Tiedustelua:900 aero vm 90

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
turbotero
Matalapaineturbo
Viestit: 153
Liittynyt: To Tammi 29, 2004 16:43
Paikkakunta: hämeenlinna

Tiedustelua:900 aero vm 90

Viesti Kirjoittaja turbotero »

Tiedä nyt sit tuliko tää ihan oikeelle alueelle, mut homma olis seuraava:

Tarvis näkemystä mitä kannattaa maksaa vm 90 aerosta. Kaikilla varusteilla, aj 180 000 km (huoltokirja), valkoinen väri. Tuontipeli kyseessä. Tietäs edes vähän missä liikutaan, ettei liikaa pulittaisi. Nämä kun on kuitenkin yksilöitä ja myöhemmin ostajat voi olla vähissä, tosin omaan käyttöön tuota olen hankkimassa.
T.T
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

enpäs ole koskaan törmännyt valkoiseen aeroon. Harmaita, punaisia ja mustia on nähty, muttei valkoista.

-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Tämä on sitten vain mun pikainen mielipide.

Sanoisin, että antamiesi tietojen perusteellan hinta lähtee
jostain 2000E ->. Ihan sillä perusteella mitä joku esim 900S ´90 maksaa suomessa. Tuon ikäisessä "arvo" riippuu kyllä jo täysin tapauksesta ja kunnosta. Auto on tuotu ilmeisesti jostain Italiasta tjms, koska valkoisia Aeroja ei ole ihan joka markkinoilla ollutkaan.

Jos kori on hyvässä kunnossa eikä ruoste vaivaa, voi hinta olla vaikka 2* edellämainittu. Toisaalta taas jos kyseessä on oikea helmi, jota ei viat ja kuluneisuus vaivaa niin ehkä vieläkin enemmän. Mutta tämä on vain mielipide ja vielä kovasti jossiteltu sellainen.

Suorsan Aerokaupan perusteella ostajat voi olla tosi tiukassa, joten
se taas vääntää hintaa väkisin alaspäin. Ruotsista sais jos itse hakis, jonkinlaisia jo veroineen alle 4000E, mutta hinnat alkaen yksilöt on kyllä lähes säännöllisesti enemmän tai vähemmän paskoja.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Marko A kirjoitti: Suorsan Aerokaupan perusteella ostajat voi olla tosi tiukassa, joten
se taas vääntää hintaa väkisin alaspäin. Ruotsista sais jos itse hakis, jonkinlaisia jo veroineen alle 4000E, mutta hinnat alkaen yksilöt on kyllä lähes säännöllisesti enemmän tai vähemmän paskoja.
K. Suorsan yksilöllä oli ajettu yli 470tkm, ehkä silläkin oli jotain vaikutusta.. :roll: Auto sinänsä oli komea, varsinkin kun maalipinta oli käsitelty (myllytetty) ja takana iso siipi..musta on hyvä väri, korisarjakin sulautuu koriin paremmin. Jos ajatellaan, niin näinhän se pitääkin mennä; tehokkaat & mukavat autot tarvitsevat ajoa, eivätkä säilytystä!

Aerojen hinnat ovat kieltämättä hiukan arvauksia; asia johon itse ei tarvitse koskaan perehtyä. Jos tarjottavan yksilön hinta ei miellytä, voi aina etsiä halvemman. Jos tälläistä ei a) löydy lainkaan tai b) kunto ja/tai varustelu on heikompi, ei hintataso välttämättä ollutkaan väärä.

Nojuuh. Jos kenelläkään ei ole viimeisintä KePö-listausta, niin spekulaatioksihan tämä menee. Allekirjoittanut lyhentää edelleen omaa Aeroaan.. :?
Nappe
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: To Touko 08, 2003 15:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Nappe »

Ei tuonikäisestä, noin vähän ajetusta aerosta voi liikaa maksaa :roll:
Itse maksoin n.3v sitten -84 aerosta 3500e, oli liikaa tai ei, kaupat tuli silti.
Saabit Sekalaisia_Saab-aiheisia_kuvia_vuosien_varrelta
hene-
"Hirsch"
Viestit: 756
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 15:43
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hene- »

Toki aika paljon hintaan vaikuttaa juurikin auton yleisilme.
Puhumattakaan siitä että ko. auto on Aero. Nykypäivänä on hankala sanoa
mitään tiettyä hintaa Og Aerolle, ne vaihtelevat aika rajusti.

Yhdyn Nappeen, tuon ikäisestä Aerosta ei voi maksaa liikaa, tuollainen
auto on kuitenkin niin harvinainen.

Pidä jalat maassa ja järki päässä, maksa autosta se hinta mikä susta
tuntuu sellaiselta määrältä minkä tuollaisesta voisit maksaa :)
Saab 900 i8
Audi S4

http://hpkuva.com
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Joo, kyllä se aina tapauksesta riippuu.
Pitäis varmaan jonkunmoinen rahanippu kouraan löytyä, että tuo meidänkin ogaero vaihtais omistajaa.

