?
- Aeron korisarja saattaa ajan myötä alkaa olla hiukan kunnostuksen tarpeessa (ruuveja, kiinnikkeitä & liimaa). Ei mitään mahdotonta (ellei paneleita oikeasti rikki), mutta aina voi yrittää tinkiä tällä perusteella.
Kun pitää liikkua paikasta toiseen, niin ei og900 Aero oikeasti ole mikään hullumpi vaihtoehto. Vaikka se maksaakin jkn verran enemmän..

P.S. Siis onko tuossa valkoisessa ABS:t, puupanelit, penkkien sähkösäätö, lisämittarit, iso takasiipi, takalasin pesin, Red Box jne..?
Joo toi on totta, että Og Aero on sen verran harvinainen näky että kerääMarko A kirjoitti:Toissa kesänä tuli muuten tarjous-ehdotus lomareissulla lasinpyyhkimen alle erään marketin parkkipaikallaOtin sen kyllä kohteliaisuutena.
Tää on sinänsä hauska juttu, että ihan selvästi ogaero alkaa olemaan jo semmonen auto tänä päivänä, että ns automiehet tulee huoltiksella juttelemaan ja kyselemään. Keskustelu alkaa lähes aina "onko se aito...?"
noita katselijoita ja kyselijöitä.
Tässä kesänlopulla joku corvettea tankkaava tyyppi, huusi shellillä
just ku olin istumassa autoon että "onko aito aero". Hetken siinä puhuttani
ilmeni että ko. tyypillä oli ollu joskus itelläkin Aero, hieman piristelty
sellainen.
Puhu jopa yli 300hepan tehoista, tiedä sitten oliko ihan totta..
Mutta kuitenkin, ostakaa Og Aero jos sellaiseen tilaisuus tulee, mahtava
värkki

BTW. Marko, toi sun pasteeman linkin Aero taitaa olla noita 8tappisia
ruotsin versioita

-
- "Aero"
- Viestit: 446
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
- Paikkakunta: Tuusula
vilkaskaapa, mitä hyväkuntoisesta og Aerosta pyydetään Saksassa; 10.000 euron pyynti ei ole ihan harvinainen. Toki kauppa syntynee hieman halvemmalla, mutta kuitenkin.
Og Aero on todellinen "old timer", ja hyväkuntoisten pelien hinta vain nousee. Perhetutulla on tallissa kaksi og aeroa toinen vm -89 (ja 185 tkm) ja toinen todellinen helmi, pystynokkanen vm. 84, jossa mittarissa 170 tkm ja täysin huippukunnossa. Ajelee vanhemmalla vain kesäisin. Vanhemmasta on tullut varakkaammilta autonkeräilijöiltä kaksi yli 12.000 € tarjousta, mutta ei ole myynyt eikä myy.
Og aero on aito ja ainoa oikea SAAB, ja sellanen pitää itsekin hommata.
9-5 Nordic
Og Aero on todellinen "old timer", ja hyväkuntoisten pelien hinta vain nousee. Perhetutulla on tallissa kaksi og aeroa toinen vm -89 (ja 185 tkm) ja toinen todellinen helmi, pystynokkanen vm. 84, jossa mittarissa 170 tkm ja täysin huippukunnossa. Ajelee vanhemmalla vain kesäisin. Vanhemmasta on tullut varakkaammilta autonkeräilijöiltä kaksi yli 12.000 € tarjousta, mutta ei ole myynyt eikä myy.
Og aero on aito ja ainoa oikea SAAB, ja sellanen pitää itsekin hommata.
9-5 Nordic