Toissa kesänä tuli muuten tarjous-ehdotus lomareissulla lasinpyyhkimen alle erään marketin parkkipaikalla :lol: Otin sen kyllä kohteliaisuutena.
Tää on sinänsä hauska juttu, että ihan selvästi ogaero alkaa olemaan jo semmonen auto tänä päivänä, että ns automiehet tulee huoltiksella juttelemaan ja kyselemään. Keskustelu alkaa lähes aina "onko se aito...?"

Mutta pikahaulla varteen otettavia löytyy, esim:
http://www.blocket.se/view/3686845.htm? ... c=1&city=0

Verot + vaiva päälle yms. Eihän ne halpoja ole missään tapauksessa.

Ensimmäinen vuosikerta on hieman eritavalla hinnoiteltu. Ja kun aikaa kuluu niin aina vain enemmän. Samaten ihan viimeiset.
Semmonen musta ´84 Aero on kyllä meikäläisen Saab top tenissä ehdoton ykkönen! Semmosen kun joskus sais...

No, täytyy toistaiseksi tyytyä tuohon:
Kuva
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
turbotero
Matalapaineturbo
Viestit: 153
Liittynyt: To Tammi 29, 2004 16:43
Paikkakunta: hämeenlinna

Kiitosta hinta-arvioista

Viesti Kirjoittaja turbotero »

Kiitos kaikille kantaa ottaneille hinta-arvioista. Olen samaa mieltä. jotta vähän ajettu ja hyväkuntoinen aero on hintansa väärti. On se kuitenkin massasta erottuva ja tehoa on riittävästi vakiona.
:lol:
T.Turbotero
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Jotain vielä!

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Kun hintaa mietitään, niin:

- Ilmastoinnin olisi parempi toimia, sen kunnostaminen nimittäin maksaa kun R12 -> R134a. Pahimmillaan menevät ilmastoinnin kaikki komponentit vaihtoon ja se voi harmittaa. Ai, miten tiedän..?

- Aeron korisarja saattaa ajan myötä alkaa olla hiukan kunnostuksen tarpeessa (ruuveja, kiinnikkeitä & liimaa). Ei mitään mahdotonta (ellei paneleita oikeasti rikki), mutta aina voi yrittää tinkiä tällä perusteella.

Kun pitää liikkua paikasta toiseen, niin ei og900 Aero oikeasti ole mikään hullumpi vaihtoehto. Vaikka se maksaakin jkn verran enemmän.. 8)

P.S. Siis onko tuossa valkoisessa ABS:t, puupanelit, penkkien sähkösäätö, lisämittarit, iso takasiipi, takalasin pesin, Red Box jne..?
hene-
"Hirsch"
Viestit: 756
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 15:43
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hene- »

Marko A kirjoitti:Toissa kesänä tuli muuten tarjous-ehdotus lomareissulla lasinpyyhkimen alle erään marketin parkkipaikalla :lol: Otin sen kyllä kohteliaisuutena.
Tää on sinänsä hauska juttu, että ihan selvästi ogaero alkaa olemaan jo semmonen auto tänä päivänä, että ns automiehet tulee huoltiksella juttelemaan ja kyselemään. Keskustelu alkaa lähes aina "onko se aito...?"
Joo toi on totta, että Og Aero on sen verran harvinainen näky että kerää
noita katselijoita ja kyselijöitä.
Tässä kesänlopulla joku corvettea tankkaava tyyppi, huusi shellillä
just ku olin istumassa autoon että "onko aito aero". Hetken siinä puhuttani
ilmeni että ko. tyypillä oli ollu joskus itelläkin Aero, hieman piristelty
sellainen.
Puhu jopa yli 300hepan tehoista, tiedä sitten oliko ihan totta..

Mutta kuitenkin, ostakaa Og Aero jos sellaiseen tilaisuus tulee, mahtava
värkki 8)


BTW. Marko, toi sun pasteeman linkin Aero taitaa olla noita 8tappisia
ruotsin versioita :)
Saab 900 i8
Audi S4

http://hpkuva.com
9-5 Nordic
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja 9-5 Nordic »

vilkaskaapa, mitä hyväkuntoisesta og Aerosta pyydetään Saksassa; 10.000 euron pyynti ei ole ihan harvinainen. Toki kauppa syntynee hieman halvemmalla, mutta kuitenkin.
Og Aero on todellinen "old timer", ja hyväkuntoisten pelien hinta vain nousee. Perhetutulla on tallissa kaksi og aeroa toinen vm -89 (ja 185 tkm) ja toinen todellinen helmi, pystynokkanen vm. 84, jossa mittarissa 170 tkm ja täysin huippukunnossa. Ajelee vanhemmalla vain kesäisin. Vanhemmasta on tullut varakkaammilta autonkeräilijöiltä kaksi yli 12.000 € tarjousta, mutta ei ole myynyt eikä myy.
Og aero on aito ja ainoa oikea SAAB, ja sellanen pitää itsekin hommata.

9-5 Nordic
Vastaa Viestiin